به گزارش صفیر گیلان؛جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز برگزار شد و طی آن اعضای شورا بر تخصیص اعتبارات دولتی در مباحث محیط زیستی رشت تاکید کردند و دکتر نصرتی از ورود دو سرمایه گذار به مبحث ساماندهی رودخانه ها خبر داد. هفدهمین جلسه کمیسیون بهداشت […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز برگزار شد و طی آن اعضای شورا بر تخصیص اعتبارات دولتی در مباحث محیط زیستی رشت تاکید کردند و دکتر نصرتی از ورود دو سرمایه گذار به مبحث ساماندهی رودخانه ها خبر داد.

هفدهمین جلسه کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت به ریاست فاطمه شیرزاد و با حضور دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، امیر مرادی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، اسماعیل حاجی پور، جلال الدین محمد شکریه، محمدحسن عاقل منش و محمد حسن علیپور اعضای کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت و ۴ تن از اعضای شبکه سمن های محیط زیستی استان در ساختمان شورا برگزار شد.
شهردار رشت از ورود دو سرمایه گذار در حوزه ساماندهی دو رودخانه رشت خبرداد

شهردار رشت در این جلسه در خصوص ساماندهی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب اذعان داشت: در گذشته مطالعات و آسیب شناسی های فراوانی در این زمینه انجام شده است اما متاسفانه با توجه به وسعت کار و پراکندگی عملکرد دستگاه ها نتیجه مثبتی از این مطالعات به دست نیامد.

دکتر مسعود نصرتی با بیان اینکه متاسفانه این دو رودخانه در نما و منظر شهر قرار نگرفته است خاطر نشان کرد: اگر از این دو رودخانه به عنوان یک ارزش نمادین استفاده می شد اینگونه مورد بی مهری قرار نمی گرفت و با هجمه ورود زباله و فاصلاب مواجه نمی شد.

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری دو رودخانه و توجه به بحث نما و منظر تصریح کرد: با اختصاص مصوبه و مشخص شدن متولی ساماندهی دو رودخانه و مشارکت همه دستگاهها می توان به نتایج خوبی در ساماندهی و بازیابی این دو رودخانه دست یافت بنابراین ضرورت نیاز به یک متولی مرکزی با تخصیص بودجه دولتی با توجه به قرار گرفتن در فصل بودجه و با پیشنهاد اصلاحی در بودجه ۴۰ میلیاردی و … کاملا محسوس است.

دکتر نصرتی از نقش موثر سرمایه گذار در ساماندهی این دو رودخانه سخن گفت و یادآور شد: در حال حاضر دو سرمایه گذار دراین زمینه ورود کرده و با استانداری نیز هماهنگی های لازم انجام شده است.

شهردار رشت در ادامه گفت: با کانالیزه کردن مسیرهای دو رودخانه در دو طرف مسیر های آزاد شده، می توان استفاده بهینه ای از مکان های بلا استفاده داشت.

دکتر نصرتی: پروژه زباله سوز سراوان نیازمند ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار است

مسعود نصرتی در ادامه با تاکید بر تسریع تعیین تکلیف زباله سوز سراوان اذعان داشت: این پروژه نیز نیازمند صد و چهل میلیارد تومان اعتبار است که بخشی از آن باید توسط شهرداری به عنوان پیش بها پرداخت شود.
دکتر نصرتی محل انتخاب شده فعلی برای احداث زباله سوز را لاکان رشت عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این مکان به دلیل تحت الشعاع قرار دادن منابع طبیعی چندان شایسته این امر نیست اما پیشنهاد می کنم از آنجا که تخصیص بیست و سه میلیارد تومان به عنوان پیش بها منوط به تعیین محل ارزیابی است همان نقطه را برای ارزیابی معرفی کنیم.

 

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت پشتیبانی دولت از پروژه های مرتبط با رودخانه ها و زباله سوز رشت گفت: ما باید کاری کنیم که دولت ضمن درک شرایط فعلی رشت تمام قد پشتیبان اجرای طرح های مرتبط با دو موضوع اشاره شده باشد.