اشتغالزایی بدون دریافت یک ریال اعتبار دولتی

شرکت انبوه‌سازان آرش نماد تحقق سیاست‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان داخلی

  پرینت
شرکت انبوه‌سازان آرش نماد تحقق سیاست‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان داخلی
شناسه خبر : 43386 | تاریخ انتشار : 03 اسفند 1399 - 14:05 | 240 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان،در شرایطی که کشور ایران با ظالمانه‌ترین تحریم‌های وضع شده علیه یک کشور از ابتدای تاریخ دست‌وپنجه نرم می‌کرد، شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از همه‌گیری این ویروس باعث شد کسب و کارهای مختلف با تعطیلی، عدم فروش مناسب و تعدیل روبه‌رو شده و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی دوچندان […]

ایلنا نوشت: برخی از شرکت های خدماتی نظیر فروشگاه های اینترنتی، کارخانجات تولید مواد بهداشتی و غذایی و… از جمله این دسته بودند که به دلیل افزایش نیاز مردم و تغییر سبک زندگی در پاندمی کرونا به افزایش تولید و در نتیجه افزایش اشتغال رسیدند. اما این ویروس زمینه ساز وضیت مثبت برای همه شرکت ها نبود.

برای مثال یک شرکت ساختمانی در این مدت مجبور بوده است با نوسان شدید قیمت مصالح دست و پنجه نرم کند و از سویی در به‌کارگیری و شیفت بندی کارگران برای دور ماندن از گزند ویروس کرونا با مشکل روبه‌رو بوده است. اما در همین زمان و با همه شرایط موجود یک شرکت بزرگ در استان گیلان با اتکا به دانش مدیریتی بالا و برنامه ریزی صحیح، موفق شد تا شاهد افزایش چشمگیر نیروی کار در اوج تحریم ها، نوسان قیمت مصالح، مشکلات ناشی از کرونا و… باشد.

افزایش اشتغال در اوج پاندمی کرونا

شرکت انبوه سازان آرش به مدیریت و سرمایه گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت و ساز شهرک های مسکونی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است. و در این مدت توانسته برای ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کند. این شرکت در طول ایام شیوع کرونا نه تنها تعدیل نیرو نکرد، بلکه موفق شد ۱۰۰ نیروی جدید را به خدمت گرفته و نقش بسزایی در اشتغال‌زایی داشته باشد.

از سوی دیگر پروژه بزرگ آرش مال در ۲۰ ماه با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بدون دریافت یک ریال تسهیلات و وام بانکی و کاملاً با سرمایه‌گذاری شخصی توسط این شرکت در حال احداث می‌باشد که بیانگر این است که مدیران آن جلوتر از زمان خود فکر کرده و به برنامه ریزی و مدیریت ریسک می‌پردازند.

علاوه بر آن بازارچه آرش با عنوان آرش مارکت یکی از پروژه های بزرگ این شرکت است که در خرداد ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیده و با تکمیل آن برای ۲۰۰ نفر از جوانان منطقه زیباکنار و روستاهای اطراف که ۸۰ درصد آن ها را بانوان تشکیل می دهند، شغل ایجاد می شود.

این پروژه یکی از کم نظیرترین مارکت ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ در کشور است، که دارای فضای همایش، رستوران، پارک، فضای بازی، و سالن کنسرت می باشد و افتتاح آن ظرفیت عظیمی را برای جذب گردشگر و ایجاد زنجیره اشتغال پایدار، فراهم می سازد.

اشتغالزایی بدون دریافت یک ریال اعتبار دولتی

از زمان نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با مضمون اقتصاد مقاومتی، دولت هرساله مبلغ بسیار زیادی را به‌عنوان یارانه سود، تبصره ۱۸، تسهیلات اقتصاد مقاومتی و جهش تولید برای افزایش تولید و اشتغال در واحدهای اقتصادی در نظر گرفته است، و می کوشد با پرداخت تسهیلات موجبات اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را فراهم کند. اما علی‌رغم همه حمایت‌ها، بسیاری از طرح هایی که به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی شناخته می شوند به نتیجه نرسیده و یا صاحبان کسب و کارها از جذب تسهیلات در نظر گرفته شده عاجز هستند.

در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری بر استفاده از توان داخلی و بخش خصوصی برای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال تأکید شده است، موضوعی که تبلور واقعی آن را می توان در شرکت انبوه‌ سازان آرش مشاهده کرد.

