اختصاصی/صفیر گیلان؛رئیس اداره برق شهرستان فومن از توسعه و اصلاح شبکه توزیع برق این  شهرستان در بخش پروژه های عمومی و دولتی سال ۹۶ و پروژه جا مانده و زخمی ۹۵ با  سر جمع تامین اعتباری بالغ بر ۵۷/۶۰۵/۹۱۹/۳۶۰ریال خبر داد و گفت: جای گزینی کابل خود نگهدار به طول ۴۰ کیلومتر در شهرستان […]

 

 

اختصاصی/صفیر گیلان؛رئیس اداره برق شهرستان فومن از توسعه و اصلاح شبکه توزیع برق این  شهرستان در بخش پروژه های عمومی و دولتی سال ۹۶ و پروژه جا مانده و زخمی ۹۵ با  سر جمع تامین اعتباری بالغ بر ۵۷/۶۰۵/۹۱۹/۳۶۰ریال خبر داد و گفت:

جای گزینی کابل خود نگهدار به طول ۴۰ کیلومتر در شهرستان فومن یکی از کارهای توسعه ای است

مهندس شادپور با بیان اینکه  پروژه های اتمام یافته صد در صدی به کسر پروژه های غیر دولتی در سال ۹۴بالغ بر/۹۰۱ /۱۰/۱۳۲/۳۲۶ریال بوده است گفت:ما با این مبلغ اعتبار توانستیم پروژهای نیمه تمام و جاری سال ۹۴ را به اتمام و بهره‌برداری برسانیم.

ایشان پروژه های اتمام یافته صد در صدی به کسر پروژه های غیر دولتی  در سال ۹۵ را که به بهره برداری رسید با اعتبار بالغ بر۱۷/۴۵۸/۹۴۵/۸۰۱ریال خواند و گفت: همچنین در سال ۹۶ در شش ماهه اول پروژ ه ها با یپشرفت فیزیکی صد رصد در غالب رفع ضعف و تامین برق، اصلاح  و توسعه شبکه و توزیع با مبلغ  اعتبار جاری ۱۳/۳۰۰/۶۸۲/۸۳۸ریال تا به امروز مورد اجرا و بهره برداری و به اتمام رسیده است.

رییس اداره برق شهرستان فومن با اشاره به اینکه برای پروژهای سال ۹۶ با امار برگرفته از بودجه دولتی و پیگیری نماینده شهرستان و فرماندار محترم ما توانستیم تامین اعتبار خوبی داشته باشیم گفت: طبق امارها سر جمع پروژه های عمومی و دولتی سال ۹۶ و پروژه جا مانده و زخمی ۹۵ با تامین اعتبار بالغ بر ۵۷/۶۰۵/۹۱۹/۳۶۰ریال توانستیم در این سال حول و حوش نیمی از پروژه ها را اماده  افتتاح و بهره برداری در دهه فجر برسانیم.
مهندس شادپور پروژ ه های اجرایی شده و در حال اجرایی را در غالب رفع ضعف برق در مناطق روستایی وشهری خواند و گفت:این رفع ضعف ها شامل احداث خط فشار قوی و فشار ضعیف و ترانسفور ماتور بوده است.
وی به تامین برق تک خانوارهای روستایی فاقد برق که نیازمند احداث شبکه بوده اشاره و آفزود:بعد از اصلاح و تعویض سیم های برق فرسوده و جای گزینی کابل خود نگهدار این مشکلات مرتفع شد.

رییس اداره برق شهرستان فومن از جای گزینی کابل خود نگهدار در داخل شهر به طول ۱۰کیلومترخبر داد گفت:در روستاها این کابل های خود نگهدار به طول ۳۰ کیلومتر رسیده است.

مهندس شادپور از تقویت و تعویض کابلهای فرسوده فشار قوی در سطح شهری به طول تقریبی ۲۰۰۰ متر در جهت پایداری و تداوم برق شهری خبر داد و گفت:ایجاد بستر مناسب در مواقع بحران و تابستان و زمستان و روشنایی معابر از دیگر اقدامات ما در این توسعه و اصلاح شبکه برق شهرستان است.
درامد اداره برق به حساب خزانه و شرکت توانیرو می رود

ایشان در خصوص برخی شائبه های ایجاد شده در خصوص درامد اداره برق شهرستان و کم کار ی ها علارغم درآمد بالا  گفت:درامد حاصل از اداره برق کلاً به حساب خزانه دولت و شرکت توانیرو می رود و ما در قبال کاری که انجام می دهیم اعتبار و هزینه کسب می کنیم.

مهندس شادپور اظهار کرد؛این درامد حتی به حساب استان هم نه، بلکه کشور رفته و کلیه پرداختی قبوض برق مصرفی و فروش انشعابات و کنتر همه به حسابه خزانه دولت و بخش مرکزی می رود.

ایشان با اشاره به اینکه طلب بهای برق مصرفی برخی ادارات شهرستان غریب به ۸۰۰ میلیون تومان باقی مانده است گفت: انتظار می رود با پرداخت به موقع بدهی قبوض برق  از سوی مسئولان ادارات شهرستان فومن و مشترکین این امور را در جهت اخذ اعتبارات بیشتر برای شهرستان از استان یاری نمایند.
رییس اداره برق شهرستان فومن در خصوص واگذاری انشعابات و کنتر گفت: با قوانین فعلی و دستور العمل روز وزارت نیرو در جهت خدمت به شهروندان و روستائیان با اخذ یک تعهد مبنی بر تبعیت از قانون و مقررات آ تی در فرمانداری بخشداری و شهرداری محترم واگذاری انشعاب برق بلامانع است.

وی افزود:این تعهد نامه برای روستائیان به بخشداری و در شهر به شهرداری داده می شود تا در آ ینده بنا به نیاز این بخشها قادر به جابجایی کنتر داشته و هیچ گونه ممانعت از طرف مشترکین به عمل نیامده و اداره برق راساً اقدام نماید.
ایشان تصریح کردند؛ مبلع واریزی برای دریافت مجوز انشعاب و کنتر برق بالغ بر۵۴۰ هزار تومان است.

مهندس شاد پور با بیان اینکه برای تعریف کردن یک پروژه و اخذ اعتبارات زمان زیادی لازم است گفت؛با توجه به مشکلات عدیده سیستم  توزیع شبکه برق در شهرستان فومن،جا دارد تا از  تلاش و همت مضاعف مجموعه پر تلاش صنعت برق شهرستان و فرماندار محترم و نماینده پر تلاش و بسیار پیگیر فومن و شفت که منجر به تخصیص اعتبارات برای رفع مشکلات برق شهرستان فومن گردیدتقدیر و تشکر نمایم.

photo_2018-01-19_22-16-20

وی همچنین ازدهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان فومن به جهت پیگیریهایشان در استان که منجر به نتیجه و اخذ اعتبار شد ویژه تشکر نمود.
رییس اداره برق شهرستان فومن از حسن نظر و مساعدت ویژه مقام محترم شرکت توزیع برق استان مهندس طالبی و میر نرگسی در خصوص. پشتیبانی و تخصیص اعتبار برای شهرستان فومن تشکر نمود./زلیخا صفری