به گزارش صفیر گیلان؛ولی داداشی” نماینده آستارا  با اشاره به اینکه بحث به نام زمین‌خواری در گردنه حیران وجود نداشته است گفت:بزرگ‌نمایی تخلفات در حیران و اضافه کردن عنوان تخلف زمین‌خواری به تغییر کاربری‌ها ضربه بزرگی به مردم بومی منطقه زد. به گزارش صفیر گیلان به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارسولی‌الله داداشی نماینده مردم آستارا […]

به گزارش صفیر گیلان؛ولی داداشی” نماینده آستارا  با اشاره به اینکه بحث به نام زمین‌خواری در گردنه حیران وجود نداشته است گفت:بزرگ‌نمایی تخلفات در حیران و اضافه کردن عنوان تخلف زمین‌خواری به تغییر کاربری‌ها ضربه بزرگی به مردم بومی منطقه زد.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارسولی‌الله داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس ، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات در گردنه حیران گفت: پس از همه بررسی‌ها مشخص شد که بحث به نام زمین‌خواری در گردنه حیران وجود نداشته است و فقط تخلفات از نوع تغییر کاربری و تغییر مجوزها بود.

وی با ذکر اینکه اغلب مالکان زمین‌ها که بومی منطقه نیز نبودند پس از خریداری اراضی اقدام به تغییر کاربری می‌کردند، خاطرنشان کرد: بزرگ‌نمایی تخلفات در حیران و اضافه کردن عنوان تخلف زمین‌خواری به تغییر کاربری‌ها ضربه بزرگی به مردم بومی منطقه زد.

داداشی در این باره گفت: با مردم بومی منطقه نیز که در محدوده زمین‌های کشاورزی و دامداری خود اقدام به ایجاد چشمه کرده بودند نیز برخورد شد و دود تخلفات بزرگ در این گردنه به چشم متخلفان کوچک رفت.

وی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری‌ها در بسیاری از مناطق حیران متوقف شده است، اظهار داشت: دستگاه قضایی بسیار خوب به این موضوع ورود کرد و هر که ساخت و ساز غیرقانونی در حیران کرده بود جریمه کرده و مانع ساخت‌وسازهای غیرمجاز شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: نباید از ابتدا موضوع تغییر کاربری‌ها در گردنه حیران فراتر از حیطه بخشداری، رسانه‌ای و تبدیل به موضوع ملی می‌شد چرا که آنچه در حیران رخ داد به اندازه همان میزان تخلفاتی بود که در سایر نقاط کشور نیز گاهی رخ می‌دهد.