این دو برادر جوان که چندین بار به عنوان برترین کارآفرینان جوان کشور نیز معرفی شده‌اند، بدون دریافت یک ریال وام بانکی و با مدیریت صحیح و تکیه بر توانایی جوانان متخصص موفق شده‌اند، در اوج شرایط بد اقتصادی کشور و بحران کرونا، با تمام توان چرخه اقتصادی و موتور محرکه اشتغال کشور را به حرکت در بیاورند.

توسعه زیرساخت های گردشگری گیلان

عدم وجود زیرساخت‌های گردشگری مناسب همیشه یکی از مشکلات استان گیلان و کشور برای جذب و ماندگاری گردشگر داخلی و خارجی عنوان شده است، معضلی که انبوه سازان آرش امروز درصدد رفع آن برآمده و علاوه بر ایجاد زنجیره اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه، موجبات افزایش چشمگیر جذب گردشگر شده و امکان ایجاد شغل های مکمل را برای مردم و جوانان فراهم کرده است، چرا که تاثیر ساخت و ساز در زنجیره اشتغال حدود ۴۰۰ کسب و کار جانبی را به هیچ عنوان نمی شود نادیده گرفت که این موضوع مهم و ایجاد زنجیره غیر مستقیم اشتغال توسط انبوه سازی و مخصوصاً شرکت انبوه سازان آرش یکی دیگر از افتخارات این شرکت و مدیران جوان و وطن پرست آن است .

مدیران شرکت انبوه سازان آرش علی رغم پیشنهاد و دعوتنامه از سوی برخی کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری، ترجیح دادند تا یک سفره بزرگ را بدون هیچگونه دریافت تسهیلات بانکی و دولتی در میهن خود برای جوانان و مردم این استان پهن کرده و با تحمل تمامی دشواری ها دست از تلاش و کوشش برنداشته اند، چرا که مدیران این شرکت معتقدند ایام دشواری های اقتصادی کشور به پایان خواهد رسید و نوید روزهای خوب و شکوفایی اقتصادی را برای کشور شاهد خواهیم بود.

بدیهی است حمایت هرچه بیشتر مسئولان منطقه آزاد انزلی و استان از جوانان خلاق و کارآفرین این شرکت که در شرایط رکود تورمی، تحریم و پاندمی کرونا، رشد اقتصادی را دنبال می کنند، می‌تواند زمینه ساز اتفاق های بسیار مثبت برای استان و منطقه بوده و زمینه اشتغال هرچه بیشتر جوانان تحصیل کرده و مستعد این مرزوبوم را فراهم کند.

شرکت انبوه سازان آرش بمدت ۱۵سال است که در منطقه زیباکنار گیلان و منطقه آزاد انزلی درحوزه انبوه سازی شهرک های مسکونی در حال فعالیت است که با رویکرد جدید تجاری در حال ساختن پروژه بزرگ تجاری، تفریحی و فرهنگی آرش مال در ۲۱ هزار متر مربع، در ۶ طبقه با امکانات بی نظیر و مراکز خرید مدرن در شمال کشور و استان گیلان و در بهترین نقطه فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی است که بزرگترین و مجهزترین پردیس سینمایی شمال کشور و همچنین شش مجموعه فود کورت برای بازی کودکان و گیم لند و همچنین تالار و رستوران و یک سالن کنفرانس مجهز vip نیز یکی دیگر از امکانات پروژه آرش مال است.

قابل ذکر است که پروژه آرش مال تنها مجتمع تجاری در مناطق آزاد کشور است که دارای ۵ سالن سینمایی و کنسرت بوده که یک سالن اصلی به ظرفیت ۶۰۰ نفر و ۴ سالن vip می باشد.

علاقه مندان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای شرکت انبوه سازان آرش به آدرس www.shahrak-arash.com مراجعه نمایند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
برخی بر علیه مدیریت شهری رشت سنگ اندازی می کنند/ تحرکاتی با هدف کاهش اختیارات شوراها/ خلا قانونی منجر به افزایش تخلفات در حوزه ساخت و ساز/ با قدرت حاکمیتی دستگاه قضا موانع پیش روی اجرای پروژه ها برداشته می شود
مجلس خبرگان رهبری تشریفاتی نیست
کلیه موزه ها و تفرجگاهای شهرستان فومن در روز ١٣ فروردین همزمان با روز شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) تعطیل شد
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.