صفیر گیلان /زلیخا صفری؛حسنعلی حسینی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه در این شهرستان در هفته دولت سال ۹۲ افتتاح شده گفت: ساختمان فعلی اداره استیجاری می باشد و بسیار فرسوده و قدیمی ودارای مشکلات متعدد می باشد. وی شهرستان شفت را با ۳۶ […]

صفیر گیلان /زلیخا صفری؛حسنعلی حسینی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه در این شهرستان در هفته دولت سال ۹۲ افتتاح شده گفت: ساختمان فعلی اداره استیجاری می باشد و بسیار فرسوده و قدیمی ودارای مشکلات متعدد می باشد.

photo_2017-10-08_23-44-55

وی شهرستان شفت را با ۳۶ بقعه، ثبت سامانه جامع موقوفات و بقاع خواند و گفت: امامزاده ابراهیم (ع) ، امامزادگان اسحاق(ع) و خیر النساء و بابا رکاب از بقاع شاخص شهرستان شفت می باشند.

وی جایگاه و اهمیت این بقاع را در شهرستان و استان و کشور بسیار بالا خواند و گفت: این بقاع با داشتن پروژه های عمرانی مستمر نیازمند مدیریت و نظارت همه جانبه است.

ایشان با اشاره به اینکه درآمد هر بقعه صرف همان بقعه می شود گفت:بسیاری از مشکلات امروز ناشی از کمبود درآمدهاست زیرا درآمدها در این بقاع متبرکه فصلی است.

وی شهرستان شفت را با ۱۵۲ مسجد و ۹۰ نفر خادم بیمه دار خواند و افزود: در صورتی که هیات امناء مساجد خادمی را معرفی کنند اوقاف شهرستان امادگی دارد که این افراد را تحت پوشش بیمه ای قرار دهد

حسینی بسیاری از کارهای عمرانی انجام شده در این بقاع متبرکه را حاصل کمک های مردمی و خیران خیر اندیش خواند و اظهار کرد: این کمک باعث شده تا وضعیت عمرانی حرمین مطهر امامزادگان اسحاق و خیرالنساءاز مقبره به ساختمان فعلی ارتقاء پیدا کند.

photo_2017-10-08_23-40-50

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت از تکمیل حسینیه بزرگ حرم مطهر حضرت امامزاده ابراهیم (ع) خبر داد و افزود:۱۲ چشمه سرویس بهداشتی و وضو خانه در قسمت بانوان حرم مطهر احداث شده است و تعدادی نیز نیمه کاره مانده است.

حسینی از طراحی و تهیه نقشه پارکینگ طبقاتی در حرم مطهر امامزاده ابراهیم (ع)خبر داد و اظهار کرد؛اجرای مناقصه انتخاب مشاور برای خدمات مشاوره و مقاوم سازی ساختمان حرم مطهر امام زاده ابراهیم (ع) نیز انجام گرفته است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت از نور پردازی گنبد و پروژه دودکش موتور خانه و شوفاژ خانه حرم مطهر امامزاده ابراهیم و ساخت کفشداری در این امامزاده خبر داد و گفت: نصب یک دستگاه کولر ایستاده صنعتی بزرگ در قسمت زیارتی بانوان و تعدادی پنکه دیواری و جانمایی آبدار خانه و تجهیز دفتر حرم از دیگر اقدامات ما در سال جاری و سال گذشته بوده است.

photo_2017-10-08_23-44-49

حسینی از کفسازی صحن بقعه متبرکه بابا رکاب و رنگ آمیزی ضریح این بقعه خبر داد و اظهار کرد؛با توجه به اینکه شهرک امامزاده ابراهیم فاقد سرویس بهداشتی عمومی است و مسافران و زائران از سرویس ساختمان بقعه استفاده می کنند ما نیروی انسانی ویژه برای ارائه خدمات نظافت و بهداشتی در این مکان اقدام نموده ایم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت از پرداخت مساعدت مالی ویژه به دهیاری شهرک امامزاده ابراهیم (ع) برای خدمات عمومی و حمل زباله خبر داد و گفت: ما در بقعه متبرکه بابا رکاب لوله کشی فاضلاب ،نصب دزد گیر و دوربین مدار بسته در امامزاده ابراهیم و اسحاق (ع) و دیگر بقاع و نصب تابلوی بقعه و ترمیم برقکاری این اماکن را نیز داشتیم.

حسینی از رفع مشکلات آبرسانی بقاع متبرکه امامزاده اسحاق (ع) و بابا رکاب از طریق نصب پمپ آب و تانکر خبر داد و گفت: کاشیکاری داخلی ،تعمیر سربندی و نصب مناره در بقعه متبرکه پیله آقادر کوزان را نیز داشتیم.

وی از تعمیر بقعه قاضی جلال شفت و اهداء فرش به بقعه متبرکه آقا میر شمس الدین مژده و چماچا خبر داد و گفت: اجرای پروژه راه پله ورودی ساختمان بقعه متبرکه سید ذکریا در کلاچ خندان نیز از دیگر اقدامات ما بوده است.

وی از نصب تابلو راهنمای بقعه متبرکه میر منصورلیفکو خندان و نصب تابلو از طریق اداره محترم راه ،برای بقعه امامزاده ابراهیم (ع) و اسحاق(ع) در اتوبان فومن -سراوان خبر داد و افزود:پرداخت کمک به مساجد و توزیع قرآن کریم و کتب ادعیه در بقاع متبرکه و ثبت موقوفه جدید عرصه و اعیان (غیر متصرفی) با عنوان مرکز فرهنگی و قرآنی در جوار بقعه متبرکه شاه درویشان تکرم را نیز داشتیم.

حسنعلی حسینی از تمکین و ثبت سامانه ای بقاع متبرکه فاقد نظارت خبر داد و گفت: ما بروز رسانی موضوعات مالی ،ساماندهی پرونده مربوط به خدمات بیمه خادمین مساجد ،نظارت جامع بر شمارش نذورات و غبار روبی بقاع متبرکه ،کنترل هزینه های جاری بقاع ،توزیع محصولات فرهنگی در مناطق آزاد انزلی و پلیس راه و …،برگزاری مزائده ،شرکت در جلسات اداری شهرستان و همکاری در برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم و …… را در کارنامه این اداره داریم.

وی تاکید کرد؛اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت با وجود مشکلات مربوط به کمبود نیروی انسانی و فضای اداره همواره تلاش نموده تا از ظرفیتهای موجود،حداکثر بهره گیری را بعمل اورد تا بتواند برای رسیدن به اهداف و برنامه های مدون گام های بزرگ بردارد.
وی ضمن تقدیر از اصحاب خبر و رسانه تصریح کر؛خبرنگاران بازوان توانمند جامعه در بهره گیری از ظرفیتها و توانمندی منطقه و بیانگر مشکلات هستند و نیاز است که همواره در کنار مسئولان باشند.

photo_2017-10-08_23-44-59