یه گزارش صفیر گیلان؛محمد رضا نازک کار مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته به تخلفات ۱۰۰ پرونده شرکت حمل و نقل در کمیسیون ماده ۱۲  و ۱۷۴ پرونده رانندگان متخلف نیز در کمیسیون ماده ۱۱ مورد رسیدگی قرار گرفت.   مدیر کل راهداری و […]

یه گزارش صفیر گیلان؛محمد رضا نازک کار مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته به تخلفات ۱۰۰ پرونده شرکت حمل و نقل در کمیسیون ماده ۱۲  و ۱۷۴ پرونده رانندگان متخلف نیز در کمیسیون ماده ۱۱ مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان با اعلام این مطلب افزود: از ۲۷۴پرونده رسیدگی شده ۶۷ فقره پرونده شرکت متخلف مربوط به بخش حمل و نقل کالا  بوده اند که به دلیل تخلفاتی مانند عدم مهار بار مناسب– عدم درج صحیح مشخصات بارنامه– صدور بارنامه برای وسائط نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب و عدم حضور به موقع مدیران فنی – استفاده غیر مجاز از کارت هوشمند رانندگان- اخذ کمیسیون اضافی و ….  بوده است.

 این مقام مسئول در ادامه گفت: طی این مدت تعداد ۳۳فقره پرونده مربوط به شرکتهای مسافربری بوده که اهم تخلفات این شرکتها عدم پرداخت به موقع دیون دولتی-حمل بار تجاری با ناوگان عمومی مسافربری –برخورد نامناسب متصدیان شرکت با مسافرین –اخذ وجه اضافی از رانندگان –جذب مسافر خارج از محیط پایانه بوده است که در کمیسیون ماده ۱۲ اداره کل مورد رسیدگی قرار گرفته و منتهی به تذکر کتبی و جریمه نقدی شده است.

 

وی گفت: همچنین طی این مدت تعداد ۱۷۴ فقره پرونده مربوط به رانندگان بخش مسافر و کالا نیز در کمیسیون ماده ۱۱ اداره کل مورد بررسی قرار گرفت و منجر به قطع خدمات (لغو کارت هوشمند از یکماه تا یکسال) گردیده که عمده تخلف آنها ایجاد درگیری در محیط پایانه –عدم صدور بلیط بین راهی برای مسافرین-حمل بار با وسائی نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب-عدم برخورد مناسب با مسافرین –حمل بار تجاری و …. بوده است.


مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان با ذکر این موضوع که دو کمیسیون جداگانه ۱۲و۱۱ دراداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان جهت رسیدگی به تخلفات شرکتها و رانندگان حمل و نقل برون شهری فعال می باشد افزود:
 مسئولیت رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای برون شهری بر عهده کمیسیون ماده  ۱۲به استناد ( آئین نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی )و رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل ونقل عمومی برونشهری در کمیسیون ماده ۱۱ مورد بررسی قرار می گیرد.