. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در بازدید از محور برفی اسالم به خلخال در شهرستان تالش در گفتگو با خبرنگاران گفت: بارش برف در این محدوده شروع شده و پیش بینی می شود امشب در مناطق جلگه ای، غرب و محدوده میانی به شرق استان، شاهد بارش برف باشیم. […]

 

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در بازدید از محور برفی اسالم به خلخال در شهرستان تالش در گفتگو با خبرنگاران گفت: بارش برف در این محدوده شروع شده و پیش بینی می شود امشب در مناطق جلگه ای، غرب و محدوده میانی به شرق استان، شاهد بارش برف باشیم.

وی خواستار خودداری از سفرهای غیرضروری توسط مردم شد و اظهار داشت: در صورت ضرورت سفر، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: مردم امشب از پارک خودروها در خیابان های اصلی شهرها خودداری کنند تا برای عملیات برفروبی و امدادرسانی، مانعی ایجاد نشود.

استاندار گیلان به ساکنان مناطق ییلاقی و کسانی که به هر دلیل به جابجایی نیاز دارند توصیه کرد، قبل از شروع بارندگی ها به جابجایی های خود اقدام کنند.

دکتر سالاری گفت: با توجه به تقسیم کار صورت گرفته میان دستگاه های دولتی و امدادرسان، انشاا… بارندگی ها را به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز بخش های دولتی، خصوصی، نهادهای عمومی، سازمان های مردم نهاد و مردم با دستگاه های امدادرسان همکاری کنند گفت: پیش‌بینی ها بر این اساس است که بارندگی‌ها در حد متوسطی خواهد بود اما برای بدترین شرایط همه دستگاه‌های امدادی خودشان را آماده کرده‌اند و برای مدیریت شرایط جوی آمادگی کامل دارند.

دکتر سالاری همچنین ضمن حضور در راهدارخانه لرزره در مسیر اسالم به خلخال به راهداران و نیروهای امدادی خداقوت گفت و از تلاش های بی وقفه آنان قدردانی کرد.

اصلی1_0 photo_٢٠١٨-٠١-٢٧_١٨-٠٢-٠٠ IMG_8543 IMG_8546

محور اسالم به خلخال با ۷۰ کیلومتر امتداد از مسیرهای ارتباطی استان های گیلان و اردبیل است و گذر از آن در فصل زمستان به علت برف و کولاک، احتیاط بیشتری را می طلبد.