به گزارش صفیر گیلان،کاظم لطفی گفت:تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیون متر مکعب آب جهت کشت و نشاء شالیزارهای برنج از سد سفیدرود رهاسازی شده است. وی افزود:ذخیره سد سفیدرود تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری حدود ۸۷۰ میلیون متر مکعب و ورودی آب به مخزن سد حدود ۱۴۶ متر مکعب بر ثانیه و خروجی […]

 

به گزارش صفیر گیلان،کاظم لطفی گفت:تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیون متر مکعب آب جهت کشت و نشاء شالیزارهای برنج از سد سفیدرود رهاسازی شده است.

وی افزود:ذخیره سد سفیدرود تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری حدود ۸۷۰ میلیون متر مکعب و ورودی آب به مخزن سد حدود ۱۴۶ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن حدود ۱۸۶ متر مکعب بر ثانیه است.

لطفی بر مصرف بهینه آب کشاورزی تاکید کر و ادامه داد:تاکنون در هیچ نقطه‌ای دچار تنش آبی نبوده‌ایم و امیدواریم با این همدلی سال زراعی موفقی را به پایان برسانیم .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در خصوص شناسایی نقاط آسیب‌پذیر استان در فصل زراعی افزود:تمامی ایستگاههای پمپاژ در اختیار این شرکت تعمیر و راه اندازی شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری وارد مدار قرار خواهند گرفت.

لطفی شرایط مدیریت آب استان را در مقطع کنونی مطلوب ارزیابی کرد

کاظم لطفی شرایط مدیریت آب استان را در مقطع کنونی مطلوب ارزیابی کرد و گفت:بیش از یک هزار و۱۰۰ کیلومتر از انهار درجه یک ،دو و سه در سطح استان لایروبی شده که اقدام بی نظیری در جهت انتقال آب به مزارع کشاورزی بوده و افزود: بازچرخانی آب از زهکشها یکی دیگر از اقدامات موثر در جهت مصرف بهینه آب است که در برنامه های عملیاتی این شرکت قرار دارد .

وی تصریح کرد:بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی نوید بارشهای متوسطی در روزهای آتی در سطح استان داده شده ولی متوسط بارندگی نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش را نشان می دهد و پیش بینی های هواشناسی نشان می‌دهد که در ماههای آتی بارش های به هنگامی در جهت کمک به تامین آب کشاورزی استان رخ دهد .