اختصاصی صفیر گیلان؛زلیخا صفری/ مراسم  معارفه  دانشجویان جدید الورود دانشگاه پیام نور  شهرستان فومن  با حضور چهره های تراز اول شهرستان برگزار شد. مشکلات فیزیکی و ساختمانی گریبانگیر دانشجویان پیام نور فومن دکتر مهرداد توکلی رئیس  دانشگاه پیام نور فومن ضمن تبریک به دانشجویان عزیزی که این دانشگاه را برای فراگیری علم انتخاب کردند گفت: […]

اختصاصی صفیر گیلان؛زلیخا صفری/ مراسم  معارفه  دانشجویان جدید الورود دانشگاه پیام نور  شهرستان فومن  با حضور چهره های تراز اول شهرستان برگزار شد.

مشکلات فیزیکی و ساختمانی گریبانگیر دانشجویان پیام نور فومن

دکتر مهرداد توکلی رئیس  دانشگاه پیام نور فومن ضمن تبریک به دانشجویان عزیزی که این دانشگاه را برای فراگیری علم انتخاب کردند گفت: شما وارد شهری شدید با خصوصیات فرهنگی زیاد و تاثیر گذار در استان و کشور.

توکلی شهرستان فومن را با چهره های شاخص جهانی چون آیت الله بهجت فومنی (ره) خواند و گفت: دانشگاه پیام نور فومن ۷۰۰ دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور فومن این دانشگاه را با اساتید مجرب و فرهیخته و با آزمونهای استاندارد و همراه با سراسر کشور خواند و گفت: متاسفانه مشکل عمده این دانشگاه مشکلات فیزیکی و ساختمانی است.

وی امیدوار شد تا با تلاش مسئولان شهرستان و استان این مشکلات مرتفع شود و دانشجویان به زودی به مکانی جدید که در شان دانشجویان است انتقال یابند.

فرهنگ انقلابی در کشور ما موج می زند/سردار سلیمانی یک شخص نیست بلکه ایران اسلامی است

سرهنگ میرزاپور فرمانده سپاه ناحیه فومن در این مراسم ضمن تبریک ویژه به دانشجویان گفت:اگر امروز به امنیت کشور توجه کنیم  و بدانیم که شهدا چه کارهایی کردند تا ما امنیت داشته باشیم در همین ایستگاه توقف خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز ادامه تحصیل و زندگی حاصل خون شهدایی است که اجازه ندادند وجبی از خاک کشور به دست دشمن بیافتد گفت: امروز فرهنگ انقلابی در کشور ما موج می زند.

ایشان خطاب به دانشجویان دانشگاه پیام نور گفتند، شما امروز از زبان یک نظامی می شنوید که ملت امروز لمس کردند که همه  وظیفه دارند  در میدان باشند و فقط نگویند سپاه و بسیج باید باشد.

میرزاپور به گفتمان رهبر انقلاب در بین نخبگان که گفتند دشمن ستیزی و دشمن شناسی و علم آموزی باید مورد توجه جوان باشد.

ایشان  تاکید کردند ؛جوانان در ایران اسلامی نگذارند نگاهها به مسیر و راه شهدا سرد شود و امنیت مهمترین مقوله نظام و پیشرفت است.

میرزاپور در بین دانشجویان با اشاره به اینکه امروز ترامپ ما را تروریست می خواند گفت:سپاه و بسیج  با تمام اقتدار و با حمایت رهبری و رئیس جمهور محترم در مقابل دشمن استعماری ایستاده و نقشه انها را نقشبر آب می کند .

وی سردار سلیمانی را مایه ارامش مسلمانان خواند و گفت:امروز مردم ایران ،عراق،پاکستان ،یمن و …. به این سردار که فقط یک سردار نیست بلکه ایران اسلامی است افتخار می کنند.

وی از جوانان  دانشجو خواست تا نسبت به نگاههایی که از طرف دشمن به کشور است با همراهی مسئولان و تشکلها  موضع مشترک داشته  و ادامه دهندگان راه شهدا باشند و برای اقتدار جامعه تلاش کنند.

وی هدیه سپاه ناحیه شهرستان فومن به دانشگاه پیام نور را ایجاد واحد بسیج دانشجویی خواند و گفت: ما در کنار شما هستیم شماهایی که افسران جنگ نرم هستید.

افتخاری؛اساتید دانشگاه به دور از بازی سیاسی به سلاح علم و معنویت مجهز شوند

حجت السلام افتخاری نماینده شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در این جمع گفت: استادان دانشگاه تلاش کنند تا هویت ها را در فن آوری_هوا فضا و نانو و… دانشجو زنده کنند  زیرا ایجاد حقارت خیانت است.

وی تاکید کرد؛اشتباه است اگر خود را در مقابل علوم جهان حقیر بدانیم  و باید دانشجویان بالا بردن سطح علمی و ارتقاء علمی را یک وظیفه برای خود بدانند.

افتخاری دانشجو را قشر اگاه وپیشگام در خلاقیتها   خواند و گفت: ما در دانشگاهها چه دانشگاه دولتی و چه غیر دولتی  و مراکز علمی دانشجویی که فقط به کتاب و جزوه تکیه کند نیاز نداریم.

وی خواستار احساس مسئولیت از طرف دانشجویان شد و گفت:دانشجو دردها را بشناسد و درمان را پیدا کند.

نماینده مردم فومن و شفت با اشاره به اینکه دنبال مدرک گرایی نباشیم گفت:ما برای کدام نیاز جامعه خود را اماده کردیم تا بیکار نباشیم.

افتخاری مهارت محوری را در آموزش و پرورش بسیار با اهمیت خواند و گفت: باید مهارت محوری رواج پیدا کند.

