به گزارش صفیر گیلان ؛مدیرکل صدا و سیمای گیلان از افزایش همکاری شبکه استانی گیلان با اوقاف گیلان در خصوص  ترویج فرهنگ وقف خبر داد و گفت: مردم رشت از گذشته اهل وقف بوده اند. حسن ظهیری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان گفت: هنر رمز ماندگاری هر فرهنگ […]

به گزارش صفیر گیلان ؛مدیرکل صدا و سیمای گیلان از افزایش همکاری شبکه استانی گیلان با اوقاف گیلان در خصوص  ترویج فرهنگ وقف خبر داد و گفت: مردم رشت از گذشته اهل وقف بوده اند.

حسن ظهیری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان گفت: هنر رمز ماندگاری هر فرهنگ و تمدنی است.

 وی با تاکید بر لزوم به همراه داشتن پیوست فرهنگی و تبلیغی برای فرهنگ سازی در هر زمینه‌ای، گفت: هر اقدامی برای نهادینه کردن یک فرهنگ زمانی ماندگار و موفق است که از ابزار هنر و رسانه کمک بگیرد.

 ظهیری به ریشه دار بودن سنت‌های اسلامی در جامعه ایرانی اشاره کرد و گفت: سنت حسنه وقف از سنت‌های بسیار مورد توجه مردم در نقاط مختلف کشور بوده است.

 وی با بیان اینکه مردم رشت اهل وقف بوده‌اند، اظهار داشت: یک سوم ماترک مرحوم آیت الله لاکانی وقف بوده و مدرسه جامع و هفتاد مغازه وقف شده از جانب ایشان است.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان اذعان کرد: ابزار هنر و رسانه در جامعه دینی باید در خدمت تبلیغ دین باشد و یکی از سنت‌های اسلامی که کمک بسیاری به نشر معارف دین داشته و لازم است تبلیغات در خور شانی برای آن صورت بگیرد، همین وقف است.

وی اثرات تبلیغی سریال‌های تلویزیونی، مستند و تیزر تبلیغی را در نهادینه کردن فرهنگ وقف متفاوت دانست و گفت: در برخی مواقع استفاده از زبان غیر مستقیم در تریج فرهنگ وقف بسیار موثر تر عمل می‌کند.

 ظهیری، استفاده از ورزشکاران و هنرمندان برای تبلیغ وقف را از دیگر روش‌های تبلیغ برای سنت وقف برشمرد و گفت: باید به مقتضیات اقشار مخاطب صدا و سیما خوراک فرهنگی و فکری در حوزه وقف داشته باشیم.

وی اعلام کرد: در گفتگو با مدیرکل اوقاف گیلان هماهنگی‌های لازم برای ساخت برنامه مستند از آثار و برکات وقف، معرفی واقفان استان و برنامه‌های تبلیغی در حوزه وقف انجام شده است.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان اضافه کرد: با توجه به عملکرد مطلوب اوقاف گیلان در برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم و مسابقات قرآن در این رابطه نیز تدابیر رسانه‌ای اندیشیده شده است.

 ظهیری اظهار کرد: مقرر شده تا سوژه و موضوع از سوی اوقاف گیلان مطرح و درباره آن بنا بر ظرفیت موضوع از سوی صدا و سیمای مرکز گیلان فعالیت رسانه‌ای و تبلیغی صورت گیرد.