به گزارش صفیر گیلان؛دکتر احمد مرادی  با اشاره به استقبال مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به نیاز روزانه بیماران، مردم اهدای خون را به زمان خاصی موکول نکنند و در طول سال ، این امر خداپسندانه را تکرار کنند. وی در خصوص مراکز فعال اهدای خون در استان گیلان […]

به گزارش صفیر گیلان؛دکتر احمد مرادی  با اشاره به استقبال مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به نیاز روزانه بیماران، مردم اهدای خون را به زمان خاصی موکول نکنند و در طول سال ، این امر خداپسندانه را تکرار کنند.

وی در خصوص مراکز فعال اهدای خون در استان گیلان در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان شد : مرکز اهدای خون  پایگاه رشت اداره کل انتقال خون گیلان صبح ها از ساعت ۸ الی ۱۳:۳۰ و عصرها قبل از اذان مغرب از ساعت ۱۹ الی ۲۳:۳۰ همه روزه پذیرای هم استانی های عزیز است. و در دو نوبت صبح و عصر به جمع آوری خون های اهدایی مردم نیکوکار می پردازد.

مدیرکل انتقال خون با اشاره به برقراری  نوبت دهی از طریق سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون  ، افزود: دیگر مراکز اهدای خون در استان گیلان همه روزه صبح ها از ساعت ۸ الی ۱۳:۳۰ و عصرها از ساعت ۲۰ الی ۲۳:۳۰ مشغول فعالیت هستند.

دکتر مرادی در ادامه با بیان اینکه علاوه بر خون به اهدای پلاکت نیز نیاز می باشد، گفت:  پایگاه های سیار این اداره کل، همزمان با شب های قدردرمناطق مختلف استان فعال هستند.

وی در ادامه توصیه کرد: روزه داران در صورت صرف وعده سحری مناسب همراه با مایعات کافی می توانند در ساعات اولیه روز با مراجعه به مراکز، خون سالم خود را اهدا کنند.

دکتر مرادی از عموم مردم خواست چنانچه نذری برای اهدای خون در این ماه عزیز دارند ، نذرخود را منوط به شب های قدر نکنند بلکه درصورت امکان خون خود را در دو هفته ابتدای ماه مبارک که نیاز به خون بیشتر می باشد اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون با اشاره به اینکه اداره کل انتقال خون با تامین به موقع خون و فرآوردهای خونی در سلامت جامعه نقش تاثیر گذاری دارد، افزود: برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون اطلاع رسانی گسترده موثر است.