صفیر گیلان/شهردار ماکلوان در مراسم کلنگ زنی پارک جنگلی این شهر گفت:احداث پارک جنگلی ۵۰ هکتاری از ارزوهای بزرگ مردم منطقه و  مجموعه ی شهرداری ماکلوان بود. شهردار شهر ماکلوان در مراسم کلنگ زنی این پروژه بزرگ اظهار داشت: علارغم اینکه شهرداری ماکلوان درسال۹۱تآسیس شد و از شهرداریهای جوان و نوپاست گفت: در این ۵ […]

 صفیر گیلان/شهردار ماکلوان در مراسم کلنگ زنی پارک جنگلی این شهر گفت:احداث پارک جنگلی ۵۰ هکتاری از ارزوهای بزرگ مردم منطقه و  مجموعه ی شهرداری ماکلوان بود.
شهردار شهر ماکلوان در مراسم کلنگ زنی این پروژه بزرگ اظهار داشت: علارغم اینکه شهرداری ماکلوان درسال۹۱تآسیس شد و از شهرداریهای جوان و نوپاست گفت: در این ۵ سال با یاری و همدلی اعضای شورای شهرتا جایی که درتوانمان بود توانستیم به مردم فهیم ماکلوان خدمات ارائه دهیم.
محمد علی صادقی با بیان اینکه مجموعه شهرداری ماکلوان جوانترین مجموعه مدیریت و پرسنل  را درمجموعه شهرداریهای استان داراست گفت: بعد از تآسیس شهرداری ماکلوان مابه دنبال احداث پارک جنگل۵۰ هکتاری بودیم‌ که کلنگ زنی این طرح امروزانجام شدو این پارک در آینده میتواند درآمد پایداربرای شهرداری ماکلوان  داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دراین پروژه قسمت هایی همچون آلاچیق، سوئیت، مهمانسرا، واحد اقامتی، فرهنگی و…راخواهیم داشت افزود: برای اجرائی شدن فازاول این طرح بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبارتعریف شده است که امید است باتوجه به کمکهای سازمان شهرداریها درزمینه تسهیلات بتوانیم ظرف مدت ۲۴ ماه آینده پروژه را به بهره برداری برسانیم.

صادقی شهر ماکلوان را با جنگلهای بسیار مطبوع و زیبا و دیدنی معرفی نمود و گفت:امیدواریم با احداث پارک جنگلی مردم خوب وفهیم شهرماکلوان واستان گیلان ومسافرین وبازید کنندگانی که ازطبیعت بخش سردارجنگل دیدن می کنند از این پارک جنگلی بهره مندشوند..

شهردارماکلوان درادامه امیدوار شد، تا با تامین اعتباری که صورت می گیرد و باهمتی که اعضای شورای شهر ماکلوان دارند، با همکاری مجموعه مدیریتی پرسنل شهرداری این پروژه به زودی به اتمام برسد.
ایشان با بیان اینکه همدلی و همکاری مجموعه اعضای شورای شهر، فرماندار محترم شهرستان فومن وهمه ی همکاران شهرداری ماکلوان سبب شد تا این مهم محقق شود افزود:نمی توانیم اعلام کنیم که چه زمان این پروژه به اتمام می رسد اما تلاش وسعی ما این است که باتوجه به قول فرماندار فومن دریک سال آینده به بهره برداری برسد.

شهردارماکلوان هدف ازایجادپارک جنگلی شهرماکلوان راحفاظت ازطبیعت،برآوردن نیازهای تفرجی شهروندان وساکنین شهرهای همجوار،ارتقای فرهنگی وآموزشی استفاده کنندگان ازعرصه های طبیعی وجذب گردشگران اعم ازداخلی وخارجی دربعدمنطقه ای وملی واکوتوریست های خارج ازکشورعنوان کرد و ابراز داشت:جلوگیری ازتخریب وتجاوز به جنگل وجلوگیری ازساخت وسازهای غیراصولی درداخل عرصه های طبیعی،حفظ احیاوتوسعه گونه های گیاهی وذخائر ژنتیکی تحت پوشش طرح،خواند.

صادقی فراهم نمودن زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ونهادهای عمومی ورونق اقتصادی را از دیگر اهداف این پروژه مطرح نمود و گفت:،ایجاداشتغال، درآمد و فراهم نمودن فرصت های شغلی برای جوامع محلی منطقه ای وایجادرفاه عمومی،امکان واگذاری فعالیت های سرمایه گذاری به بخش های خصوصی،جلوگیری ازتخریب محیط زیست وآشنایی مردم باطبیعت وگسترش فرهنگ منابع طبیعی از دیگر تاثیرات این پروژه خواند.

وی درپایان گفت:امیدواریم مابتوانیم حافظان خوبی برای حفاظت ازمنابع طبیعی درماکلوان باشیم./زلیخا صفری

photo_2018-02-17_07-32-09 photo_2018-02-17_07-32-05 photo_2018-02-17_07-32-14 photo_2018-02-17_07-31-43 photo_2018-02-17_07-31-37 photo_2018-02-17_07-31-30 photo_2018-02-17_07-31-20 photo_2018-02-17_07-31-14