به گزارش صفیر گیلان،بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا با حضور هاشمی وزیر بهداشت و درمان افتتاح شد. وزیر بهداشت درباره بیمارستان مذکور گفت: امروز بیمارستان آستارا و رضوانشهر به بهره‌برداری می‌رسد و مجموعه فوق تخصصی گوارش و کبد گیلان نیز سرمایه‌گذاری کلان شده و همراه با تجهیزات کامل و بیمارستان ۱۰۸ تختخوابی پارس با سرمایه‌گذاری بخش […]

به گزارش صفیر گیلان،بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا با حضور هاشمی وزیر بهداشت و درمان افتتاح شد.

وزیر بهداشت درباره بیمارستان مذکور گفت: امروز بیمارستان آستارا و رضوانشهر به بهره‌برداری می‌رسد و مجموعه فوق تخصصی گوارش و کبد گیلان نیز سرمایه‌گذاری کلان شده و همراه با تجهیزات کامل و بیمارستان ۱۰۸ تختخوابی پارس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ۱۵۰ میلیارد تومان در مرکز استان افتتاح می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی درباره افزایش تخت‌های بیمارستانی در دولت روحانی اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی تاکنون در دولت روحانی ساخته شده و تا پایان دولت در مجموع یک‌هزار و ۷۳۳ تخت را تحویل مردم گیلان می‌دهیم.

به گزارش صفیر گیلان، بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا در زمینی به مساحت ۲۰ هزار و ۷۰۰ متر مربع با زیربنای ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار طبقه احداث شده که از بخش‌های مختلف درمانی برخوردار بوده و عملیات احداث این بیمارستان از سال ۸۷ آغاز شد و تاکنون ۵۶ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا که با افتتاح آن ۱۵ فرصت جدید شغلی در این شهرستان ایجاد می‌شود مجهز به هفت اتاق عمل و بخش‌های تخصصی داخلی و جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان، پشتیبانی، مراقبت ویژه، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه و … است.

متولی احداث بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا وزارت راه و شهرسازی و متولی تجهیز آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و بخشی از تجهیزات درمانی این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان خریداری شده و بخشی نیز از بیمارستان شهید بهشتی آستارا به بیمارستان جدید انتقال پیدا کرده است.

با انتقال تمام تجهیزات و نیروی درمانی بیمارستان شهید بهشتی آستارا واقع در چهارراه حکیم نظامی به بیمارستان جدیدالاحداث آستارا واقع در میدان پرستار کوی فرهنگیان، این بیمارستان با عنوان «بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی شهید بهشتی» با ریاست «سید حسین احمدی» فعالیت درمانی خود را آغاز می‌کند.

، مجموعه بهداشت و درمان آستارا با ۶ مرکز بهداشتی، یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، یک مرکز شبانه‌روزی در شهر لوندویل و ۲۳ خانه بهداشت با حدود ۵۰۰ نفر نیرو به مردم این شهرستان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد./فارس