صفیر گیلان؛محمد گنج نمای واقع،مسئول نهضت سواد آموزی شهرستان فومن با اشاره به اینکه این شهرستان با توجه به حجم ابلاغی استان در سال جاری موفق به جذب تعداد ۱۶۰ نفر از افراد بی سواد زیر ۵۰ سال در دوره سواد آموزی  شده افزود:ما همچنین توانستیم در حدود ۹۰ نفر را در دوره انتقال و […]

صفیر گیلان؛محمد گنج نمای واقع،مسئول نهضت سواد آموزی شهرستان فومن با اشاره به اینکه این شهرستان با توجه به حجم ابلاغی استان در سال جاری موفق به جذب تعداد ۱۶۰ نفر از افراد بی سواد زیر ۵۰ سال در دوره سواد آموزی  شده افزود:ما همچنین توانستیم در حدود ۹۰ نفر را در دوره انتقال و ۱۲۰ نفر را در دوره تحکیم جذب در کلاسها داشته باشیم.

گنج نمای واقع با اشاره به اینکه از دوم دی ماه تا مدت یک هفته به عنوان هفته سواد آموزی است گفت: من این هفته را به تمام آموزش دهندگان پر تلاش نهضت سواد آموزی شهرستان که بار سنگین این مسئولیت را با تمام عشق به دوش می کشند تبریک عرض می نمایم.

 این مسئول از حضور ۹۲ نفر آموزش دهنده  در سطح شهرستان برای این تعداد از بی سوادان خبر داد و گفت:امسال نیز هماند سالهای گذشته مرکز یادگیری محلی در روستا ی گشت رودخان  فعال است.

گنج نمای واقع با بیان اینکه ما در این مرکز یادگیری محلی ما علاوه بر سواد آموزی ،مهارتهای اساسی زندگی و حرفه آموزی را برای سواد آموزان داریم افزود:از جمله فعالیتهای که در سال جاری برای اولین بار در شهرستان فومن انجام گرفته اجرای طرح آموزشی  ICDL  در یکی از کلاسهای دوره انتقال بود.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را خواهیم داشت تا در صورت موفق بودن این طرح آن را در سالهای آتی گسترش دهیم.

مسئول  نهضت سواد آموزی شهرستان فومن از اجرای برنامه های متنوع خبر داد و افزود: ما مسابقه انشا نویسی،پرسش مهر ریاست جمهوریویژه کلاسهای انتقال و مسابقه کتابخوانی ویژه همکاران اداری  و آموزش دهندگان را خواهیم داشت.

 کنج نمای واقع  فعالیت این نهاد را کماکان بر مبنای آمار گیری سرشماری سال ۹۰ دانست و گفت:ما خروجی آمار سال ۹۵ را تا امروز دریافت نکردیم و بر اساس آمار سال ۹۰ درصد باسوادی شهرستان۳ / ۹۷در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال می باشد.

مسئول نهضت سواد آموزی شهرستان فومن در پایان این گفتگو ضمن تقدیر از فرماندار وامام جمعه و بخشداران،دهیاران و دیگر مسئولان که در غالب شورای پشتیبانی سواد آموزی ما را یاری می کنند گفت: جا دارد تا از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و مدیران مدارس در پشتیبانی و ارسال اطلاعات و همکاری با آموزش دهندگان نیز تقدیر نمایم./زلیخا صفری