صفیر گیلان؛ دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت  در این مراسم با اشاره به اینکه این ساختمان با هدف حمایت از بانوان سرپرست خانوار احداث شد اظهار داشت: هدف از ایجاد آن ایجاد بستر برای عرضه توانمندی های بانوان سرپرست خانوار است. وی ضمن قدردانی از همه کسانی که در احداث بازارچه گیل بانو با ترکیبی […]

صفیر گیلان؛ دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت  در این مراسم با اشاره به اینکه این ساختمان با هدف حمایت از بانوان سرپرست خانوار احداث شد اظهار داشت: هدف از ایجاد آن ایجاد بستر برای عرضه توانمندی های بانوان سرپرست خانوار است.

وی ضمن قدردانی از همه کسانی که در احداث بازارچه گیل بانو با ترکیبی جدید و با طراحی زیبا همکاری داشتند گفت: با همراهی بخش خصوصی این بازارچه با حداکثر ظرفیت در اختیار بانوان قرار می گیرد و امید است با بهره برداری از توان بخش خصوصی این نوع بازارچه ها را بیشتر در رشت داشته باشیم.

 

شهردار رشت با اشاره به اینکه در ایجاد این بازارچه منابع استانی و شهرداری در یک پروژه مشترک در کنار هم قرار گرفتند اظهار داشت: امیدواریم با بهره گیری از توان بخش خصوصی بازارچه های بیشتری داشته باشیم و اولویت ما حمایت از سرمایه گذار است.

شهردار رشت برنامه ریزی برای افتتاح سالانه دو بازارچه را مورد تاکید قرار داد و افزود: امروز ۱۵ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر اضافه شد اگر چه با استاندارد شهررشت هنوز فاصله داریم اما قراردادهایی منعقد شده تا ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تقویت شود.

 

تاکید نماینده رشت بر همدلی بین اعضای شورا

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این ‌مراسم با اشاره به اقدامات دستگاه های اجرایی برای اشتغال بانوان اظهار داشت: از شهرداری رشت برای احداث این بازارچه با چنین ساختمان زیبایی تشکر می کنم.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در قوانین مصوب سعی کردیم آنچه که نیاز اشتغال و تولید است مدنظر باشد .

وی همدلی بین اعضای شورای رشت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: امید است این شورا بتواند در کنار سایر مسئولان و مجموعه مدیران در جهت پیشبرد اهداف شهر موفق عمل کند.

تاکید سخنگوی شورا بر ایجاد زمینه های ارائه توانمندی جوانان و بانوان

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی رشت نیز در این مراسم با اشاره به روز بزرگداشت شهید باکری اظهار داشت: همه ما مدیون شهدای انقلاب دفاع مقدس و مدافعان حرم هستیم .

سخنگوی شورای اسلامی رشت با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره تولید و اشتغال افزود: در حوزه مدیریت شهری با توجه به وظایف و اختیارات این بخش تلاش شد تا بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال فراهم شود.

وی از اختصاص ردیف بودجه برای تولید و اشتغال در سال ۹۷ توسط شورای اسلامی رشت گفت: امیدوارم با حضور فعالان اقتصادی بتوانیم زمینه هایی برای ارائه توانمندی های جوانان و بانوان فراهم کنیم.

 

شیرزاد توسعه فضاهایی که سبب ورود و ماندگاری گردشگر می شوند را مورد تاکید قرار داد و افزود: امید است در سال ۹۷ با حمایت نمایندگان مجلس خدمات بیشتری در حوزه حمل و نقل اشتغال و … به شهروندان ارائه دهیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا، نیاز به حمایت نمایندگان مجلس از برنامه های احیای رودخانه های رشت را لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: امید است سال ۹۷ سالی پر از موفقیت و توسعه برای شهر رشت باشد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا: استفاده درست از این بازارچه اقتصاد محل را تحت شعاع قرار می دهد

محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز در ادامه با اشاره به تلاشهای همه مسئولان در تمامی ادوار برای ایجاد فرصت برای بانوان در اشتغال و محیط کسب و کار اظهار داشت: امیدوارم از این پروژه که به این زیبایی احداث شده است استفاده مطلوب شود.

وی استفاده از تبلیغات محیطی و مجازی برای معرفی این مکان به شهروندان و گردشگران افزود: استفاده بهینه از این مکان می تواند اقتصاد محل را نیز تحت شعاع قرار دهد.

 

معاون عمرانی فرماندار رشت: فرصتی برای ارائه مهارتهای بانوان فراهم شد

مونا ابروفراخ ضمن تشکر از تمامی مدیرانی که تلاش می کنند تا بستر برای ایجاد اشتغال در شهرستان رشت فراهم شود گفت: امروز با احداث این بازارچه فرصتی برای ارائه مهارتهای بانوان فراهم شده است .

معاون عمرانی فرماندار شهرستان رشت بستر سازی برای بروز توانمندی های جوانان و بانوان را از برنامه های مسئولان عنوان کرد و افزود: امیدوارم این مسیر با حمایت شهرداری و شورا و متولیان و مسئولان استانی استمرار داشته باشد .

 

مشاور امور بانوان شهردار رشت: خدا را شاکر هستم که شهردار رشت حامی زنان کارآفرین است

کبری مرادی مشاور امور بانوان شهرداری رشت هدف از ایجاد این بازارچه را کارآفرینی و حمایت از زنان آسیب پذیر عنوان کرد و گفت: خدا را شاکر هستم که شهردار رشت حامی زنان کارآفرین است .

وی با اشاره به حمایتهای مدیریت شهری در ایجاد بستر و فضا برای اشتغال بانوان افزود: از همه کسانی که برای احداث این بازارچه با چنین طراحی تلاش کردند سپاسگزارم.
 

مهندس بهنیا: گیل بانو چوبی و ضد زلزله ساخته شده است

مهندس بهنیا نیز در ادامه با اشاره به اینکه ساختمان گیل بانو در دو طبقه احداث شده است اظهار داشت: این ساختمان ضد زلزله تمام چوبی ساخته شده است و هیچ عنصر فلزی در آن به کار نرفته است .

مهندس و طراح ساختمان گیل بانو با بیان اینکه آیین نامه ساخت خانه های چوبی رشت در حال تدوین است گفت: اتلاف انرژی از دیواره های ساختمان بازارچه صنایع دستی بانوان بسیار اندک است.

 

دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت،غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، سید امیر حسین علوی رییس شورای اسلامی رشت، محمد حسن عاقل منش رییس کمیسیون فرهنگی شورا، اسماعیل حاجی پور رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک، فاطمه شیرزاد سخنگو و رئیس کمیسیون بهداشت شورا، فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، محمد حسن علیپور عضو هیئت رییسه شورا و جمعی از مدیران و معاونان شهرداری رشت در این مراسم حضور داشتند.