صفیر گیلان/زلیخا صفری؛رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در رشت با اشاره به اینکه گیلان چوب سرسبزی خود را می خورد گفت:استان با فرهنگی چون گیلان با سرسبزیش باعث شده که برخی فکر کند رفاء مردم این استان نیز بالاست. کلانتری با اشاره به اینکه به استان گیلان ظلم بسیار شده گفت:کشاورزی ظرفیت محدود دارد و […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در رشت با اشاره به اینکه گیلان چوب سرسبزی خود را می خورد گفت:استان با فرهنگی چون گیلان با سرسبزیش باعث شده که برخی فکر کند رفاء مردم این استان نیز بالاست.

کلانتری با اشاره به اینکه به استان گیلان ظلم بسیار شده گفت:کشاورزی ظرفیت محدود دارد و ما نمی توانیم روزی مردم گیلان را فقط در کشاورزی بینیم.

وی این تفکر و سیاست را اشتباه خواند و گفت: گیلان و مازندران ظرفیتهای بسیار دارد و درست است که در برخی جاها سرمایه گداری با محیط زیست تداخل دارد ولی ما یک بعد از توسعه پایدار را گرفتیم .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،توسعه پایدار را بر چهار اصل استوار خواند و گفت: اول اینکه باید توسعه بر پایه فعالیت اقتصادی باشد دوم محیط زیست تخریب نشود و سوم اینکه در توسعه پایدار هر فعالیتی نباید نظم اجتماعی را بر هم زند و چهلرم اینکه در توسعه پایدار حق نداریم حق و حقوق نسل ها را تخریب کنیم.

وی خواستار شد تا گیلان در کنار کشاورزی صنعتی شود و من خوشحالم که در گیلان چندین شهرک صنعتی وجود دارد.

هیچ مانعی از طرف محیط زیست برای توسعه صنعت در راستای توسعه پایدار وجود ندارد

کلانتری تصریح کرد ؛هیچ مانعی از طرف ما برای توسعه صنعت در راستای توسعه پایدار وجود نداردافزود:و محیط زیست اگر سرمایه گذاری مطمئا” باشد حامی سرمایه گذار است.

ایشان با اشاره به جمعیت ۷۰۰ میلیون نفری استان شمالی گفت:باید برای زباله این استان که جمعیت آن در پایان هفته به ۱۰ میلیون نفر می رسد نسخه داشته باشیم و شما باید این زباله را تحمل کنید.

وی افزود:موضل اصلی کشور زباله است و این بهداشت  مردم را به خطر انداخته است

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  به وجود ۲ میلیون و ۳۰۰ هکتار جنگل در شمال کشور اشاره کرد و گفت: یک ‌میلیون هکتار جنگل مخروبه در شمال کشور داریم و ترمیم آن نیازمند سرمایه‌گذاری است.

معاون رئیس جمهور، بیشتر اشتغال استان‌های شمالی را غیر مولد خواند و تصریح کرد: گیلان و مازندران دارای هفت میلیون نفر جمعیت و جوانان تحصیلکرده بسیار است و مشکل اشتغال آن تنها با کشاورزی برطرف نمی‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه مسئولان با تصور ۵۰ سال گذشته برنامه‌ها را اجرایی می‌کنند، یادآور شد: امر مذکور مانع توسعه در کشور شده است.

وی پسماند را مشکل اساسی شمال کشور خواند و بیان کرد: مردم گیلان و مازندران حق حیات دارند، اما معضل پسماند این استان‌ها را خفه کرده لذا اگر نمایندگان مردم گیلان و مازندران همت نکنند زندگی مردم این استان‌ها در خطر است.

کلانتری، با اشاره به اینکه شیرابه پسماندامروز حیاط آبزیان را به خطر انداخته است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور ۲ میلیارد دلار اعتبار برای برطرف کردن مشکل پسماند استان‌های شمالی در نظر گرفته و امیدواریم این بودجه توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

وی افزود: دولت امروز تمام تلاش خود را دارد تا امید را در مردم زنده نگهدارد و ملت حقو حقوقی دارند که ما حق نداریم به بهانه های مختلف حقوق مردم را زیر پا بگذاریم .

وی افزود: کسی مانع نظارتدستگاه نظارتی نیست و لی نباید نظارت انقدر پیش رود که جرات تصمیم گیری  را از مدیران بگیرد.