اختصاصی صفیر گیلان/زلیخا صفری؛سید کاظم دلخوش اباتری در خصوص تخصیص اعتبارات در بودجه سال ۹۶ تا به استان گیلان گفت:بودجه سالانه پیش بینی درآمد و هزینه است و این پیش بینی درآمد و هزینه به عوامل مختلف بستگی دارد. نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال ۹۶ تا به […]

اختصاصی

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛سید کاظم دلخوش اباتری در خصوص تخصیص اعتبارات در بودجه سال ۹۶ تا به استان گیلان گفت:بودجه سالانه پیش بینی درآمد و هزینه است و این پیش بینی درآمد و هزینه به عوامل مختلف بستگی دارد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال ۹۶ تا به امروز  ۳۰ درصد  بودجه و اعتبار برای استان ما دیده شده گفت: تا امروز این میزان اعتبار تخصیصش تحق پیدا نکرده است.

وی بودجه و هزینه و درآمد را به مثال خانواده ای دید که پدر خانواده در بازار کار می کند و سرپرست خانوار است و درامد او به آب و هوا و نوع مراجعین و خریداران  و غیرو بستگی و درآمد بالا و  پایین  می شود و کشور هم به همین شکل است.

ایشان عوامل دخیل در  درآمد کشور را درنفت،مالیات،عوارض،فروش املاک و اموال دولت و غیرو دانست و گفت: این عوامل، بالاترین رقمش  در نفت و مالیات است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر چه درآمد کشور بالا برود پیش بینی های خوب برای استان را هم مشمول می شود گفت: در مورد استان گیلان پروژه های ملی داریم که این پروژه ها ی ملی سالانه به آنها اعتبار تزریق و بر حسب درآمد سالانه کم و زیاد می شود.

دلخوش بخشی از درآمد ناشی از بالا رفتن مالیاتها بر ارزش افزوده را در وضعیت قیمت نفت دانست و گفت: این درآمد در استان روی پروژه های ملی اثرات خود را می گذارد.

ایشان  برخی از پروژه ها را استانی دانست و گفت: این پروژه استانی بر اساس درخواست مردم و یا به در خواست نماینده و مسئولان اجرایی در شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان پیش بینی که باز اجرای آن بستگی به میزان تخصیص اعتبارات است.

دلخوش بخشی از درآمد تخصیص پیدا کرده به هر بخش را به توان نماینده نسبت داد و گفت: برخی نمایندگان اعتبارات را خارج از بودجه و از محل منابع در اختیار وزارتخانه تامین می کند.

وی به حوزه انتخابی خود شهرستان صومعه سرا  و اجرای برخی پروژه ها اشاره و افزودند: در غالب اول پروژه ملی جاده فومن به پونل که خودم پیگیری کردم و یکسال شروع و سه ماهی است که اجرای و عملیاتی شده است.

ایشان به پروژه ملی مهم کمربندی بازار جمعه ،کلاشم به صومعه سرا  و سالن ورزشی و یا سد لاستیکی اشاره و افزود؛ در این پروژه ها از منابع در اختیار وزارت خانه و پیگیری نماینده  استفاده می کنیم.

چرا تا امروز ۳۰ درصد بودجه استان تخصیص یافته علارغم اینکه نیمی از سال گذشته؟

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منابعی که پروژه های استان  پیش بینی می شود چون در آمد در استان تحق پیدا نمی کند به سال آینده موکول می شود گفت: ما اعتقاد داریم هر چه پروژه معطل  بماند عوامل چون آب و هوا  باعث استحلاک پروژه شده و هزینه ها بالا و هزینه پیمانکار نیز بالاتر می رود و اینها مشکلاتی است که در ارتباط با منابع تامین اعتبار در پروژه به وجود می آید.

دلخوش تاکید کرد؛ دولت باید اعتبارات خود را تامین کند و در غیر این صورت نمی تواند پرداخت داشته باشد.

وی وضعیت دولت را در سال جاری مثل سال گذشته و کمی بدتر از سال قبل خواند و گفت: این بخاطر آن است که دولت به سمت افزایش قیمتها رفته و این در حالی است که دولت محترم در کنار گرانی باید اوراق بیاورد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت امروز به خاطر نبود پول به ناچار با پیمانکار به سمت اوراق اسلامی و اوراق مشارکت و امثال آنها رفته گفت: این اوراق در بودجه کشور استفاده و امسال هم به همین منوال است.

دلخوش به برخی دفاعیات خود در مجلس در مورد قیر و اسفالت راه روستای حوزه انتخابی خود اشاره و افزود:من درخواست کردم تا قیر تهاتری  شود یعنی از محل قیر هم آسفالت و هم پول پیمانکاران پرداخت شود.

دلخوش دلخوش گذشته نیست و  دلخوش مثل گذشته نمی درخشد و در هاله ای از  کم رنگی و خاموشی است؟

نماینده مردم صومعه سرا در پاسخ به این سوال گفت:نه اینگونه نیست و من در مجلس چندی پیش هفت بار دفاعیه داشتم و هم شعر م را می خوانم منتها مجلس ،مجلس قبل نیست.

وی تاکید کرد؛ باید ملت و مردم این کشور مجلس را قوی انتخاب و انتخاب خوب داشته و مجلسی که آدمی را به وجد و در بخشهای مختلف حضور افراد را داشته باشیم.

وی فضای مجازی را در پر رنگ شدن مجلس و حوزه کاری نمایندگان  اثر گذار  خواند و گفت: امروز شاید این فضا هم نسبت به نماینده ها کم رنگ است.

دلخوش تصریح کرد؛  جایی که خدمت می کنی وقتی خدمت دیده نمی شود به ناچار در چنین جامعه ای ادمهاسعی می کنند تا خاموشی را در پی بگیرند.

ایشان با اشاره به اینکه ما در برخی جاها کمک های خوبی انجام دادیم و نیاز به تعریف نیست گفت: ولی اگر افراد بفهمند که این کمک ها از چه محلی امده آن برایمان بسیار ارزشمنداست .

دلخوش اظهار کرد:من احساس می کنم هر چه جلوتر برویم مجلس کم رنگ تر می شود نه دلخوش،  و دلخوش همان دلخوش سرزنده وشاداب است  و شعرش را می خواند و اماده به خدمت هست.

نماینده شاعر پیشه مجلس در گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان  گفت: من اخیرا”در جریان مذاکرات نشست علنی مجلس وقتی درخواست موافقت خود با کلیات طرح یک فوریتی اصلاح بند هـ تبصره یک و الحاق یک بند تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور مطرح کردم، شعری خطاب به وزیر نفت خواندم؛

تو هستی در این مقام زیبنده وزیر‌
ای عمر شما همیشه پاینده وزیر
از محضرتان قیر تقاضا داریم
منت بگذارید شما شازده وزیر