صفیر گیلان؛ محسن جعفری امروز در نشست خبر نخستین جشنواره مطبوعات به میزبانی گیلان اظهار کرد: اشاعه و ترویج آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی در مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی از طریق رسانه‌های مجازی و مکتوب مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره است. وی با تأکید بر گسترش فعالیت‌های مطالبه‌گرانه رسانه‌ای در حوزه سلامت اقتصادی […]

صفیر گیلان؛ محسن جعفری امروز در نشست خبر نخستین جشنواره مطبوعات به میزبانی گیلان اظهار کرد: اشاعه و ترویج آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی در مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی از طریق رسانه‌های مجازی و مکتوب مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره است.

وی با تأکید بر گسترش فعالیت‌های مطالبه‌گرانه رسانه‌ای در حوزه سلامت اقتصادی بیان کرد: با برگزاری این جشنواره تلاش خواهیم کرد تا از فعالان حوزه اقتصادی رسانه‌های مجازی و مکتوب تقدیر کنیم.

قائم‌مقام جشنواره ملی مطبوعات با اشاره به مهم‌ترین محوریت‌های جشنواره ملی مطبوعات تصریح کرد: چگونگی پیگیری منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی،  فرمان هشت ماده‌‌ای امام خامنه‌ای به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، نقش مسئولان در مبارزه با فساد اقتصادی، بانکداری اسلامی حامی اقتصاد مقاومتی، مطالبه مردمی در مبارزه با پول‌شویی و فساد اقتصادی، ضرورت مبارزه با ویژه خواری و فساد اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و  نقش قانون‌گذاران در مبارزه با فساد اقتصادی از مهم‌ترین محوریت‌های جشنواره ملی مطبوعات در گیلان است.

وی با بیان اینکه این جشنواره شامل بخش‌های  سرمقاله، خبر، گزارش، یادداشت، عکس و تصویر (چندرسانه‌ای)، مصاحبه و تیتر است گفت:  جشنواره ملی مطبوعات در گیلان دارای بخش ویژه “شهر خلاق و اقتصاد پایدار”  است که با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت انجام‌شده است.

جعفری با اشاره به دریافت یک هزار و ۲۰۷ اثر به دبیرخانه جشنواره از سراسر کشور بیان کرد: کمیته داوران با حضور شش داور ملی و ریاست دکتر محمدمهدی انصاری عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه حدود هشت درصد آثار به دلیل اینکه جزو محورهای جشنواره نبود از مرحله داوری بازماند افزود: بیشترین آثار دریافتی از استان‌ها به ترتیب گیلان، تهران، اردبیل و گلستان بود که داوری با نهایت دقت و تأمل در دو بخش میانی و نهایی صورت گرفت.

قائم‌مقام جشنواره ملی مطبوعات با اشاره به زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره بیان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره ملی مطبوعات روز شنبه ۱۶ دی‌ماه  ساعت ۱۸ عصر در سالن شهدای ناجا در جنب میدان انتظام (رازی) رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مهندس عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی سخنران جشنواره ملی مطبوعات در گیلان است گفت: در این مراسم دکتر بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور و جمعی از مدیران رسانه و خبرنگاران و اصحاب رسانه کشور از میهمانان ویژه این مراسم هستند.

جعفری به برخی از برنامه‌های تجلیلی این جشنواره اشاره کرد و افزود: تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم رسانه (شهیدان سیرت نیا و حامد کوچک زاده)،  تجلیل ویژه از مدیران رسانه‌های تسنیم، ایرنا، ۸ دی خبر، گیل‌خبر و گیلاستان به دلیل کسب عنوان ۵ رسانه برتر مدیریت بحران، اعطای دیپلم افتخاری خبرنگاری بین‌المللی به ۴۵ خبرنگار کاروان خبری پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) و تجلیل از مسئولان کانون‌های بسیج رسانه آستارا و لاهیجان از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم است./فارس