صفیر گیلان؛ آیت‌ا… زین‌العابدین قربانی امروز در سومین اجلاس نماز گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: از حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی که بعضی از سنت‌های اسلامی مانند نماز، زکات و جایگاه نماز برای مسافران را زنده کرده است، باید قدردانی کنیم. وی ادامه داد: در گذشته گمان می‌کردند دستگاه‌های دولتی تنها جای […]

 

صفیر گیلان؛ آیت‌ا… زین‌العابدین قربانی امروز در سومین اجلاس نماز گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: از حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی که بعضی از سنت‌های اسلامی مانند نماز، زکات و جایگاه نماز برای مسافران را زنده کرده است، باید قدردانی کنیم.

IMG_9962

وی ادامه داد: در گذشته گمان می‌کردند دستگاه‌های دولتی تنها جای انجام امور است اما اکنون اقامه نماز در نهادهای مختلف به عنوان اصل مورد قبول شناخته شده است.

امام جمعه رشت به پیام مقام معظم رهبری در اجلاس‌های نماز اشاره کرد و افزود: وزرا، مدیران ارشد و تمام کارکنان باید نماز را در نهادهای مختلف اقامه کنند.

آیت‌‌ا… قربانی با تأکید بر حضور تمام مدیران در نماز جماعت، بیان کرد: مدیران و مسؤولان باید تلاش کنند نماز عزیزانه برگزار شود.

وی، اقامه نماز را دارای بهره عام خواند و تصریح کرد: عبادت به‌ویژه نماز برای انسان‌ها دارای پیام عالی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر تمیزی و پاک بودن فرد نمازخوان تأکید کرد و گفت: وضو پاکی ظاهری و معنوی انسان محسوب می‌شود ضمن اینکه مؤمن از لحاظ لباس، آرایش، تمیزی و زیبایی باید بین مردم و جامعه بدرخشد.

آیت‌ا… قربانی با بیان اینکه طهارت از مقدمات نماز است، خاطرنشان کرد: لباس، آب غسل و وضو باید از مال حلال باشد و این امر از پیام‌های نماز است.

وی متذکر شد: فردی که اهل نماز است اهل پولشویی، رشوه و سوء استفاده از بیت‌المال نیست و این از پیام‌های نماز محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تمام امور باید با نام، تعلیمات و ارشاد خداوند صورت گیرد، اظهار کرد: تمام فکر و دهن ما در تمام شئون زندگی باید با نام خداوند آغاز شود و نماز این درس را به ما می‌دهد.

آیت‌ا… قربانی، نماز را درس زندگی برای مسلمانان دانست و یادآور شد: اسلام در نماز این درس را به ما می‌دهد از ترامپ، پول و مقام عبادت نکنیم و عبادت تنها باید برای خداوند باشد.

وی با اشاره به اینکه رفع تمام مشکلات را باید از خداوند بخواهیم، تصریح کرد: موضوع مذکور به معنای آن نیست که تلاش نکنیم بلکه خداوند امور را براساس اسباب و مسببات صورت می‌دهد و مقدمات آن را باید انجام دهیم.

امام جمعه رشت، امام(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را تربیت یافته مکتب انبیا و صالحان توصیف کرد و افزود: آنها که خود را خادم حرمین می‌دانند خائن حرمین شدند و انسان‌های بی‌گناه را در یمن و دیگر مناطق کشتار می‌کنند.

آیت‌ا… قربانی در ادامه با بیان اینکه بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مقابل هجوم افراد داخلی و خارجی ایستاد و داعش را نابود کرد، بیان کرد: استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه با هدف نابودی اسد است.

تربیت شدگان اسلام ناب محمدی(ص) می‌توانند تروریست‌ها را نابود کنند

وی به جانفشانی مدافعان حرم به‌ویژه حاج قاسم سلیمانی در مقابل داعش اشاره کرد و گفت: اکنون نیز تربیت شدگان اسلام ناب محمدی(ص) می‌توانند تروریست‌ها را از بین ببرند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به آزمایش الهی، خاطرنشان کرد: جانفشانی شهید مطهری‌ها، بهشتی‌ها، رجایی‌ها و … موجب شد انقلاب اسلامی به ثمر برسد و در دفاع مقدس پیروز شویم.

آیت‌ا… قربانی، دفاع مقدس را سبب به اوج رسیدن شهدا ذکر کرد و یادآور شد: اکنون مکتب اسلامی توانسته موجی در دنیا ایجاد کند.