مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت: ۲۱۷۲کیلومتر- باند  از محورهای کوهستانی استان گیلان توسط راهداران برفروبی شد.

به گزارش صفیر گیلان؛فریبرز مرادی گفت: در دومین بارش برف زمستانی ۷۹ نفر از نیروهای راهداری استان گیلان در سطح محورهای کوهستانی استان گیلان درگیر برفروبی محورها و خدمت رسانی به مردم بودند.

 این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان نمود: طی این مدت ۵۳ دستگاه ماشین آلات سبک،نیمه سنگین و سنگین راهداری استان بطور مستقیم درگیر بازگشایی محورهای کوهستانی و برفگیر استان بودند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان سپس افزود: ۲۳۵ تن شن و نمک در سطح محورهای کوهستانی که بارش برف داشتیم استفاده شده است.

مرادی  کل طول محورهای برفروبی شده  را ۱۴۸۲ کیلومتر  خواند و گفت: کل حجم برفروبی ۵،۲۳۷،۲۵۰ متر مکعب خواند و گفت: برفروبی در برخی محورهای راه روستایی شهرستان سیاهکل ،رودبار و رودسر ادامه دارد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بارش برف سنگین در برخی محورهای کوهستانی مشکلاتی را برای تردد کنندگانی که بعلت نداشتن تجهیزات ایمنی نظیر زنجیر چرخ به این محورها عزیمت کرده بودند بوجود آورد که با حضور راهداران استان گیلان به ۱۴۷ خودرو امداد رسانی صورت گرفت.

فریبرز مرادی ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان  در ادامه ضمن اشاره به میزان بارش برف در ارتفاعات  خاطر نشان نمود: بیشترین بارشهای برف در محورهای کوهستانی اسالم به خلخال در حوزه شهرستان تالش و محور پونل به خلخال در حوزه شهرستان رضوانشهر و محور سیاهکل- دیلمان در حوزه شهرستان سیاهکل و محور بلوردکان- خصیب دشت در حوزه شهرستان املش به ارتفاع ۵۰ سانتیمتر گزارش شد.

این مقام مسئول در خصوص بارشهای برف گزارش شده گیلان را  بیشترین ارتفاع برف در محورهای  کوهستانی شهرستانهای رودبار،رودسر،سیاهکل و املش  با ارتفاع ۱۰۰ سانتیمتر گزارش شده است  که در محور سیاهکل ۲ محور مسدود و در رودبار ۱ محور مسدود و در رودسر ۴ محور مسدود شد.

وی سپس افزود: به جز محور پونل- خلخال که به خاطر کولاک و احتمال وقوع بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده بقیه محورهای استان باز و تردد در آنها جریان دارد.

ایشان در ادامه از مردم خواست ضمن پرهیز از مسافرتهای غیر ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر ، حتما پیش از ترددهای ضروری در این مناطق ضمن همراه داشتن ضمن همراه داشتن تجهیزات مناسب و رعایت احتیاط لازم در رانندگی ،بویژه در محورهای برفگیر، از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای از وضعیت راههای استان مطلع شوند.