به گزارش صفیر گیلان؛امام‌جمعه موقت رشت با اذعان به اینکه جوانان ما با هزار آرزو راه زندگی را در پیش‌گرفته‌اند گفت: تا الآن فقط شعار داده می‌شود و باید برای جوانان کاری کرد تا مشغول به کار شوند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف صدیق عربانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان رشت با اشاره به جنایات داعش […]

به گزارش صفیر گیلان؛امام‌جمعه موقت رشت با اذعان به اینکه جوانان ما با هزار آرزو راه زندگی را در پیش‌گرفته‌اند گفت: تا الآن فقط شعار داده می‌شود و باید برای جوانان کاری کرد تا مشغول به کار شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف صدیق عربانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان رشت با اشاره به جنایات داعش و آزار و اذیت آنان اظهار کرد: ما همیشه قدردان تلاش‌های سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم هستیم و امنیت خود را مدیون آن‌ها هستیم.

وی به وضعیت بیکاری در کشور اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی نابودشده‌اند و از بیکاری در حال مرگ می‌باشند.

امام‌جمعه موقت رشت با اذعان به اینکه جوانان ما با هزار آرزو راه زندگی را در پیش‌گرفته‌اند بیان کرد: تا الآن فقط شعار داده می‌شود و باید برای جوانان کاری کرد تا مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به روز پنج دی روز  ایمنی در مقابل زلزله، به زلزله‌های اخیر کشور اشاره کرد و گفت: نوع ساختمان‌سازی‌ها را پیگیری کنید و اگر قرار است از آسفالت یا مصالحی استفاده کنید از بهترین‌های آن استفاده کنید تا از این موضوع مردم آسیب نبینند.

صدیق عربانی با اشاره به اینکه کاری کنید مردم شما را دعا کنند نه اینکه شما را کنار بزنند خاطرنشان کرد: اگر امروز ایران اسلامی  و رهبری معظم حرف اول را در دنیا می‌زند به خاطر صبر عظیم مردم ایران اسلامی است که باید قدردان این مهم باشیم.

خطیب جمعه رشت با اشاره به تصمیم ترامپ مبنی بر اینکه  بیت‌المقدس را پایتخت رژیم منحوس صهیونیسم اعلام کرده است بیان کرد: ترامپ چه‌کاره است که می‌خواهد قبله اول عالم را ببخشد؟ آقای ترامپ مگر  ارث پدر شماست که  آن را مورد بخشش قرار می‌دهی؟

صدیق عربانی با اشاره به اینکه ۲۸ کشور دنیا در این مورد علیه آمریکا موضع گرفته‌اند و فریاد مخالفت خود را سر داده‌اند تصریح کرد: ترامپ در پاسخ به این اقدام کشورهای مخالف گفته است که از امروز به بعد کمک‌های آمریکا به این کشورها را قطع خواهد کرد.

امام‌جمعه موقت رشت خطاب به ترامپ اذعان کرد: آمریکا بداند که عمر کثیف رژیم منحوس صهیونیست‌، روبه پایان است و نابود خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین جامعی است که برای هر بخش از زندگی انسان برنامه دارد اظهار کرد: خداوند انسان را از نیستی به هستی آورده است و همه برنامه‌های خداوند برای انسان از روی عدالت و رحمت الهی است.

صدیق عربانی با اشاره  به روایتی که آمده است فرزندان خود را به  برخی از شغل‌هایی که محرک  انحراف  است ترغیب نکنید، گفت: این دنیا، دنیای کار و تلاش است و آخرت روز برداشت است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه دنیا شیرین است و برای انسان جذابیت دارد افزود: از احتکار جهت کم یابی و کسب درآمد باید خودداری کرد، پیامبران آمده‌اند تا دست محرومان را بگیرند پس چگونه است که برخی دست آن‌ها را قطع می‌کنند؟/فارس