جلسه کمیته مدیریت بحران شرکت گاز استان گیلان به ریاست مدیرعامل شرکت و با حضور معاونین و رؤسای واحدهای ستادی و همچنین روسای ادارات گاز شهرستان از طریق ارتباط ویدئویی برگزار شد.

به گزارش صفیر گیلان؛حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در جلسه کمیته مدیریت بحران شرکت گاز با اشاره به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش شدید دما و بارش برف در مناطق مختلف استان، اظهار داشت: این شرکت با توجه به برنامه ریزی و تمهیدات بعمل آمده، برای مواجهه با وضعیت پیش رو آمادگی کامل دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان تصریح کرد: علیرغم سرمای شدید هوا، گاز همه نیروگاه ها، ایستگاه های CNG و صنایع استان بجز دو مشترک پرمصرف برقرار است و تنها بجهت حفظ پایداری جریان گاز مشترکین خانگی، برای برخی از  مشترکین پرمصرف محدودیت مصرف وجود دارد.

حسین اکبر بیان نمود: مکاتباتی با اداره کل راهداری استان برای باز ماندن راه های دسترسی به ایستگاه های تقلیل فشار گاز در زمان بارش برف صورت گرفته است، اما علیرغم این ارتباطات، همه ادارات گاز باید با پیمانکاران اجرایی خود هماهنگی نمایند تا در صورت وقوع مشکل، نسبت به بازگشایی مسیرها اقدام لازم صورت گیرد.

وی با ضروری برشمردن آمادگی کامل کلیه خودروهای شرکت بویژه خودروهای دودیفرانسیل امداد برای خدمت رسانی به مردم گفت: علاوه بر تحقق این مهم، در صورت نیاز باید همانند سال های گذشته مکاتبات لازم با سپاه برای استفاده از خودروهای دودیفرانسیل و استفاده از نیروهای بسیجی برای رفع قطعی های موردی صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به اهمیت ویژه بررسی و بازدید مستمر از ایستگاه های گاز بویژه ایستگاه های دوردست، اظهار داشت: کلیه پرسنل شرکت باید با آمادگی و هوشیاری کامل و نیز در اختیار داشتن سیستم های ارتباطی و سایر تجهیزات، به صورت تمام وقت و برخط آماده خدمت رسانی باشند.

حسین اکبر همچنین با اشاره به اعلام اخطار مبنی بر وقوع یخبندان در روزهای آینده اظهار داشت: مرکز پیام و اتفاقات شرکت گاز باید با تعداد نفرات بیشتر و در سریع ترین زمان ممکن به تماس های دریافتی از سوی مشترکین پاسخ دهد.

وی در خاتمه  اظهار داشت: ارائه خدمات مستمر به مردم نیازمند یک کار گروهی است و همه ما باید تلاش نماییم تا با همکاری با یکدیگر و هماهنگی با سایر سازمان ها، علیرغم همه مشکلات، همانند سنوات گذشته بهترین خدمات را به مردم شریف استان ارائه کنیم.

در ادامه این جلسه اعضای کمیته مدیریت بحران گزارشی از وضعیت آمادگی تجهیزات و کارکنان برای مقابله با شرایط جوی پیش رو ارائه کردند.

همچنین در این جلسه رؤسای ادارات گاز شهرستان ها از طریق ویدئو کنفرانس گزارشی از وضعیت شهرستان حوزه استحفاظی خود ارائه و آمادگی نیروهای تحت امر جهت مواجهه با شرایط بحرانی را اعلام کردند.