صفیر گیلان؛امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه بی‌بصیرتی خواص مشکل اصلی در طول تاریخ بوده است گفت: راز موفقیت در برابر فتنه‌ها تمسک به ولایت است. به گزارشصفیر گیلان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا شفیعی زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: خواص بی‌بصیرت  پیش […]

صفیر گیلان؛امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه بی‌بصیرتی خواص مشکل اصلی در طول تاریخ بوده است گفت: راز موفقیت در برابر فتنه‌ها تمسک به ولایت است.

به گزارشصفیر گیلان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا شفیعی زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: خواص بی‌بصیرت  پیش از ظهور اسلام نشانه‌های پیامبران را سحر و جادو می‌خواندند و مردم را از مسیر حقیقت دور می‌داشتند.

وی با بیان اینکه در تاریخ اسلام نیز  تاریخ هر جا دچار مشکل شده به دلیل  بی‌بصیرتی خواص آن دوران بوده است گفت: شهادت امام علی علیه‌السلام و سیدالشهدا  به دلیل بی‌بصیرتی خاص و عده‌ای از مردم بوده است

امام‌جمعه موقت رشت با تأکید بر اینکه یکی از دلایل محرومیت ما از وجود نازنین امام عصر عجل الله بی‌بصیرتی بخشی از مردم است گفت:  به فرمایش امیرالمؤمنین (ع) بصیرت  جامعه در هر عصری  از انحرافات دو نگاه دارد،  نگاه عمیق به حوادث پیرامون و مشاهده نشانه‌ها؛ علائم و تجزیه‌وتحلیل این علائم برای رسیدن به‌حق و آگاهی که در واقعیت به معنای تشخیص حق از باطل است و همان تعریف بصیرت است

وی با تأکید بر اینکه بصیرت برای برون‌رفت از مشکلات اهمیت دارد گفت: بشریت همیشه درگیر فتنه‌ها و مشکلات بوده و مسلمانان نیز به دلیل داشتن دشمنان فراوان از این مسئله دور نبوده و  نخواهند بود.

شفیعی زاده با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب اسلامی هیچ‌گاه انقلاب به‌دوراز فتنه و مشکل نبوده است خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران تا به امروز بیش از ۲۰ فتنه را پشت سر گذاشته و لذا با بصیرت مردم بوده است که  توانستیم این فضاهای پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه راز موفقیت در برابر فتنه‌ها  تمسک به ولایت است خاطرنشان کرد:  بصیرت برای خنثی کردن فتنه‌ها با  تمسک  به ولایت صورت می‌گیرد.

امام‌جمعه موقت رشت افزود: باید کسانی که پرچم جمهوری اسلامی ایران را به آتش کشیده و به ارزش‌ها و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هتاکی  کردند  برخورد شدید صورت بگیرد.

شفیعی زاده تصریح کرد: ما امروز قدرت  فضای مجازی را در به هم زدن امنیت ملی فهمیدیم لذا از مسئولین مربوطه تقاضای ایجاد محدودیت‌هایی در فضای مجازی داشته و خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه یکسری صحبت‌های خانوادگی و درون کشوری باید گفته شود که الآن زمان مناسبی برای گفتن آن نیست اظهار کرد: ان‌شاءالله بعد از رفع این آشوب‌های مطرح خواهد شد زیرا  صدای معترضین واقعی باید شنیده شود و مسائل اصلی مردم فراموش نشود

امام‌جمعه موقت رشت خطاب  به  کسانی که درون نظام هستند  و هنوز فتنه را  باور نکرده‌اند گفت: با این اتفاقات باید فتنه را درک کرده و به آن توجه کرد.

شفیعی زاده با اشاره به روز گزینش و سالروز دستور رضاشاه مبنی بر  کشف حجاب زنان به حوادث جاری در کشور اشاره‌کرده است و افزود: آنچه تا امروز از اعتراف  بعضی از افراد بازداشت‌شده به‌دست‌آمده، حکایت از ایجاد یک فتنه بزرگ با زوایا و شعارهای بیشتر ازآنچه رخ‌داده بود، دارد و این اتفاقی که  رخ‌داده  به فتنه زودرس و ناقص‌الخلقه انجامیده، لذا جلوی آن فتنه بزرگ گرفته شد.

وی با بیان اینکه  این فتنه از پیرامون آغازیدن گرفته  تا به مرکزیت برسد گفت: این نشان از  برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده داشته  و با  حضور  افراد غیربومی در شهرهای  پیرامونی  کشور شکل‌گرفته است.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه آن‌ها به دنبال کشته سازی گسترده بودند خاطرنشان کرد: امنیتی کردن این مسئله از اهداف آن‌ها بوده و اتاق فکر آن‌ها نیز از بیرون از کشور صورت گرفته است.

