معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گیلان گفت: بنگاه‌های اقتصادی گیلان ۳۷۹ میلیارد تومان درخواست تسهیلات کرونا کردند که ۳۴۰ میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده است.

معاون اشتغال و کار‌آفرینی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان افزود: در حال حاضر بنگاه‌های اقتصادی استان ۳۷۹ میلیارد تومان درخواست تسهیلات کردند که از این میزان، ۳۴۰ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل استان پرداخت شده است و استان گیلان با پرداخت ۹۰ درصد از این اعتبارات در سطح کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

نصرتی با بیان اینکه این تحصیلات در دو مرحله اعمال شده خاطرنشان کرد: در تسهیلات مرحله اول که به دو شکل بود؛ بخش اول به بنگاه‌های اقتصادی که نیروی کار بیمه شده داشتند تسهیلات تعلق گرفت و در بخش دوم، کسب و کارهایی که بنا به مصوبه ستاد ملی الزاما تعطیل شدند نیز از این تسهیلات بهره خواهند برد.
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به سود و شیوه بازپرداخت تسهیلات کرونایی تصریح کرد: نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت آن نیز دو سال خواهد بود.

وی عنوان کرد: مطابق بررسی‌هایی که ستاد ملی کرونا انجام داد و همچنین استمرار بحث کرونا باعت شد که بعضی از کسب و کار‌ها مجدد امکان اخذ تسهیلات را پیدا کنند که حوزه گردشگری، فرهنگی و ورزشی از رسته‌های کلی هستند.