به گزارش اختصاصی  صفیر گیلان؛علیرضا شعبان نژاد در موسسه تحقیقات برنج کشور در رشت با بیان اینکه شالیکاران می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی بذرهای اصلاح شده را خریداری کنند، اظهار کرد: این بذرها از گونه های هاشمی، خزر، گیلانه و گوهر است. وی با اشاره به اینکه هزینه تولید هرکیلو بذر […]

 

به گزارش اختصاصی  صفیر گیلان؛علیرضا شعبان نژاد در موسسه تحقیقات برنج کشور در رشت با بیان اینکه شالیکاران می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی بذرهای اصلاح شده را خریداری کنند، اظهار کرد: این بذرها از گونه های هاشمی، خزر، گیلانه و گوهر است.

search

وی با اشاره به اینکه هزینه تولید هرکیلو بذر اصلاح شده برنج شش هزار و ۵۰۰ تومان است، گفت : این بذرها با دو هزار تومان یارانه و به قیمت هر کیلو چهارهزار و ۵۰۰ تومان به شالیکاران فروخته می شود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان به توزیع ۶۰۰ تُن بذر اصلاح شده برنج در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: این میزان، بذر مورد نیاز برای کشت حدود ۱۲ هزار هکتار معادل پنج درصد شالیزارهای گیلان است.

شعبان نژاد ادامه داد : کشاورزان می توانند بعد از کشت بذرهای اصلاح شده برنج در سال اول، بذر مرغوب مورد نیاز سال های بعد را هم تأمین کنند.

وی با اشاره به اجرای شخم زمستانه در شالیزارهای استان گیلان، افزود:تاکنون ۲۲ درصد شالیزارهای استان گیلان شخم زمستانه زده اند.