اختصاصی صفیر گیلان،شامگاه پنجشنبه  ۱۸ بهمن ماه با حضور دکتر قاسم جان بابایی– معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش  پزشکی، حجت الاسلام «مهدی افتخاری» – نماینده مردم شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان بلوک زایمانی و بخش LDRبیمارستان در فضایی به متراژ ۴۰۰ متر مربع زیر بنا و با […]

اختصاصی صفیر گیلان،شامگاه پنجشنبه  ۱۸ بهمن ماه با حضور دکتر قاسم جان بابایی– معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش  پزشکی، حجت الاسلام «مهدی افتخاری» – نماینده مردم شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان بلوک زایمانی و بخش LDRبیمارستان در فضایی به متراژ ۴۰۰ متر مربع زیر بنا و با اعتباری بالغ ۶۸۵ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آماده بهره برداری شده است.

photo_2018-02-08_04-06-03

وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صفیر گیلان که پرسیدند جناب دکتر بیمارستانی را بازدید کردید که در دل روستاست  و تنها بیمارستان شهرستان فومن ،اگر چه در تاریکی امدید و خیلی از مشکلات مسیر را ندیدید؟

دکتر قاسم جان بابایی– معاون درمان وزارت بهداشت در اولین پاسخ گفتند : اینجا شهر است یا روستا ؟

که در این زمان برخی مسئولان گفتند که اینجا شهر است و بافت شهری در روستاست ولی خود خبرنگار چون روستایی است اسرار به روستا بودن دارد که معاون درمان وزارت بهداشت گفت: من خودم هم روستایی هستم  که با اسرار خبرنگار مشخص شد که این بیمارستان در روستاست و افراد حاضر در این بازدید گفتند : اینجا روستاست.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیشترین مشکل بیمارستان امام حسن مجتبی بخش اورژانس است و ما تمام تلاش خود را خواهیم داشت تا در کمکی که دولت توسط طرح تحول سلامت دارد بخش اورژانس مجزا ساخته شود.

ایشان با اشاره به اینکه در طرح تحول نظام سلامت، به نوسازی و بهبود فضای فیزیکی اورژانس های بیمارستانی به عنوان اولین جایی که بیماران برای دریافت خدمات بیمارستانی به آن مراجعه می کنند نیز توجه ویژه شده است گفت: ساخت ۱۸۰ اورژانس بیمارستانی در سراسر کشور در برنامه کاری وزارت بهداشت قرار دارد که بزودی تعدادی از این اورژانس ها در چرخه ارایه خدمات سلامت قرار می گیرند.

photo_2018-02-07_11-53-22

مشکل بعدی این بیمارستان بخشی دارندکه متاسفانه مدتها استفاده نمی شود و از چرخه خدمت خارج شده در حالی که در این بخش سالن و اتاقها مجزاست و ما کمک  می کنیم تا این بخش راه اندازی و بخش مردان و زنان در اورژانس جدا شود تا مردم از خدمات بهرمند شوند .

وی با اشاره به اینکه در بخش اورژانس اتاقها مجزا باشد کافی نیست  بلکه بخش مردان و زنان  باید جدا شود گفت: مهمترین برنامه های وزارت بهداشت در سال آتی اتمام پروژه های نیمه کاره و بیمارستان های در حال احداث است و تمام سعی و تلاش این وزارت خانه بر این است تا تمامی بیمارستان های نیمه کاره، کلینیک های ویژه و اورژانس های بیمارستانی که تعدادی از این ها نیز در استان گیلان در حال احداث هستند هر چه سریعتر به مرحله بهره برداری برسند.

معاون درمان وزارت بهداشت درحاشیه آیین افتتاح بخش بلوک زایمانی شهرستان فومن نیز خطاب به مسئول بخش بر ترویج زایمان طبیعی از طریق ماماهای شاغل در بیمارستان تاکید کرد و گفت: سعی نمایید تا از طریق آموزش به مادران باردار در راستای این هدف مهم گام بر دارید. 

photo_2018-02-07_11-53-26

وی تاکید کرد؛پروژه نیمه کاره وبخش های اورژانس  که از سال ۸۰  در کشور اغاز شده بود باید به اتمام برسد و بیمارستانهای  جدید جایگزین بیمارستانهای کهنه و فرسوده شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت نگاه ویژه به بخشLDR  و مراکز سرطان را از مهمترین رویکرد این وزارتخانه دانست و گفت:ما در این بخش ویژه کمک خواهیم کرد .

دکترجان بابایی با اشاره به اینکه در گیلان مراکز پیش رفته سرطان نداریم  و فقط در بخش های خصوصی این مراکز وجود دارند که خوب هم کار کردند گفت:بایددر مراکز دولتی بخش سزطان تجهیز و تکمیل شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار که پرسید پزشکان بیمارستانهای دولتی بیشتر طرحی هستند و بعد از اتمام به علت استخدام نشدن  می روند علارغم اینکه  برخی بومی هستندگفت:در کل کشور در بیمارستانها پزشک طرحی و استخدامی داریم در حالی که این ایراد نیست  و پزشک طرحی خیلی موارد بیشتر در دسترس هستند و این خوب است.

در بازدید دکتر جان بابایی از بیمارستان امام حسن مجتبی کرد آباد شهرستان فومن ایشان از نزدیک با برخی بیماران گفتگو داشتند.

امروز همچنین در حاشیه این بازدید یکی از پرسنل زحمتکش بیمارستان خطاب به ما گفت: وقتی خدمت دهنده انگیزه ای برای ارائه خدمات نداشته باشد،میلیاردها هم هزینه شود ثمره مناسب نخواهد داشت و کارانه ناچیز پزشکانی مثل ماها برای امورات زندگیمان ارزشی ندارد و حتی حق العمل  و ویزیت ناچیز که گاهی با تاخیر پرداخت می شود!!!!!!!!!!!!

تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری