به گزارش صفیر گیلان ،این گلگشت محیط زیستی با حضور محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان باهدف گرامیداشت روز خبرنگار وبهره مندی مدعوین از طبیعت زیبای این تالاب از جمله لاله تالابی و تماشای پرندگان تالاب در پایگاه پرنده نگری برگزارشد. دراین مراسم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان ضمن خیر مقدم به میهمان […]

به گزارش صفیر گیلان ،این گلگشت محیط زیستی با حضور محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان باهدف گرامیداشت روز خبرنگار وبهره مندی مدعوین از طبیعت زیبای این تالاب از جمله لاله تالابی و تماشای پرندگان تالاب در پایگاه پرنده نگری برگزارشد.

دراین مراسم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان ضمن خیر مقدم به میهمان ‘در خصوص طرح گردشگری وپرنده نگری تالاب بین المللی امیرکلایه توضیجاتی داد وافزود :این طرح باهدف احیای تالاب امیرکلایه ودرکنارآن ایجاد اشتغال محلی به اجرا در آمده ودرواقع نوعی از پروژه بوم گردی و گردشگری با رویکرد محیط زیستی است .وی همچنین آموزش و فرهنگ سازی را از مهمترین اهداف این طرح دانست.

محمدپور درپایان ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار ،از خبرنگاران محترم استان به جهت همکاری با مدیرکل وروابط عمومی محیط زیست گیلان در اطلاع رسانی و تنویر افکارعمومی ،تقدیر بعمل آمد.

گفتنی است،تالاب طبیعی امیرکلایه به دلیل قرار گرفتن در روستای امیرکلایه به همین نام در این استان خوانده می شود. این آبگیر در ۴۶ کیلومتری شمال شهرستان لاهیجان و شهرهای لنگرود و بندر کیاشهر در استان گیلان واقع شده است. در سال ۱۳۵۴ این اکوسیستم در کنوانسیون رامسر به دلیل جاذبه ها و ویژگی هایی مهمی که دارد، با نام تالاب امیرکلایه در فهرست تالاب‌های بین‌المللی قرارگرفته است. تالاب امیر کلایه در استان گیلان به این دلیل که یک محیط طبیعی برای زندگی جانداران آبزی و همچنین پناهگاهی برای حیات وحش است و تحت نظارت سازمان محیط زیست ایران قرار دارد.