به‌گزارش صفیر گیلان، سی و نهمین سال‌گشت پیروزی انقلاب اسلامی بهانه‌ای شد تا ضمن آشنایی افزون‌تر نسل‌چهارمی‌ها با نقش‌آفرینان پیروزی و مانایی این نظام، زمینه تجلیل از سرمایه‌های معنوی کشور فراهم‌شود. برهمین اساس مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت با ویژه‌برنامه‌ی« گل‌های سپاس» میهمان کودکان، نوجوانان و ایثار‌گر هشت سال دفاع مقدس […]

 

 

به‌گزارش صفیر گیلان، سی و نهمین سال‌گشت پیروزی انقلاب اسلامی بهانه‌ای شد تا ضمن آشنایی افزون‌تر نسل‌چهارمی‌ها با نقش‌آفرینان پیروزی و مانایی این نظام، زمینه تجلیل از سرمایه‌های معنوی کشور فراهم‌شود.
برهمین اساس مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت با ویژه‌برنامه‌ی« گل‌های سپاس» میهمان کودکان، نوجوانان و ایثار‌گر هشت سال دفاع مقدس شد.
برپایه این گزارش، میهمان برنامه در آغاز به خواسته‌های ارزش‌مند ملت مسلمان ایران در مسیر پیروزی انقلاب پرداخت و اسلام، آزادی و استقلال را ثمره این حماسه‌آفرینی به رهبری امام راحل( ره ) قلمدادکرد.
محمدحسن عاقل منش هم‌چنین باورمندی به اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب را مهم توصیف‌کرد و با بیان این‌که وحدت کلمه، رویه و رهبری سه عامل اساسی در شکل‌گیری و روند رو به رشد انقلاب اسلامی است، اظهار‌داشت: آن‌چه در هشت سال دفاع مقدس متبلورشد، همدلی و همراهی همه افراد جامعه در مسیر پاس‌داشت از دست‌آورد‌های این انقلاب مردمی بود.

photo_2018-02-06_00-08-38
عضو کمسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت درعین‌حال به نیاز‌های متفاوت جامعه در زمان دفاع مقدس و عصر حاضر اشاره و با تبیین این موضوع که حرکت در مسیر آرمان‌های امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدا و نقش‌آفرینی در تمامی صحنه‌ها برای صیانت از نظام، نقطه‌ی مشترک این دو مقطع زمانی است، بر ضرورت نیازسنجی و حرکت در جهت تحقق اولویت‌ها تاکید‌کرد.
رزمنده هشت سال دفاع مقدس درپایان با مخاطب قراردادن کودکان و نوجوانان گفت:« انقلاب به شما نیازدارد؛ درس بخوانید و با بهره‌گیری از راهنمایی‌های آموزگاران، مربیان و هم‌چنین فراهم‌سازی زمینه‌های تحصیل، گره از مشکل‌ جامعه بازکنید»

photo_2018-02-06_00-08-44photo_2018-02-06_00-08-53
مدیر‌کل کانون استان گیلان نیز در این آیین با اشاره به تقارن دهه مبارک فجر و ایّام فاطمیه اظهارداشت: بسیار خرسندیم که انقلاب ما برگرفته از تعالیم اسلام و سیره ائمه اطهار است و امیدواریم که بتوانیم سربازان خوبی برای امام زمان(عج)، انقلاب و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) باشیم.
اسفندیارضیائی در ادامه با مهم توصیف‌کردن برگزاری ویژه‌برنامه «گل‌واژه‌های سپاس» گفت: فراهم‌آمدن امکان پاس‌داشت عزیزانی که برای بارورشدن و امنیت درخت انقلاب تلاش‌کردند تا گفتگو کنیم و پشت میز‌های مدرسه بنشینیم، فرصت‌ارزش‌مندی است.
وی افزود: شهیدان زنده‌‌اند و راه‌شان را پیدا کرده‌اند. جانبازان، رزمندگان و ایثارگران نیز الگو‌های مناسبی برای جامعه هستند و فرصت هم‌نشینی و بهره‌گیری از سخنان آنان می تواند به عنوان چراغ راه آینده مورد استفاده قرارگیرد .
این مسوول فرهنگی در ادامه به مانایی و پایایی نام و راه شهدا اشاره‌ و اظهار‌کرد: مدرسه‌ها به نام شهیدان مزین است و درهرخیابان که قدم می زنیم و درهرمحله‌ای گذر می‌کنیم، نام شهیدی می درخشد.
او اضافه‌کرد: شهدا به ما عزت و آبرو بخشیده و درس زندگی دادند. امروز نیز راه شهادت بسته نیست و مدافعان حرم این روز‌ها با حرکت در مسیر دیگر شهیدان، برای ما امنیت و آرامش به ارمغان آورده‌اند.
مدیر‌کل کانون گیلان در پایان با تبیین این موضوع که دهه مبارک فجر فرصت مغتنمی برای تجلیل از شهیدان و یادگاران ماندگار اسلام و انقلاب است، از اعضا خواست با تحصیل و نیل به رتبه ‌های عالی، عهده‌دار مدیریت کشورباشند.
برپایه این گزارش، نمایش کلیپ، اجرای سرود، دکلمه‌خوانی، خوانش شعر و مداحی عضو نوجوان کانون ازدیگر برنامه‌های این روز بود و دراین میان عضو کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان لوح سپاس این مجموعه‌‌ی فرهنگی را به میهمان برنامه‌اهدا‌کرد.

photo_2018-02-06_00-08-49
بازدید از نمایشگاه‌ مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت بخش‌پایانی ویژه‌برنامه‌« گل‌واژه‌های سپاس» بود که صبح امروز برگزارشد.
گفتنی است، بسیجی ایثار‌گر «حسن جوشن» دیگر میهمان این برنامه‌بود که به دلیل کسالت و با ارسال پیامی ازبرگزار‌کنندگان این آیین قدردانی‌کرد.