صفیر گیلان/زلیخا صفری؛در یک روز  سرد زمستانی  و همراه با نم نم باران در ۲۰ دی ماه سال ۹۶  نماینده مردم غیور و با شرف شهرستان فومن برای وقوع یک رویداد بزرگ تاریخی که مردم این شهرستان را سالها به خود درگیر و عامل موفقیت برخی کاندیداها در انتخابات  و به یک چالش اجتماعی […]

 

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛در یک روز  سرد زمستانی  و همراه با نم نم باران در ۲۰ دی ماه سال ۹۶  نماینده مردم غیور و با شرف شهرستان فومن برای وقوع یک رویداد بزرگ تاریخی که مردم این شهرستان را سالها به خود درگیر و عامل موفقیت برخی کاندیداها در انتخابات  و به یک چالش اجتماعی در شهرستان و یک پروژه سیاسی بود و مردم   برای رفع موانع سر راه ساخت و اتمام پل روز شماری می کردند و آن رویداد چیزی جز تعیین تکلیف پل غیر همسطح  نبود وارد میدان شد.

آری امروز این بزرگترین و خوشحال کننده تری  اتفاق و خبری بود که توانست امید را در این شهر، شهر عالم بزرگ جهان تشیع حضرت آیت اله بهجت فومنی (ره)  و شهر سرداران شهید چون مرآت،خوش روش ،نظری،معصوم،رحمت زاده و فرجود بپیچد، اتفاقی که از گذشته های دور غریب به ۱۲ سال حتی فکر کردن به آن هم برای مردم سخت کوش این دیار بیشتر شبیه یک دردی بی درمان بود.

و حال گفتگوی اختصاصی خبرنگار صفیر گیلان  رادر کنار آغاز به کار پروژه پل غیر همسطح شهرستان فومن با نماینده مردم فومن و شفت در مجلس و پیمانکار این پروژه  بشنویم

نماینده مردم فومن و شفت با اشاره به اینکه این کار برای مردم است گفت:این نوشتن و اطلاع رسانی بازگشای پل فومن  باز بستگی دارد توسط چه کسی نوشته شود

نماینده مردم فومن و شفت با اشاره به اینکه تمام هم و غم من این است که در کوتاهترین زمان پل تکلیفش روشن شود گفت: من با پیمانکار پروژه هم اتمام کردم تا با تمام قدرت ورود کند.

افتخاری با بیان اینکه من در تمام مراحلی که ورود کردم  هدف اصلی من این بود که مسائل مالی و اقتصادی پروژه تامین شود.

ایشان تاکید کرد ؛تکمیل این پروژ خیلی بار مالی اش بیشتر از هزینه جای گزین این طرح بود و اهم فل امر  کردیم تا بینیم کدام بهتر است.

وی پروژه جدید را بسیار با المان شهری و منظر و تاریخ و ،ورودی شهر هماهنگ خواند و گفت: کارشناسان معتقدند که تغیر و اصلاح پل به نفع شهرستان هست.

افتخاری در پاسخ به خبرنگار که این پروژه ملی است گفت:پروژه ملی هم باشد در خیلی از شهرها پزوژه ملی با تغییرات همراه است.

وی خواسته مردم را بسیار مهمتر از دیگر مسائل خواند و گفت:امروز هدف من اسایش و رفاه  مردم است و هدف  و برنامه دیگری نداریم.

نماینده مردم شهرستان فومن و شفت در خصوص اعتبارات برای این پروژه گفت: اعتبارات همان پروژه  و تکمیل آن است و پرونده پل باز و وزارتخانه با پیمانکار  تسویه حساب نکرده است.

از قدرت نماینده در گرفتن اعتبارات چقدر بهره می برید؟با توجه به اعتمادی که مردم به من داشتند و من هیچ مشکلی در وزارتخانه ندارم و جا دارد که از  همکاری دکتر آخوندی و خادمی و مجموعه شرکت توسعه و حمل و نقل کشور و پیمانکار پروژه جناب مهندس کهیری و دیگر بزرگواران از جمله استاندار گیلان که ویژه پیگیر کار و خیلی در  این کار کمک و همراهی کردند تشکر می کنم.

افتخاری با بیان اینکه من در آینده خبرهای خوش این چنینی زیاد دارم گفت:انشاءالله با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و با توجه بهاعتباراتی که می توانیم بگیریم کارهای بزرگتری انجام دهیم.

وی خواستار صبر و تحمل  مردم شد و گفت: آنهای که نقد می کند نقد منصفانه  بنویسند و داریم افرادی که غیر منصفانه برخورد می کنند و امیدوارم نیمه پر لیوان را ببیند و فقط نیمه خالی لیوان را نبیند.

وی نقد را سازنده خواند و گفت: نقد با تخریب خیلی متفاوت است و من امیدوارم همگی  موثر گامهای برای سازندگی کشورمان برداریم.

 

پروژه تقاطع غیر همسطح فومن از پروژه های مهم توسعه راه های گیلان است که علارغم پیگیری ها که در سال ۸۴ اغاز شد تا امروز همچنان در حسرت نگاه و اه مردم این شهرستان چون کوهی پر خاک مانده و جای تاسف را در ذهن طراحی می کرد امروز با تلاش و پیگیری نمایند دوباره  در استانه اتمام قرار گرفت و ایجاد بار منفی این تقاطع غیر همسطح در ذهن مردم به زودی پاک خواهد شد.

IMG_20180110_122237 IMG_20180110_124531_1 IMG_20180110_124522 IMG_20180110_124547 IMG_20180110_124541