صفیر گیلان؛ در راستای بهبود خدمت رسانی به مردم و اجرای طرح اجتماعی شدن مقوله سلامت در استان، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن دیدار با فرماندار و نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، چگونگی اجرای طرح اجتماعی سلامت در شهرستان لنگرود را مورد بررسی قرار داد. دکتر یوسف زاده – رییس دانشگاه علوم […]

صفیر گیلان؛ در راستای بهبود خدمت رسانی به مردم و اجرای طرح اجتماعی شدن مقوله سلامت در استان، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن دیدار با فرماندار و نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، چگونگی اجرای طرح اجتماعی سلامت در شهرستان لنگرود را مورد بررسی قرار داد.
دکتر یوسف زاده – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در این دیدار گفت: ۷۵ درصد از عوامل تاثیر گذار بر سلامت مردم جامعه، به خارج از حوزه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور مربوط می شود و برای بهبود ارایه خدمات سلامت به مردم، چاره ای جز اجتماعی کردن مقوله سلامت نداریم. وی با بیان این که با اجرای اجتماعی کردن سلامت، مردم در حفظ و ارتقای سلامتی خود مشارکت خواهند کرد، تاکید کرد: با اجتماعی شدن مقوله سلامت، جامعه ای سلامت محور خواهیم داشت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در گذشته نگاه مردم به سلامت، صرفاً یک نگاه بهداشتی یا درمانی بود، تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح اجتماعی سلامت و آموزش های که از این طریق به آحاد مردم داده می شود، به طبع نگاه مردم نیز به این مقوله تغییر خواهد کرد و مردم از طریق این آموزش، یاد خواهند گرفت که چگونه برای حفظ و ارتقای سلامتی خود تلاش کنند.
دکتر یوسف زاده خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن طرح اجتماعی کردن سلامت و با تشکیل کانون های سلامت در محلات، معضلات و آسیب های مختلف حوزه سلامت هر محله، توسط افراد منتخب همان محله با همراهی کارشناسان حوزه بهداشت و درمان شناسایی و در ادامه تمام نیازهای سلامت محور آن ها در مجمع سلامت شهرستان مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع آن ها ، تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
در ادامه هر یک از مسوولین شهرستان لنگرود، نسبت به ارتقای خمات بهداشتی و درمانی شهرستان لنگرود با رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به رایزنی پرداختند.