به گزارش صفیر گیلان، بابک پاکدل خوش اخلاق یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت که در دفتر وی انجام شد گیلان را یکی از استان‌های پرمصرف خون در کشور عنوان و اظهار کرد: اهدای خون برای نجات جان بیماران نیازمند سبب توسعه و ترویج فرهنگ نوع دوستی و […]

به گزارش صفیر گیلان، بابک پاکدل خوش اخلاق یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت که در دفتر وی انجام شد گیلان را یکی از استان‌های پرمصرف خون در کشور عنوان و اظهار کرد: اهدای خون برای نجات جان بیماران نیازمند سبب توسعه و ترویج فرهنگ نوع دوستی و ایثار در سطح جامعه می‌شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه اهدای خون از سوی رسانه‌ها و امامان جمعه در سطح استان، افزود: در همین راستا و برای افزایش اهدای خون نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

وی ادامه داد: رسالت مهم و اصلی انتقال خون تهیه و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی برای بیماران نیازمند به خون بوده و برای انجام این امر مهم به کمک همه نهادها، و سازمان‌های استان نیازمند هستیم.

 

مدیرکل انتقال خون گیلان نیز در دیدار مذدکور به اهدای خون توسط ۸۲ هزار نفر سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: خون های اهدا شده برای کمک به بیماران پیوند اعضا، جراحی های قلب و همچنین تامین خون ماهانه بیماران تالاسمی و هموفیلی استفاده می شود.

بابک پاکدل خوش اخلاق با اشاره به جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری گیلان، افزود: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان واجد اهدای خون هستند.

وی از وجود ۶۵ هزار نفر اهدا کننده مستمر خون در گیلان خبر داد و بیان کرد: تعداد اهدا کنندگان مذکور با جمعیت استان همخوانی ندارد و می طلبد فرهنگ سازی لازم در این زمینه انجام شود.

گیلان ۹۷۷ بیمار تالاسمی و ۴۰۰ بیمار هموفیلی دارد.