صفیر گیلان؛ مدیر کل دفتر امور شهری و‌ شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه سال ها بود که سمیناری تخصصی با حضور گسترده شهرداران را نداشتیم ،گفت : در سمینار فوق که در سالن اجلاس هتل جهانگردی آستارا و به میزبانی شهرداری این بندر مرزی برگزار شد ، همه ۵۲ شهردار شهرهای استان […]

 

 

صفیر گیلان؛ مدیر کل دفتر امور شهری و‌ شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه سال ها بود که سمیناری تخصصی با حضور گسترده شهرداران را نداشتیم ،گفت : در سمینار فوق که در سالن اجلاس هتل جهانگردی آستارا و به میزبانی شهرداری این بندر مرزی برگزار شد ، همه ۵۲ شهردار شهرهای استان گیلان حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه  این سمینار به منظور تبیین سیاست‌های اجرایی که با دستور استاندار گیلان تهیه و به شهرهای استان ابلاغ شده است ، انجام گرفت ، افزود : ضعف عملکرد ما در بحث زباله مشهود است و مدیریت درستی در این زمینه دیده نشده و باید با یک برنامه مدون این مهم را مدیریت کنیم.

عباسقی زاده در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه با کم کردن تولید زباله و توجه به بازیافت پسماندها ، برای آینده شهرمان کمک کنیم ، گفت : در این خصوص نیازمند طرح های عملیاتی و برنامه ریزی توسط کمیته ها هستیم و تأمین منابع پایدار در این زمینه برای شهرداری ها در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد : موضوع مهمی که همواره در اینجا مورد تأکید است ، مشارکت مردم در مدیریت شهری طرح هایی همچون محله محوری می باشد و این مهم در مدیریت شهری جایگاه مهمی دارد می توان بخشی از تصمیمات و اختیارات و کارهای اجرایی را به محلات سپرد.

مدیر کل دفتر امور شهری و‌ شوراهای استانداری گیلان خاطر نشان کرد : هدف اصلی این سمینار ، رسیدن به درجه ارتقای خدمات شهری بوده که باعث نشاط اجتماعی خواهد شد.

وی دیدگاه استاندار گیلان در بحث گردشگری و بوم گردی را عملیاتی دانست و یادآور شد : دستور توجه به خدمات بین راهی صادر شده است و با توجه به حضور ۴۰۰ واحد خدماتی بین راهی در گیلان این مهم می‌تواند تحول جدی را در بحث گردشگری ایجاد کند.

هوشنگ عباسقلی زاده در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در بخش بوم گردی و گردشگری اعتبارات بسیار وسیعی به روستاها اختصاص یافته ، تصریح کرد : با پرداخت آسان تسهیلات و سود کم و گاهاً صفر درصد ، گام بزرگی در این مورد برداشته شده است.

وی در ادامه به تأسیس شناگاه با اعتبار بالای ۴۰ میلیارد ریال در آستارا اشاره کرد و گفت : با افزایش فعالیت ها در این بخش ، زمینه و بستر در شهرداری ها برای راه اندازی امکانات مختلف گردشگری فراهم است.

وی در پایان از طراحی و مشاوره برای پارک های جنگلی گیسوم در تالش و بی بی یانلو در آستارا خبر داد و اضافه کرد : امسال سال بسیار پرکار و پرباری برای بحث گردشگری در استان گیلان می باشد.

image_۲۰۱۸_۰۵_۱۲-۱۸_۳۲_۱۰_۸۱۱_gxQ image_۲۰۱۸_۰۵_۱۲-۱۸_۳۲_۵۴_۹۸۲_ScA image_۲۰۱۸_۰۵_۱۲-۱۸_۳۲_۳۲_۷۵۸_HKc image_۲۰۱۸_۰۵_۱۲-۱۴_۵۴_۳۴_۱۷۰_Wki image_۲۰۱۸_۰۵_۱۲-۱۸_۳۲_۱۰_۸۱۱_gxQ (1)