ایشان به محدودیتهای استخدام دولتی اشاره و افزود: جوانانی که دارای مهارت هستند استخدام می شوند .

وی خواستار ارتقاء  درجات معنوی در بین جوانان شد و افزود: افزایش معنویت و کسب معرفت در کنار علم اموزی تقویت شود .

افتخاری با اشاره به اینکه مسائل سیاسی گاهی مسیر حق  و باطل را از ما دور می کند گفت:گاهی قامت باطل لباس حق می پوشد  و دانشجویان باید در کنار کسب علم بینش ساسی  و روشنگری داشته باشند.

ایشان تصریح کرد؛ آیا مسئولان آموزش و پرورش عالی ما در مسیر این محورها برنامه داشتند و برنامه های انان در آینده چیست.وی افزود: اگر برنامه مدون و درست  داشته  باشیم به چشم اندازها می رسیم و گرنه که هیچ..

افتخاری دکتر توکلی را از جوانان خوب ،تحصیل کرده،متعهد و متخصص خواند و گفت: انچه امروز آموزش عالی را اسیب می زند مسائل سیاسی و فضاهای مجازی است.

وی تاکید کرد؛جنگ دشمن امروز جنگ فرهنگی ست  و اگر اهل قلم و تفکر نباشیم باید در مقابل دشمن زانو بزنیم.

وی خواستار شد تا اساتید دانشگاه به سلاح علم و معنویت مجهز شوند

فرماندر:نداشتن ساختمان دانشگاه پیام نور فومن  حاصل کم کاری مسئولان دانشگاه پیام نور گیلان

فرماندار فومن در جمع دانشجویان پیام نور گفت:دانشگاهی که در خدمت جامعه باشد من در خدمتش هستم.

وی خطاب به مسئولان دانشگاه پیام نور استان گفت: دانشگاه پیام نور می تواند در فومن ساخته شود ولی کم کاری صورت می گیرد و این کم کاری شاید بخاطر بازیهای سیاسی است.

اسماعیل پور با تاکید بر اینکه دانشجویان باید شنوندگان خوبی باشند و به درد جامعه بخورند گفت:دانشجو باید بتواند کنفرانس بدهد  و اطلاعاتش به روز و مطالبه گر باشد.

وی با اشاره به اینکه  دانشگاه پیام نور  برای من مقدس است  گفت: یکی از بنیانگذاران این دانشگاه بانویی فومنی بود.

فرماندار فومن از دانشجویان خواست تا با پرسش و مطالبه  و زرنگی پیگیر امورات  باشند تا من هم فرماندار خوبی برایشان باشم.

وی خواستار ارائه برنامه فرهنگی یکسال از دانشجویان پیام نور فومن برای شهرستان شد و گفت: این برنامه ها باید در طرح توسعه شهرستان و برنامه ششم توسعه حرفی برای گفتن داشته باشد.

امام جمعه؛مشکلات مرکز پیام نور فومن به زودی  حل شود

حجت السلام صفوی امام جمعه شهرستان نیز در جمع دانشجویان جدیدالورود پیام نور فومن ضمن عرض خیر مقدم گفت:مشکلاتی که در خصوص این مرکز علمی گفته شد با حمایت دکتر توکلی و مسئولان و  هدایت نماینده حل شود.

وی خواستار حضور اساتید مجرب برای این مرکز شد و گفت: اساتید می توانند هادیان خوبی باشند و مشکلات را حل کنند.

وی معلمان را دارای کرامت خواند و گفت: کعلم و استاد چون آموزش می دهند کرامت دارند و علم اموزی حجاب اکبر است.

سرهنگ کوهستانی؛قوام و بقای یک جامعه پرداختن  به ارزشها  و باورهای  و هنجر های آن جامعه است .

سرهنگ کو هستانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان در این مراسم با بیان اینکه  دشمن امروز به جنگ نرم روی اورده گفت:قوام و بقای یک جامعه پرداختن  به ارزشها  و باورهای  و هنجر های آن جامعه است .

وی فضای مجازی را با هجمه هایی که به باورهای دینی و کانون خانواده  ما دارد را بزرگترین اسیب خواند و گفت: اگر فضای مجازی مهار شود یک فرصت است و اگر  فضای سیلابی مجازی مهار نشود و به سد هدایت نشود اسیب و ویرانگر خواهد بود .

ایشان با اشاره به اینکه کسی منکر  فضاهای مجازی و اینترنتنیست گفت:اینترنت مسیر توسعه است ولی دست رسی بی قید و شرط و بی ضابطه در این فضا اسیب می شود.

سرهنگ کوهستانیامنیت را با توسعه معنا دار خواند و گفت: با امنیت ورود سرمایه گذار  و پیشرفت در تمام سطوح حاصل می شود.

ایشان از اساتید و دانشجویان خواست تا بعنوان پلیس افتخاری  ما را با گفتار  و رفتار در ارتقاء فرهنگ جامعه  و کاهش آسیبهای اجتماعی کمک کنند.

وی انجام ندادن کارکرد خوب توسط خانواده را یک مشکل خواند و گفت: امروز تاثیر خانواده بر جوانان کم رنگ است .

وی به مرگ آهورا کودکی که از فضای مجازی چنین اسیب دید اشاره و افزود: فاجعه فضای مجازی جان این کودک را گرفت.

وی اسیب فضای مجازی را جدایی و فاصله بین خانواده دانست و گفت: امروز در این فضا تبلیغ ادیان دیگر و ترویج استعمال دخانیات و … را داریم

در پایان این مراسم از تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه تجلیل به عمل امد.