به گزارش صفیر گیلان، مراسم معارفه مسعود نصرتی شهردار رشت در مراسم معارفه خود  پیش از ظهر امروز درجلسه معارفه خود در سالن شهدای ناجا ی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امروز میثاق می بندم که بعد از ۶۴ شهردار تصدی شهرداری رشت را به دست گرفته و این حاصل اعتماد و اطمینان مردم […]

به گزارش صفیر گیلان، مراسم معارفه مسعود نصرتی شهردار رشت در مراسم معارفه خود  پیش از ظهر امروز درجلسه معارفه خود در سالن شهدای ناجا ی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امروز میثاق می بندم که بعد از ۶۴ شهردار تصدی شهرداری رشت را به دست گرفته و این حاصل اعتماد و اطمینان مردم شهر باران و اعضای شورا به بنده است.

  شهردار منتخب رشت با تقدیر از حضور تمامی مدیران و شهروندان حاضر در مراسم معارفه اظهار کرد: مراسم معارفه در سالن  ۷۰۰ نفره که کاملاً پر شده است نشانه  یک شروع و حرکت محکم و استوار و نیازمند اقتدار برای حرکت به جلو است.

نصرتی با بیان اینکه  شهر رشت بر اساس آمار رسمی سال ۱۳۵۵به‌عنوان پنج شهر صاحب زیرساخت و توسعه یافته کشور معرفی شد افزود: ما باید  شرایط را مجددا با هم  فراهم کنیم.

وی با تقدیر از حضور نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی شکوفایی شهر رشت را در مبحث گردشگری و محیط زیست  دانست و  اظهار کرد: حدود ۲۰ سال است که موضوع گوهر رود و زرجوب موردبحث و بررسی است و با اتحاد و همدلی که وجود دارد این کار بااقتدار آغاز و به سرانجام خواهد رسید .

شهردار رشت در خصوص ثبت تالاب عینک در جمع تالاب شهرها به‌عنوان بزرگ‌ترین تالاب شهری منطقه تصریح کرد: امیدواریم به زودی شاهد ثبت تالاب عینک در کنوانسیون رامسر باشیم.

نصرتی در خصوص خرید دستگاه زباله‌سوز  که شهرهای همجوار مثل مازندران که با اختصاص بودجه آن را خریداری کردنداظهار کرد: تمام تلاشمان را بکار خواهیم گرفت تا اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی این بخش برای رشت نیز محقق شود.

شهردار رشت بابیان اینکه شهرداری رشت به‌تنهایی قادر به تحقق اهداف مدیریت شهری و ساختن زیر ساختها  نیست گفت: باید به‌گونه‌ای عمل شود تا سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری جذب شود و حتماً در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی خواهیم داشت.

شهردار جدید شهر رشت به جمعیت ۸۰۰ هزار نفری این شهر با وسعت بالا اشاره و افزود: این شهر با ۳۵۰ میلیارد تومان اداره نمی شود.

وی در خصوص پیگیری مطالبات شهرداری رشت افزود: در این خصوص نیز برنامه‌های متعددی را داریم و با دریافت مطالبات به مباحث و اهداف شهری خواهیم پرداخت.

نصرتی از تمام کسانی  که دغدغه مند شهر رشت  هستند  و  برای ارتقای رشت قلبشان می‌تپد خواست تا  به یاری شهرداری بیایند و شهر رشت و استان گیلان بالاتر از گردشگران زیارتی که به مشهد مقدس ورود می‌کنند یعنی سالانه ۳۵ میلیون نفر  گردشگر را پذیراست   و اگر صنعت گردشگری محقق شود اشتغال‌زایی که بزرگ‌ترین دغدغه استان و اعضای شورا است مرتفع خواهد شد.

شهردار رشت آسفالت را یکی از نیازهای اولیه شهر دانست و تصریح کرد: وظیفه ذاتی و حاکمیتی مدیریت شهر به‌عنوان کارهای روزانه آسفالت، رفت‌وروب و… است و این‌ها جزو برنامه نیست و وظیفه است.

نصرتی گفت: استان گیلان ظرفیت‌های ملی بالایی دارد و امیدوارم با تعامل و همدلی ما بین خانواده شهرداری رشت با دیگر دستگاه‌ها، نماینده ولی‌فقیه و استاندار گیلان  و دادستانی بتوانیم شاهد تحقق بهترین‌ها برای شهر رشت باشیم.

شهردار رشت بابیان اینکه پرسنل شهرداری رشت با حداقل‌ها مشغول به فعالیت هستند گفت: امیدوارم حمایت استاندار و نماینده ولی‌فقیه و اعضای شورا و همراهی شهروندان رشت را در راستای تحقق اهداف داشته باشیم.

نصرتی با اشاره به اینکه من از بدنه شهرداری هستم گفت:خانواده خوب شهرداری رشت پذیرای شهردار باشند تا در کنار هم بودجه ۳۵میلیارد تومانی جمعیت ۸۰۰ هزار نفری شهر رشت را ارتقاء ببخشیم.

وی با اذعان به اینکه از حضور چهره‌های توانمند، جوانان خلاق و بانوان برای پیشبرد اهداف در نظر گرفته‌شده استفاده خواهیم کرد گفت: امیدوارم به‌زودی مشکلات برطرف و شاهد رسیدن رشت به جایگاه واقعی‌اش باشیم.

شهردار جدید شهر رشت از شهروندان خواست تا کمی فرصت دهند تا با همکاری مدیران فضا فراهم و فرصت ایجاد تا کارها به خوبی انجام شود و ما در گزارش علکرد خود در شش ماه اول گزارش خوبی تقدیم مردم داشته باشیم.

شایان ذکر است در  مراسم معارفه شهردار رشت  حاج محمدی مشاور عالی سازمان برنامه‌وبودجه کشور و داوود محمدی رئیس کمیسیون ماده صد مجلس شورای اسلامی  تعدادی از مدیران کل و مردم خوب گیلان و قزوین  و اعضای شورای شهر رشت و پرسنل شهرداری حضور داشتند.

در خاتمه این مراسم ابلاغ مسعود نصرتی از سوی وزارت کشور به‌عنوان شهردار رشت قرائت و توسط شعبان پور معاون عمرانی استانداری گیلان به ایشان اهداء شد.