به گزارش صفیر گیلان،رئیس سازمان بهزیستی کشور در رشت و در دیدار با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان  به ارائه خدمت به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر توسط این سازمان در کشور اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و روانی مزمن زیر پوشش بهزیستی […]

به گزارش صفیر گیلان،رئیس سازمان بهزیستی کشور در رشت و در دیدار با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان  به ارائه خدمت به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر توسط این سازمان در کشور اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و روانی مزمن زیر پوشش بهزیستی هستند.
وحید قبادی دانا به پرداخت مستمری ماهانه به یک میلیون و ۵۰ هزار نفر خانوار زیر پوشش سازمان بهزیستی در کشور اشاره کرد و افزود: از تیر ماه سال ۹۷ دریافتی خانواده های مذکور براساس تعداد خانوار ۳ برابر شده است.
وی از زیر پوشش قرار گرفتن تعداد ۴۵۰ هزار خانوار دارای معلولیت های شدید بینایی، شنوایی، حرکتی، ذهنی و … توسط سازمان بهزیستی خبر داد و بیان کرد: تعداد ۲۵۰ هزار زن سرپرست خانوار را زیر پوشش سازمان بهزیستی داریم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فعالیت سازمان بهزیستی تنها بر محور حمایت نیست، تصریح کرد: عمده فعالیت سازمان بهزیستی بر محور کمک اجتماعی و توانبخشی استوار است.
قبادی دانا با اشاره به اینکه ۲۶ هزار فرزند بی سرپرست و بد سرپرست زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۰ هزار نفر در مراکز بهزیستی نگه داری می شوند و ۱۶ هزار نفر نیز در خانواده های جایگزین هستند و دولت ماهانه مبالغی را به آنها پرداخت می کند.
وی، راه اندازی سامانه جامع فرزندخواندگی به صورت کشوری را از برنامه های سازمان بهزیستی عنوان کرد و یادآور شد: امروز ثابت شده بستر خانواده برای فرزندان بهتر از مراکز نگه داری است.
در دیدار مذکور، حسین نحوی نژاد به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی گیلان معارفه شد.