به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سالن همایش های بانک ملی با اشاره به اینکه این اداره کل به لحاظ استعدادهای فراوان موجود در گیلان می تواند محور توسعه باشد، افزود: بخشی از توسعه صنعت گردشگری گیلان می […]

به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سالن همایش های بانک ملی با اشاره به اینکه این اداره کل به لحاظ استعدادهای فراوان موجود در گیلان می تواند محور توسعه باشد، افزود: بخشی از توسعه صنعت گردشگری گیلان می تواند به میراث فرهنگی و صنایع دستی متکی باشد.

وی به تاکیدات خود طی ماه های گذشته بر لزوم توجه ویژه به حوزه گردشگری گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه تخصصی این بخش باید به عنوان محور عمل باشد و از دستگاه های دیگر مطالبه گری کند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت حمایت ویژه از متقاضیان فعالیت در حوزه های مرتبط با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد و اظهار داشت: کاستی های موجود در دستگاه های متولی این بخش باید شناسایی و منعکس شودودرجهت رفع آن تلاش شود

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های بکر برای توسعه عرصه گردشگری گیلان بسیار است افزود: از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همانطور که انتظارات فراوان است بیش از پیش حمایت می کنیم.

دکتر سالاری با بیان اینکه معتقدم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در ساختمان های تاریخی مستقر باشد افزود: ضمن توجه به پرهیزازساخت ساختمان جدیدپس از شناسایی چنین ساختمانی آمادگی حمایت از مرمت و بازسازی آن بنا را داریم.

در این مراسم با قدردانی از زحمات رضا علیزاده، شهرود امیرانتخابی به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان معارفه شد.