صفیر گیلان؛محبعلی رنج ور از رفع ضعف فشار آب شرب ۵۰۰ خانوار بخش شاندرمن شهرستان ماسال خبر داد و اظهار کرد: این خانوارها در دو روستا، تحت پوشش مجتمع آبرسانی چاله سرا هستند. وی مجتمع آبرسانی چاله سرا را تامین کننده آب شرب یک هزار و ۸۰۰ خانوار در ۱۰ روستای بخش شاندرمن دانست و افزود: به […]

 

 

صفیر گیلان؛محبعلی رنج ور از رفع ضعف فشار آب شرب ۵۰۰ خانوار بخش شاندرمن شهرستان ماسال خبر داد و اظهار کرد: این خانوارها در دو روستا، تحت پوشش مجتمع آبرسانی چاله سرا هستند.

وی مجتمع آبرسانی چاله سرا را تامین کننده آب شرب یک هزار و ۸۰۰ خانوار در ۱۰ روستای بخش شاندرمن دانست و افزود: به منظور رفع مشکل افت فشار آب آشامیدنی این روستاها، یک دستگاه پمپ شناور با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیون ریال نصب و راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان، با اشاره به پایش و سنجش مستمر کیفیت آب آشامیدنی روستاهای شهرستان ماسال، خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۲۴ هزار و ۸۴۱ مورد آزمایش سنجش سلامت آب شرب ۶۵ روستای این شهرستان انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این مدت یک هزار و ۵۳ آزمون میکروبی، ۷۲ آزمون فیزیکوشیمیایی، ۱۹ هزار و ۱۴۷ آزمون کلرسنجی، ۳ هزار و ۵۱۶ آزمون کدورت سنجی و یک هزار و ۵۳ آزمون اچ.پی.سی توسط واحد کنترل کیفیت امور آبفار شهرستان ماسال انجام شد.

وی با بیان اینکه شهرستان ماسال دارای بیش از ۸ هزار و ۳۵۰ مشترک روستایی آب شرب است، گفت: کیفیت آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان مطلوب و برابر با استانداردهای تعریف شده است.

رنج ور، همچنین از تعمیر و راه اندازی ۱۸ سامانه کلرزنی تاسیسات آبرسانی روستایی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و عنوان کرد: این کلرزن ها به منظور گندزدایی و رفع آلودگی آب آشامیدنی روستاهای تحت پوشش این شهرستان تعمیر و مجددا راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ میلیون ریال برای اجرای طرح مذکور هزینه شده، گفت: در حال حاضر ۱۴ کلرزن مایعی و ۸ کلرزن گازی در تاسیسات آبرسانی ۶۵ روستای شهرستان ماسال فعال و در مدار بهره برداری است.

مدیرعامل آبفار گیلان، از رشد ۶۱ درصدی واگذاری انشعاب آب شرب روستایی شهرستان ماسال خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۰ انشعاب جدید به متقاضیان روستایی این شهرستان واگذار شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

رنج ور، شمار مشترکان آب شرب روستایی شهرستان ماسال را ۸ هزار و ۳۵۰ مشترک دانست و افزود: همچنین در راستای تحقق مدیریت مصرف آب شرب، از ابتدای امسال تاکنون، یکصد کنتور خراب آب شرب مشترکان روستایی این شهرستان جمع آوری و تعویض شد./ایسنا