به گزارش صفیر گیلان؛رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان گیلان از برگزاری جشنواره عکس‌های موبایلی با محوریت تخلفات ترافیکی با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت خبر داد. به گزارش صفیر گیلان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا محمدی” با إعلام این خبر گفت: علاقمندان این عرصه می توانند با ارسال عکس های […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان گیلان از برگزاری جشنواره عکس‌های موبایلی با محوریت تخلفات ترافیکی با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت خبر داد.
به گزارش صفیر گیلان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا محمدی” با إعلام این خبر گفت: علاقمندان این عرصه می توانند با ارسال عکس های موبایلی تخلفات ترافیکی ضمن ثبت و ارسال اثر در این جشنواره شرکت کنند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه موضوعاتی همچون احترام نگذاشتن به قوانین راهنمایی و رانندگی وهمچنین بی توجهی به گذرگاه عابر پیاده که برگرفته از رعایت نکردن به حداقل ترین حقوق شهروندی است؛ ازمهمترین اولویت های این جشنواره است.
سرهنک محمدی بی توجهی و بی دقتی عابران پیاده را از مهمترین وقایع تلخ ترافیکی اعلام کرده و بیان داشت: از آیتم های مهم این جشنواره بی توجهی و بی دقتی عابران به قوانین راهنمایی و رانندگی است.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش مشارکت و همکاری جمعی شهروندان در راستای ارتقاء بیشتر سطح فرهنگ ترافیک عنوان کرده و اظهار داشت: هدف اصلی این جشنواره عکس موبایل فرهنگ سازی ارتقا فرهنگ ترافیکی مردم است.
سرهنک محمدی عکاسی را هنری بسیار لطیف و ماندگار معرفی کرده و بیان داشت: فرهنگ ‌رعایت قوانین ترافیکی هنر ماندگار افراد جامعه در آموزش نسل حاضر و آینده می تواند باشد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان ترافیک را برگرفته از إنسان، وسیله، و راه برشمرد‌ و گفت: در این طرح رانندگان وسائط نقلیه موتوری و غیر موتوری وهمچنین استفاده کنندگان از راه و حتی عابرین پیاده مراقب لنزهای دوربین های همشهریا قانونمند باشند.
سرهنگ محمدی ضمن تشکر از آحاد افراد جامعه؛ از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت؛ اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان رشت؛ از دفتر تحقیقات کاربردی پلیس گیلان؛ از اصحاب رسانه؛شبکه باران در همکاری به منظور برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان شروع جشنواره را از تاریخ٢۵ دی ٩۶ تا ١۵ بهمن ٩۶ اعلام کرده و افزود: مردمان گیلان، مردمانی بسیار با فرهنگ و فرهنگ دوست معرفی و به شهروندان توصیه کرد مراقب باشند تا سوژه عکاسان نشوند.
سرهنک محمدرضا محمدی در پایان افزودند به ٢٢ نفر ( اثر برتر ) به میمنت ٢٢ بهمن ١٣۵٧ سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب إسلامی ایران پس از داوری لوح تقدیر و هدیه تقدیم خواهد شد.