اختصاصی صفیر گیلان،رضا زمانی  با اشاره به صدور حکم ۱۰ساعت کار زیست محیطی برای برداشت کننده غیرمجاز شن و ماسه در این شهرستان، گفت: ۹شکارچی غیرمجاز نیز به دادگاه معرفی شدند. وی در این باره با بیان اینکه مأموران یگان حفاظت محیط زیست شفت طی گشت زنی و پایش زیستگاه های شهرستان موفق به شناسایی […]

اختصاصی صفیر گیلان،رضا زمانی  با اشاره به صدور حکم ۱۰ساعت کار زیست محیطی برای برداشت کننده غیرمجاز شن و ماسه در این شهرستان، گفت: ۹شکارچی غیرمجاز نیز به دادگاه معرفی شدند.

وی در این باره با بیان اینکه مأموران یگان حفاظت محیط زیست شفت طی گشت زنی و پایش زیستگاه های شهرستان موفق به شناسایی ۹ شکارچی متخلف شدند، افزود: از این متخلفان چهار قبضه اسلحه شکاری اعم از دو قبضه دارای مجوز حمل و دو قبضه اسلحه قاچاق و همچنین دو رشته دوام هکش نماویژه صید مرغابی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت خاطرنشان کرد: همچنین از این افراد دو قطعه مرغابی و چهار دستگاه ماشین کمپرسی و یک تراکتور که برای برداشت غیرمجاز شن و ماسه استفاده می شود کشف و ضبط شد.

زمانی در ادامه به صدور حکم قضایی برای یک متخلف برداشت غیرمجاز شن و ماسه در شهرستان شفت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بعداز پیگیری و مکاتبات انجام شده با مراجع قضایی شهرستان، حکم این متخلف صادر شد.

وی با بیان اینکه از دادگاه محترم درخواست شده بود که از احکام جایگزین با عنوان« احکام سبز »برای برخی از جرائم محیط زیستی استفاده شود، تصریح کرد: در همین راستا برای این متخلف حکم انجام ۱۰ ساعت کار زیست محیطی صادر شده است.

به گفته این مسئول عبارت احکام سبز قضایی احکامی است که بنابر قانون مجازات اسلامی به عنوان احکام جایگزین حبس بکار رفته می شود و به استناد ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی افراد مرتکب به جرائم عمدی به جای حبس به مجازات جایگزین حبس محکوم می شوند.