شفیعی زاده با بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته؛ شبکه‌های مجازی  با  محوریت  بیرون از کشور نقش عمده‌ای در این اغتشاشات  داشته است خاطرنشان کرد: آمریکا، اسرائیل و عربستان طراح اصلی و برنامه‌ریز این اتفاقات بوده است.

خطیب جمعه رشت با اذعان به اینکه این اتفاق زودرس مانع خواسته بزرگ و فتنه بزرگ دشمنان شده است به جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله اشاره کرد و  افزود: در این حادثه اسرائیل   تمام قوای خود را جهت نابودی  حزب‌الله  به کار گرفته بود که با  اسیر شدن یکی از خلبان‌های اسرائیلی تمام معادلات آن‌ها به هم‌ریخت و متحمل شکست شدند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ وطن‌پرستی حتی اگر  مقید بر ارزش‌های دینی  نباشد به ارزش‌های ملی آسیب نمی‌زند  گفت:  پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران جزء ارزش‌های ملی ایران محسوب شده و هیچ ایرانی مسلمان و غیرمسلمان نیز حاضر به چنین عملی نخواهد بود.

شفیعی زاده با بیان اینکه هیچ ایرانی مسلمانی حاضر به هتک حرمت به ارزش‌های دینی  نمی‌باشند خاطرنشان کرد: معلوم است که این اتفاقات با دست‌های پشت پرده رقم خورده است.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه بر اساس قانون  اساس تجمع و اعتراض کردن  در کشورهای دمکراتیک طبیعی است و باید به خواست مردم  پاسخ داده شود تصریح کرد:  این  کشورهای دیکتاتوری  هستند که با تجمع‌ها و  اعتراضات  به‌شدت برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: عربستان کشوری  بر مبنای دیکتاتوری است و با هرگونه اعتراض و تجمعی برخورد می‌کنند.

شفیعی زاده با بیان اینکه کشور ما بر اساس خواست مردم شکل‌گرفته است گفت: هر نظام بین اعتراضات؛ خواسته‌های قانونی و اغتشاشات تفاوت قائل است زیرا هر نظام دموکراتیکی اعتراضات و خواسته‌های  مردم را می‌پذیرد و با  اغتشاشات و اعتراضات  خارج از ضوابط و مقررات  مقابله می‌کند.

امام‌جمعه موقت رشت با تأکید بر اینکه برخی از اعتراضات  مردم  به‌حق بوده و برخی نیز متفاوت بوده است تصریح کرد: پنجشنبه و جمعه‌ای که اعتراض صورت گرفت، مطالبات بر مبنای مشکلات اقتصادی بوده است اما بعدازآن به اغتشاش تبدیل‌شده است.

وی با اذعان به  اینکه از روز شنبه فریب‌خوردگان وارد این فضا شدن خاطرنشان کرد: آن‌ها گول‌خورده‌اند و بر اساس احساسات وارد این جریان شدن که آن‌ها نیز مماشات صورت گرفته است.

شفیعی زاده با بیان اینکه از روز یکشنبه اعتراضات خط قرمز نظام را هدف قرارگرفته بود   به خبررسانی صداوسیما اشاره کرد و گفت: اعتماد مردم به صداوسیما زیاد شده  و مردم  از این پتانسیل  اطلاعات  این اتفاقات را به دست آوردند.

خطیب جمعه رشت به فعالیت نیروی انتظامی در این اتفاقات اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی همان‌گونه که تا به امروز اقدام کرده است باید عمل می‌کرد لذا در زمان تذکر دادن به‌خوبی آن را انجام داده و درزمانی که باید برخورد می‌کرد برخورد کرده است

وی با بیان اینکه مراتب برخورد جمهوری اسلامی ایران تعریف‌شده است خاطرنشان کرد: نیاز به برخورد  از نیروی انتظامی فراتر نرفته  و  وظیفه برخورد کردن این اغتشاشات  بر عهده نیروی انتظامی بوده است.

شفیعی زاده با بیان اینکه سپاه و ارتش با حضور، همراهی خود را باارزش‌های نظام را ثابت کرده‌اند  گفت: در این اغتشاشات نیروی انتظامی توانست آن  را خنثی کند و نیاز به حضور سپاه و ارتش در برخورد با اغتشاشگران نبوده است.

خطیب جمعه رشت با اذعان به اینکه ایران بیدی نیست که با این بادها بلرزد خاطرنشان کرد: دشمنان ما می‌دانند که ایران با این مسائل آسیب نخواهد دید و لذا خانواده‌های شهدا ناراحت نباشند زیرا خون عزیزانشان پایمال  نخواهد شد و ان شاالله این انقلاب به حضرت مهدی عجل الله تقدیم می‌گردد.