به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا نازک‌کار  با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ۷۴ پروژه را در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رساند اظهار داشت: بهره‌برداری از ۳۵ پروژه ایمن‌سازی و ابنیه فنی در نقاط پرحادثه راه‌ها و محورهای مواصلاتی گیلان از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها است. مدیرکل راهداری و […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا نازک‌کار  با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ۷۴ پروژه را در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رساند اظهار داشت: بهره‌برداری از ۳۵ پروژه ایمن‌سازی و ابنیه فنی در نقاط پرحادثه راه‌ها و محورهای مواصلاتی گیلان از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه انجام اقدامات لازم برای رفع نقاط پرحادثه راههای استان در طول سال از اولویت‌های این اداره کل بوده است عنوان کرد: علاوه بر این‌ها همزمان با تأمین اعتبارات امسال اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای نگهداری از شریان‌های اصلی و فرعی استان انجام شده است.

نازک‌کار در مورد پروژه‌های هفته دولت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان و میزان اعتباراتی که برای اجرای آن‌ها صرف شده است نیز تصریح کرد: طبق گزارشات موجود امسال برای اجرای بیش از ۷۴ پروژه راهداری در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف استان گیلان اعتباری معادل ۵۴۲ میلیارد ریال صرف شده است.

وی بهره‌برداری از ۱۵ طرح جهت ایمن‌سازی و رفع نقاط پرحادثه راه‌های گیلان را از جمله این پروژه‌ها اعلام کرد و گفت: ۳۳ پروژه  بهسازی و روکش آسفالت در محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان از جمله دیگر طرح‌هایی است که امسال توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان افتتاح ۱ دفتر انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل مسافر در شهرستان تالش را مورد اشاره قرار داد و افزود: بهره‌برداری از یک راهدارخانه در شهرستان املش و افتتاح ۴ پل عابر پیاده در محورهای مواصلاتی استان گیلان از دیگر پروژه‌های هفته دولت امسال محسوب می‌شود.

نازک‌کار بهره‌برداری از ۲۰ پروژه ابنیه فنی راه‌ها در محورهای مواصلاتی استان گیلان در هفته دولت را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: نگهداری از محورهای مواصلاتی گیلان به علت تنوع و گستردگی شبکه راه‌ها، شرایط اقلیمی و جوی خاص حاکم بر آن و وجود رطوبت بالا به عملیات بسیار ویژه‌ای نیازمند است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان وجود بارش‌های مستمر باران در طول سال را از دیگر چالش‌های موجود در مسیر نگهداری از  شریان‌های اصلی و فرعی استان خواند و اظهار داشت: گردشگرپذیر بودن و تردد بی‌وقفه وسائط نقلیه در محورهای استان گیلان موجبات تسریع آسیب به راه‌های آن را فراهم می‌کند.

وی فرسودگی ماشین‌آلات را یکی از عمده‌ترین مشکلات و چالش‌های پیش‌روی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان دانست و ابراز داشت: تمام سعی و تلاش ما در مجموعه راهداری گیلان این است که با تأمین و تخصیص اعتبارات لازمه از سوی مرکز نسبت به نوسازی این ناوگان در سطح شهرستان‌های استان اقدام کنیم.

/تسنیم گیلان