۲۵۸ معلم جدید جذب آموزش و پرورش گیلان می‌شوند /استمرار خدمت ۶۵۲ معلم از هزار معلم بازنشسته گیلانی /راه‌اندازی خانه ادبیات و ریاضیات

  پرینت
۲۵۸ معلم جدید جذب آموزش و پرورش گیلان می‌شوند /استمرار خدمت ۶۵۲ معلم از هزار معلم بازنشسته گیلانی /راه‌اندازی خانه ادبیات و ریاضیات
شناسه خبر : 37362 | تاریخ انتشار : 02 مرداد 1399 - 14:49 | 16196 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش پایگاه اطلاع خبری و تحلیلی صفیر گیلان  به نقل از تسنیم، محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: ۲۵۸ معلم جدید جذب آموزش و پرورش استان گیلان می‌شوند. رحمتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: استان گیلان دارای ظرفیت‌های علمی و آموزشی متعددی است که اگر در […]

به گزارش پایگاه اطلاع خبری و تحلیلی صفیر گیلان  به نقل از تسنیم، محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: ۲۵۸ معلم جدید جذب آموزش و پرورش استان گیلان می‌شوند.

رحمتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: استان گیلان دارای ظرفیت‌های علمی و آموزشی متعددی است که اگر در مسیر خوبی قرار گیرند شاهد اثرات مثبت آن در جامعه خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا(س) و امیرالمومنین علی(ع) خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که باید بر روی ارتقاء شاخص‌ها در آموزش و پرورش کار کنیم تا شاهد پیشرفت در این مجموعه باشیم و از ظرفیت‌های علمی و آموزشی استان به‌نحو احسن استفاده کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی خانه ادبیات در آموزش و پرورش استان جهت پرداختن به درس ادبیات، برگزاری مسابقات مختلف و کلاس‌های آموزشی در این حوزه اظهار داشت: پیش از این خانه ریاضیات را در استان راه‌اندازی کرده بودیم که افراد نخبه بسیاری هم تحویل جامعه دادیم.

جابر اخلاقی با اشاره به اجرای پروژه مهر در استان گیلان که در ۵ کارگروه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است خاطرنشان کرد: این پروژه پیرامون بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با توجه به شرایط کنونی اجرا می‌شود.

وی ابراز داشت: در حوزه ساماندهی نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش استان گیلان نیز حدود ۴۵ نیروی ورودی و بیش از ۴۰ خروجی داشتیم و ۴۵ نیرو نیز جابه‌جا شدند از طرفی امسال ۲۵۸ نیروی جدید توسط آموزش و پرورش استان جذب می‌شوند و ۴۴ سرباز معلم و ۱۳۳ نفر از فارغ‌التحصیلان فرهنگی نیر جذب خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به بازنشستگی بیش از هزار نفر فرهنگیان در مهرماه ۹۹ و استمرار خدمت ۶۵۲ نفر افزود: در حوزه نیروی انسانی برای جبران کسری ۸۰ ساعته در هفته از وجود نیروهای بازنشسته، استمرار خدمت، معلمان تمام وقت و نیروهای حق‌التدریسی سنوات قبل بهره‌مند می‌شویم.

اخلاقی خاطرنشان کرد: در حوزه توزیع کتب درسی نیز امسال از مجموع ۴۱ عنوان کتاب ابتدایی حدود ۳۶ عنوان کتاب بین ۹۸ درصد دانش‌آموزانی که ثبت‌نام اینترنتی کردند توزیع شد و کارگروه مسئولیت آماده‌سازی مدارس نیز اقدامات مربوط به بهداشت عمومی مدارس، آبخوری‌ها، نظافت و سایر اقدامات مربوط به آماده‌سازی مدارس را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵۷ میلیارد تومان بین مدارس استان گیلان توزیع شد که ۴۰ میلیارد تومان هزینه شد و ۱۷ میلیارد تومان نیز در حساب مدارس باقی ماند افزود: در حوزه بهره‌مندی از شبکه آموزشی شاد نیز در اکثر شهرها آسیب‌شناسی‌های لازم به‌عمل آمد و ایرادات شناسایی و جمع‌آوری شد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان گیلان در این جلسه با اشاره به سطح‌بندی مدارس هیئت امنایی در گیلان اظهارداشت: مدارس هیئت امنایی مدیر محور نیستند و هیئت امنا بر مدارس و منایع مالی آن و خدمات نظارت و خدمت می‌کند و این مدارس ابتدا در معیار دانش‌آموزان سطح‌بندی می‌شوند.

حمید آقاجانی با اشاره به شاخصه‌های سطح‌بندی مدارس هیئت امنایی خاطرنشان کرد: تجهیزات موجود در مدارس و نوع فیزیک مدارس از جمله شاخصه‌های سطح بندی این مدارس هستند و شاخص بعدی نیز خانواده و میزان اهمیت آنها به نظرسنجی‌ها بوده و همچنین کادر آموزشی این نوع مدارس نیز از شاخصه‌های دیگر برای سطح‌بندی هستند.

جمیل عباسی غریب، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه از اجرای طرح نماد در بیش از ۶۰۰ مدرسه استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: نظام سلامت در این طرح شامل شناسایی، غربالگری در مدارس و آموزش‌های رشدمَدار است و “نماد” نیز مجموعه نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها از جمله آموزش‌های ارتقایی، غربالگری و حمایت روانی و اجتماعی و خدمات مبتنی بر it است.

برچسب ها
نوشته های مشابه
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
توزیع ۲۷ هزار نهال توت بین نوغانداران فومنی
استقبال سرمایه گذاران چینی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.