صفیر گیلان/علی خاوری تصریح کرد؛ در صورت جذب به‌موقع و سریع اعتبارات و منابع مالی تخصیص یافته به پروژه ملاسرا-‌ شفت-‌ زنجان فاز نخست این طرح ملی به طول ۱۳ کیلومتر در مدت ۱۸ ماه به پایان می‌رسد. مدیرکل راه و شهرسازی گیلان عنوان کرد:‌ یکی از طرح‌ها و پروژه‌های بسیار مهم راه‌سازی در استان […]

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان عنوان کرد:‌ یکی از طرح‌ها و پروژه‌های بسیار مهم راه‌سازی در استان گیلان که نه‌تنها شهرستان شفت را از بن‌بست خارج بلکه دو استان گیلان و زنجان را به هم متصل می‌کند پروژه راه‌سازی ملاسرا-‌ شفت-‌ زنجان به طول ۹۰ کیلومتر است.

خاوری فاز نخست اجرای این پروژه را به طول ۱۳ کیلومتر عنوان کرد و افزود:‌ این پروژه مهم از جمله پروژه‌های ملی در حال اجرا است که اجرای فاز دوم آن طبق مطالعات و کارشناسی‌های انجام شده به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر از مسیر رشت تا استان زنجان برآورد شده است.

وی با اشاره به روند اجرای فاز نخست این پروژه تصریح کرد:‌ در حال حاضر عملیات زیرسازی و روسازی حدود ۱.۵ کیلومتر در مسیر ملاسرا تا شفت انجام شده است که امیدواریم با تخصیص به‌موقع اعتبارات، کار آسفالت مسیر و امور مربوط به ارزیابی و تملک اراضی آن به‌‌زودی انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد:‌ اهالی و مردمی که در مسیر فاز نخست این پروژه یعنی از ملاسرا تا شفت قرار گرفته‌اند با وجود عدم دریافت وجوه مربوط به تملک اراضی خود تاکنون مساعدت‌ و همکاری‌های بسیار خوبی را با کارشناسان اداره راه‌ و شهرسازی گیلان داشته‌اند.

خاوری با بیان اینکه با جذب اعتبارات به‌ زودی وجوه تملک اراضی به مردم پرداخت می‌شود گفت:‌ با حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه استان گیلان برای سال مالی ۹۶ حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه عملیات ساخت این پروژه در نظر گرفته شد و امیدواریم این وجه مصوب به طور کامل جذب شود.

وی با بیان اینکه فاز دوم این پروژه نیازمند انجام مطالعات زیست‌محیطی مورد نیاز است بیان داشت:‌ با توجه به اینکه ۶۰ کیلومتر از مجموع ۹۰ کیلومتر پروژه راه ملاسرا-‌ شفت-‌ زنجان در گیلان واقع شده است در صورت تخصیص و جذب منابع مالی کار انجام مطالعات زیست محیطی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به ‌برگزاری جلسات متعدد بین مدیران دو استان گیلان و زنجان عنوان کرد:‌ انجام سریع مطالعات زیست‌محیطی این پروژه در دستور کار ویژه مسئولان اجرایی دو استان قرار گرفته است و امیدواریم با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست به سرانجام خوبی برسد./تسنیم