صفیر گیلان؛نمایندگان مجلس منصوب مستقیم ملت و مردم هستند و از منظر مواجهه با مردم و موکلین خود بیشترین ارتباط را با توده مردم دارند و از همین‌رو بدون واسطه و بدون فیلتر و از نزدیک در جریان دغدغه‌های مردم قرار می‌گیرند و از این جهت مسوولیت آنها خطیرتر و کلیدی‌تر است. به گزارش “ورزش […]

صفیر گیلان؛نمایندگان مجلس منصوب مستقیم ملت و مردم هستند و از منظر مواجهه با مردم و موکلین خود بیشترین ارتباط را با توده مردم دارند و از همین‌رو بدون واسطه و بدون فیلتر و از نزدیک در جریان دغدغه‌های مردم قرار می‌گیرند و از این جهت مسوولیت آنها خطیرتر و کلیدی‌تر است.

به گزارش “ورزش سه”، در این میان ورزش به‌عنوان پدیده‌ای که از دیرباز مورد توجه توده مردم قرار داشته و قشر جوان  و پویای جامعه بیشتر با آن ارتباط برقرار می‌کنند و دغدغه آن را دارند همیشه سوژه‌ای جذاب و پراهمیت برای نمایندگان مجلس بوده. آنها که ورزش را به دلیل همین المان‌ها بیش از سایر حوزه‌ها مورد توجه قرار می‌دهند و به آن بیشتر ورود می‌کنند، تا جایی که بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس در بدنه تصمیم‌ساز و مدیریتی ورزش کشور از هیات رییسه فدراسیون‌های ورزشی گرفته تا باشگاه‌ها و حتی استان‌ها حضور دارند و همین ثابت می‌کند که ورزش برای اهالی ساختمان هرمی شکل بهارستان از جایگاه رفیعی برخوردار است و البته نقش و سهم آنها در تمامی اتفاقات بدنه ورزش محفوظ خواهد بود. بدان معنا که در ناکامی و موفقیت، مشکلات و چالش‌ها و البته درخشش و پیشرفت ورزش همیشه باید سهم مجلس را محفوظ دانست.
بهروز نعمتی عضو هیات رییسه مجلس در گفت‌وگویی سراسر انتقادی به فدراسیون ‌فوتبال تاخته و بابت عدم حل مشکل میزبانی باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا وزیر و رییس فدراسیون فوتبال را ملامت کرده است. انتقادی که اگرچه در ظاهر شاید بجا و منطقی می‌نماید و مطالبه عموم مردم و طرفداران میلیونی باشگاه‌های ایرانی نیز هست؛ اما باید از نعمتی پرسید که نقش مجلس در این معادله به زعم او سراسر باخت چیست؟ مجلس تا چه اندازه از ظرفیت‌های قانونی و اختیارات فراوان خود برای حل این مشکل سود جسته و آیا اساسا قدمی هر چند کوچک برای حل این معضل ریشه‌ای برداشته است؟ در حوزه ورزش می‌توان به چالش‌ها و دغدغه‌های بسیاری اشاره کرد که البته یک پای آن مجلس قرار دارد. به‌عنوان مثال در حوزه بودجه ورزش که بزرگترین مشکل تمام سال‌های اخیر ورزش بوده، نعمتی و شرکایش چه قدمی برای ورزش برداشته‌اند؟
او همچنین گفته است :«علی کریمی و دیگر اسطوره‌های فوتبال جزو سرمایه‌های اجتماعی ما محسوب شده و زحمات زیادی برای فوتبال ما کشیده‌اند. حرف‌های جدی هم برای گفتن دارند که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش می‌بایست با سعه صدر به آنها گوش دهد. ما متاسفیم، صد بار هم متاسفیم که فدراسیون فوتبال گوش شنوایی ندارد.»
می‌توان پرسش از نعمتی و سایر همقطارانش را فراتر برد و کلان‌تر کرد… این که در قبال مشکلات معیشتی و دغدغه نان و افزایش لحظه به لحظه قیمت دلار که بزرگترین چالش امروز مردم است، چه کرده‌اند؟ این دغدغه بزرگتر و مهم‌تر است یا علی کریمی و حرفهایش که به هرحال جامعه فوتبال در خود به آن سئوالات پاسخ خواهد داد و البته حرفهایش را خواهد شنید.
اجازه بدهید حق داشته باشیم فکر کنیم این ورود پیش از هرچیز به مسئله آرا و کسب شهرت مثبت بازمی گردد. البته نه اینکه جلب رای چیز مذمومی باشد، نه، اما اقلا چند قدم به پیش برای حل دغدغه هایی که کریمی در پست های غیرفوتبالی اش هم به آن اشاره کرده است .