اختصاصی صفیر گیلان،  زلیخا صفری/مسعود رهنما امروز در نشست با اصحاب رسانه در رشت بابیان اینکه رسانه‌ها بخشی از رشد و توسعه هر جامعه‌ای  را بر عهده دارند، اظهار کرد: اخبار حوزه ورزش کشور از حالت سنتی به پیشرفته تبدیل‌شده اما به نقش توسعه و فرهنگ اطلاع‌رسانی آن به‌خوبی پرداخته نشده است. راهنما رسانه را […]

 اختصاصی صفیر گیلان،  زلیخا صفری/مسعود رهنما امروز در نشست با اصحاب رسانه در رشت بابیان اینکه رسانه‌ها بخشی از رشد و توسعه هر جامعه‌ای  را بر عهده دارند، اظهار کرد: اخبار حوزه ورزش کشور از حالت سنتی به پیشرفته تبدیل‌شده اما به نقش توسعه و فرهنگ اطلاع‌رسانی آن به‌خوبی پرداخته نشده است.

راهنما رسانه را عامل پیشرفت در جامعه و حوزه ورزش خواند و گفت:من بعنوان مدیر یک حوزه به رسانه و اطلاعات آزاد اعتقاد دارم.

وی با اشاره به مصوبه ۲۷ صدم درصد مجلس در خصوص ورزش و جوانان افزود: سیاست‌گذاری مجلس در خصوص ورزش و تربیت‌بدنی در حد کمی و کیفی ورزش نیست و نیازمند توجه  و دیدن بیشتری هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان بابیان اینکه ورزش یکی از عوامل کاهنده آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی و بزهکاری است، گفت: باید سهم ورزش در حوزه سلامت و پیشگیری با تلاش و همت همه‌جانبه گرفته شود.

photo_2017-10-17_10-00-38

رهنما با اعلام اینکه گیلان جز استان‌های تیپ یک در نظام رتبه‌بندی ورزشی کشور است، بیان کرد: در شش ماه نخست سال جاری گیلان رتبه ۷ کشور را در شاخص رتبه‌بندی وزارت ورزش و جوانان استان‌ها را کسب کرده است.

وی بابیان اینکه رتبه گیلان در سال ۹۲ در ردیف ۱۷ کشوری بود، بیان کرد: برخی از استان‌ها  مثل مازندران به دلیل داشتن استعدادهای بالقوه همچون کشتی همیشه دارای مدال هستند و در تراز بندی شاخصه‌ها پیش می‌افتند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش افزود: در چند سال اخیر ورزش‌های همچون اسب‌سواری و تنیس روی خاک در گیلان به وجود آمده و به مسائل کیفی و کمی در ورزش توجه شده است.

رهنما بابیان اینکه از تدوین آیین‌نامه ورزشی منتقد هستم، گفت: بنده برای کشور پهناوری چون ایران را که فقط در پنج رشته مدال اوری دارد  و برای استان گیلان  که از ۵۰ رشته ورزشی  المپیک تنها در یک‌رشته مدال المپیک داردمتاسف هستم

وی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان گیلان بدون همراهی شما اصحاب رسانه و قلم نمی تواند مسیر پیشرفت را طی کند گفت:ورزش برای اقتصادی شدن باید از مسائلی عبور کند و باید اقتصادی شود.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان ارزشیابی وزارت را با اشکالاتی خواند و اظهار کرد؛من نسبت به اساسنامه های ورزشی یک منتقد هستم .

 راهنما همچنین از افتخارات اداره کل ورزش و جوانان گیلان  را افتتاح پایگاه قهرمانی در هفته تربیت بدنی اعلام و اظهار کرد؛این پایگاه علارغم تمام تنگناها افتتاح می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از همکاری این اداره کل با دفاتر ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج جوانان خبر داد و افزود:به انهایی که در حوزه ازدواج جوانان مشاوره می دهند و روانشناسند اعتماد کنیم.

وی از ایجاد ۳ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج  در استان خبر داد و گفت: مرکز رویش مهر افتتاح و دو مرکز هم به زودی افتتاح خواهد شد.

وی از بهره برداری از ۱۳ خانه ورزشی روستایی در اینده نزدیک خبر داد و گفت: این خانه های ورزشی روستایی که تجهیز با ماست مدارس تعطیل شده  هستند که با همکاری آموزش و پرورش در اختیار ما قرار گرفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان  سکوت خود را در برابر بسیاری از نقدها  نشانه نرمش قهرمانانه خود دانست و گفت: اگر من به فضای مجازی  و نقدها توجه کنم کجا وقت می کنم دنبال بودجه و اعتبارات بروم .

راهنما با اشاره به اینکه سابقه من در ورزش  و رزومه ای که دارم مشخص است افزود:من با عملکرد پاسخ می دهم  و انتقاد را با جان می پذیرم.

وی از حضور خود در ۶۰ کشور جهان  برای ورزش و مسابقات خبر داد و گفت: امروز برخی شاگردانم مربیان تیم های ایرانی و خارجی هستند و من بازی سیاسی را دوست ندارم.

 راهنما از سجده خود در مسابقات  جهانی سال ۸۴ که سه ورزشکار مدال طلا گرفتند گفت:  بهترین صحنه فدراسیون کاراته جهانی همین سجده است .

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه دانشکده تربیت بدنی استان ظرفیتهای فراوان دارد گفت: متاسفانه این دانشکده با اداره کل ورزش استان و جامعه فاصله گرفته ونیاز است پشتیبانی شود زیرا هم مالی و هم از لحاظ امکانات فقیر است.

وی در پاسخ به خبرنگار صفیر گیلان در خصوص اینکه در سالهای اخیر در زمینه اوقات فراغت  مطالعات و قدمهایی برداشته شد ولی کمتر در معرض بررسی و نقد و قضاوت قرار گرفته و اینکه این اداره کل چقدر بر سالن های ورزشی برخی اماکن ورزشی که با داروی تقویتی ورزش می کنند نظارت دارید؟گفت:خانواده اوقات فراغت را فقط ورزش نبیند و کار با استرس نیازمند اوقاتی مفرح است  و باید دستگاها  و ارگانها هم به سمت ورزش روی اورند و ورزش جزئی از اوقات فراغت است.

ایشان از بازرسی سالنها و امکان ورزشی خبر داد و گفت:باید با اماکن ورزشی که با دارو کار می کنند برخورد شود و ما باشگاهایی را پلمپ کردیم  ومن از همین جا اعلام می کنم که باشگاه و اماکن ورزشی جای ارائه داروها نیست.

 در این نشست که خانم بخشی معاون توسعه اداره ورزش و اسماعیل پور  و تعدادی از خبرنگاران نیز به  مطالبی پرداختند.