به گزارش صفیر گیلان؛اولین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۹۷، با محوریت اجتماعی کردن مقوله سلامت، در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد. دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان این که پایه های اصلی برنامه راهبردی در سال ۹۶ با شکل گیری برنامه راهبردی معاونت […]

به گزارش صفیر گیلان؛اولین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۹۷، با محوریت اجتماعی کردن مقوله سلامت، در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان این که پایه های اصلی برنامه راهبردی در سال ۹۶ با شکل گیری برنامه راهبردی معاونت ها شکل گرفت، گفت: در سال ۹۷ با انتشار برنامه در سطح مدیریت ها، استقرار برنامه نهادینه خواهد شد. در این راستا برای به روز شدن برنامه راهبردی ناگزیر به بازنگری هستیم تا اهداف ترسیم شده با تغییرات محلی، استانی، کشوری و بین المللی سازگار شود .

رییس دانشگاه، با اشاره به این مطلب که امروز نقش ارزشمند برنامه راهبردی بر کسی پوشیده نیست، افزود: داشتن برنامه راهبردی می تواند دانشگاه و حوزه سلامت را بر اساس اهداف از پیش تعیین شده سوق دهد.

مردم به عنوان یک حلقه اصلی، به زنجیره سلامت در سال ۹۷ اضافه می شوند
وی سال ۹۷ را سال اجتماعی شدن مقوله سلامت عنوان کرد و یاد آور شد: در واقع آخرین رده برنامه راهبردی حوزه سلامت، کارکنان نیستند، بلکه مردم به عنوان یک حلقه اصلی، به زنجیره سلامت در سال ۹۷ اضافه می شوند. زیرا بدون حضور و آگاهی  مردم نمی توان سلامت آنها را مدیریت کرد و این کمک در همه حوزه های اجتماعی ضروری به نظر می رسد .

دکتر یوسف زاده چابک با تاکید بر این که، مردم باید با خودمراقبتی، سطح سواد سلامت خود و سلامت جامعه را تعیین می کنند، تصریح کرد: در این خصوص اولین مجمع سلامت استان، ۳۰ فروردین ماه شکل خواهد گرفت. در این زمینه با شکل گیری کانون ها و کارگروه های سلامت در محلات، استقرار مجمع سلامت در استان تضمین خواهد شد. در این مسیر ستاد اجرایی این طرح در دانشگاه شکل گرفته تا شاهد پوشش همگانی سلامت در شهرها باشیم و با استقرار این حلقه گمشده ،امید داریم شاهد شکل گیری پزشک خانواده شهری و ارتقای همه جانبه سلامت مردم در جامعه باشیم .

وی ابراز امیدواری کرد در سومین سال شکل گیری برنامه راهبردی، شاهد ثمرات حایز اهمیت این برنامه در استان باشیم و افزود: در دسترس بودن سلامت به ویژه در حوزه پیشگیری می تواند منجر به جلوگیری از بروز بیماری ها به ویژه بیماری های غیرواگیر شود. در این زمینه با توجه به اینکه ۷۰ درصد جامعه ما شهری است اجرای طرح اجتماعی شدن مقوله سلامت بسیار حایز اهمیت است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطرنشان کرد: برنامه های راهبردی دو بخش عمده دارد، یک بخش سنجه ها و یک بخش اقدامات استراتژیک است که استمرار در برگزاری جلسات راهبردی، در نتایج هر دو بخش بسیار موثر خواهد بود . همچنین، از انجام مداخلات موثر جهت بهبود روند فعالیت ها نباید غافل بود. وی افزود: استقرار برنامه های دانشگاه و افزایش رضایتمندی ذی نفعان نیازمند همراهی همه کارکنان است.

گفتنی است: ارایه گزارش بازخورد رضایتمندی ذی نفعان در بررسی نظرسنجی در حوزه کارکنان از جمله برنامه های مورد توجه در اولین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۹۷ بود .