به گزارش صفیر گیلان؛قائم‌مقام کمیته امداد در سفر به استان گیلان در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل جدید کمیته امداد گیلان، در جمع مدیران، معاونان و رؤسای ستادی و شهرستانی استان بر ادامه خدمت‌رسانی به محرومان تأکید کرد.  سید امیر منصور برقعی، قائم‌مقام کمیته امداد بابیان اینکه خدمت‌رسانی در هر جایگاهی به محرومان فرصت […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛قائم‌مقام کمیته امداد در سفر به استان گیلان در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل جدید کمیته امداد گیلان، در جمع مدیران، معاونان و رؤسای ستادی و شهرستانی استان بر ادامه خدمت‌رسانی به محرومان تأکید کرد.

 سید امیر منصور برقعی، قائم‌مقام کمیته امداد بابیان اینکه خدمت‌رسانی در هر جایگاهی به محرومان فرصت مغتنمی است گفت: همه انسان‌ها دارای نقاط قوت و ضعف هستند اما می‌توان با تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف، خلاء ها را پوشش داد و سبب حرکت روبه‌جلو و پیشرفت شد.

وی با اشاره به نیروهای تلاشگر، متعهد و فداکار در کمیته امداد سراسر کشور افزود: در کمیته امداد نیروهای مؤمن و متعهد در حال خدمت‌رسانی هستند و ذات امداد به دلیل وجود چنین نیروهایی نورانی است و هر استان و شهرستانی این‌چنین نیروهایی را در دل خود دارد.

برقعی به همسانی تشابه و تفکر در مجموعه کمیته امداد اشاره کرد و ادامه داد: صورت‌مسئله امداد ستیز با فقر و نگرانی در حل مشکل معیشت محرومان است زیرا خداوند متعال هم درآیات قرآن کریم غرابت گرسنگی و دوری از دین را هشدار داده و می‌تواند زمینه‌ساز تضعیف دین باشد.

قائم‌مقام کمیته امداد به حضور مؤثر این نهاد در رفع آلام نیازمندان گفت: شکوفایی خیران با تشویق به اعمال خیر و انبساط ظرفیت وجودی نیکوکاران ازجمله مواردی است که می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات محرومان مؤثر واقع شود.

وی به آثار ارزشمند خدمت به محرومان اشاره کرد و افزود: امداد محل اعتماد مجلس، قوه مجریه و سازمان‌ها است که این پذیرفته شدن از سوی آن‌ها نتیجه روند فعالیت مثبت و مفید این نهاد از ابتدای تأسیس تا امروز است.

برقعی با تأکید بر اینکه کمیته امداد به‌تنهایی قادر به حل همه مشکلات فقرا نیست ادامه داد: هم‌افزایی و همدلی در مجموعه این نهاد و همچنین استفاده از ظرفیت‌های دیگر سازمان‌ها و نهادها می‌تواند نتایج ارزنده‌ای را به نفع محرومان به دنبال داشته باشد.

وی کمیته امدادرا جلوه‌ای از اندیشه ناب امام خمینی (ره) دانست و تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا اندیشه و تفکر امام راحل که همانا خدمت بی‌منت به فقرا و حل مشکلات آن‌ها است به‌طور کامل اجرایی شود.

 علیرضا محمدی، مدیرکل اسبق کمیته امداد گیلان بابیان اهمیت خدمت‌رسانی به محرومان گفت: باید از حالت شعاری خارج و در مقام عمل به این مهم تمام و کمال بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های برون و درون‌سازمانی برای حل مشکلات محرومان بهره بگیریم افزود: یکی از رویکردهای اصلی این نهاد بحث برنامه محور بودن است که باید برای ارائه خدمت بهتر و بیشتر به نیازمندان از آن به نحو شایسته‌تری بهره گرفت.

محمدی به تعامل منطقی برون‌سازمانی این نهاد اشاره کرد و گفت: تعامل سازنده با مسئولان و سازمان‌های ذی‌ربط می‌تواند هم‌افزایی برای کاهش فقر و کمک به محرومان ایجاد کند.

عباس اهرابی ، مدیرکل جدید کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه اساسنامه این نهاد در دستور کار قرار دارد گفت: کار در استان گیلان با توجه به شرایط جغرافیایی و جمعیت سالمندی کمی سخت‌تر از استان‌های دیگر است که با همدلی و همراهی همه مسئولان میسر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد درصدد توانمند کردن خانوارها است افزود: با بهره‌گیری از همه‌وقت و زمان و توان و با هم‌افزایی می‌توانیم به این مهم به‌طور کامل دست پیدا کنیم.

شایسته ذکر است در این مراسم از زحمات علیرضا محمدی قدردانی و عباس اهرابی به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد گیلان معرفی شد.