صفیر گیلان؛افتتاحیه سومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت  عصر امروز شنبه ۳۰ دی ماه ساعت ۱۶ در مجتمع  فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء رشت با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و جمعی از مسئولان و هنرمندان و علاقمندان عرصه فرهنگ و هنر افتتاح شد. سومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت افتتاح شد […]

صفیر گیلان؛افتتاحیه سومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت  عصر امروز شنبه ۳۰ دی ماه ساعت ۱۶ در مجتمع  فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء رشت با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و جمعی از مسئولان و هنرمندان و علاقمندان عرصه فرهنگ و هنر افتتاح شد.
سومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت افتتاح شد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد مصطفی فرض پور ماچیانی اظهار کرد: استاد ماچیانی از آن دسته معلمانی بود که به دریای حقیقت، معرفت، عشق متصل بوده و دانشجوی خود را از معارف فراوان بهره مند می نمود.

photo_2018-01-20_11-58-56
فیروز فاضلی افزود: این استاد با عشق وارد کلاس می شد و از سوالات دانشجویان استقبال می‌کرد.
وی با اذعان به اینکه چنین شخصیت های ارزشمندی هرگز نمی‌میرند بیان کرد: این منش را من از استاد یاد گرفتم که تقابل نداشته باشم و این مهم از جمله منش‌هایست که امروز مغفول مانده است.
فاضلی افزود: استاد فرض پور انسان بزرگی بود و به شاگردانش به دید فرزندی نگاه می‌کرد.
وی محقق بودن را از دیگر ویژگی‌های استاد فرض پور دانست و بیان کرد:
مقالات متعددی در زمینه ادبی، فرهنگی _ اجتماعی و… در مجلات مختلف مانند عصر تبریز، طلوع اسلامی، اطلاعات، گیلان نامه، کادح و .. از وی به چاپ رسیده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مقالات گنجینه گیلان شناسی، نوروز باستانی، شمال شناسی، منوگرافی اشکور، فرزانگان گیلان، زبان و فرهنگ ماچیان، گاه شماری در ایران از آثار تحقیقی این استاد گرانقدر است.
وی فرض پور را مدیری هوشمند و متواضع دانست و تصریح کرد: یک مدیر در بحث‌های علمی، فرهنگ و هنری باید ما بگوید وگرنه هرکسی بخواهد من بگوید یک مدیر علمی و فرهنگی و هنری نیست.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اذعان به اینکه مدیریت بر فرهیختگان با من گفتن امکانپذیر نیست افزود: مدیر فرهنگی از ارتقای یک فرد و حاصل عمرش استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استاد خمامی زاده، استاد نوزاد، استاد فرض پور در بین ما حاضرند، گفت: آنچه که ما باید از این افراد یاد بگیریم منش آنهاست.
در پایان این مراسم از تندیس استاد فرض پور ماچیانی در جلوی درب ورودی مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا رشت رونمایی شد.

در این مراسم مدیر آموزشگاه موسیقی صراحی گفت: برگزاری و تداوم جشنواره فجر رشت فرصت مغتنمی برای آموزشگاه های موسیقی و هنرجویان می باشد.
محمدرضا صفرپور در نخستین روز برگزاری این جشنواره اظهار کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت یک جریان فرهنگی است و باید بیشتر به آن توجه شود.
وی با اشاره به اینکه خروجی جشنواره ها بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: آموزشگاه های مختلف هنری که در این جشنواره مشارکت دارند موافق تداوم برگزاری آن هستند و یقینا در جریان برگزاری آن بهترین ها را به نمایش خواهیم گذاشت.
صفرپور افزود: بنده معتقدم آموزشگاه های فرهنگی هنری با تداوم این جشنواره ضمن مطالعه و پرداختن به گذشته می توانند برای آینده خود دورخیز و برنامه ریزی کنند.
مدیر آموزشگاه موسیقی صراحی در خاتمه بیان کرد: آموزشگاه صراحی در سال ۹۶ مجوز فعالیت خود را دریافت نمود و فرزانه مجریان همسر بنده مدیر مسئول این آموزشگاه می باشد.
مدیر آموزشگاه نمایشی سینمایش: جشنواره فجر رشت سکوی پرتاب هنرجویان
مدیر آموزشگاه نمایشی سینمایش گفت: جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت سکوی پرتاب برای هنرجویانی است که نگاهشان به سمت جشنواره بین المللی فجر معطوف می باشد.
بهرام نوری در نخستین روز برگزاری جشنواره فجر رشت افزود: آموزشگاه نمایشی سینمایش در سال ۹۶ مجوز فعالیت خود را دریافت نمود و بنده سالهاست که در حوزه های مختلف هنری مشغول به تدریس می باشم.
وی با اذعان به اینکه برگزاری جشنواره فجر رشت فرصتی دو سویه برای آموزشگاه های هنری و اداره ارشاد رشت می باشد تصریح کرد: در این جشنواره فضای تعامل ما بین ارشاد و آموزشگاه های هنری افزایش یافته و هنرجویان نیز در یک فرصت کوتاه می توانند توانمندیهای خود را به نمایش بگذارند.
مدیر آموزشگاه نمایشی سینمایش جشنواره فجر رشت را سکوی پرتابی برای هنرجویان دانست و بیان کرد: این جشنواره به طور رقابتی برگزار نمی گردد .
نوری در خاتمه با اشاره به اینکه آموزشگاه های هنری توانایی حضور رقابتی در جشنواره فجر رشت را دارند تصریح کرد: چنانچه تمهیدات لازم در خصوص برگزاری جشنواره فجر رشت به صورت رقابتی در بین آموزشگاه ها برگزار شود یقینا آموزشگاه های هنری از این مهم استقبال خواهند کرد.

در پایان این مراسم از تندیس استاد فرض پور ماچیانی در جلوی درب ورودی مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا رشت رونمایی شد.

photo_2018-01-20_11-47-12 photo_2018-01-20_11-58-24 photo_2018-01-20_11-58-40 photo_2018-01-20_11-58-52