به گزارش صفیر گیلان؛محمد قاسم پور، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه گیلان با اشاره به برنامه های این اداره در ماه مبارک رمضان اظهار کرد : حضور روحانیون بزرگوار و مبلغین در سطح بقاع متبرکه و مساجد برای اقامه نماز جماعت در مقاطع مختلف از ویژگی های بارز این ایام مبارک در انجام […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمد قاسم پور، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه گیلان با اشاره به برنامه های این اداره در ماه مبارک رمضان اظهار کرد : حضور روحانیون بزرگوار و مبلغین در سطح بقاع متبرکه و مساجد برای اقامه نماز جماعت در مقاطع مختلف از ویژگی های بارز این ایام مبارک در انجام فریضه الهی است .


وی با اشاره به مبلغین اعزامی از قم که دوره های ویژه کودکان ، نوجوان و مشاوره را سپری کرده اند گفت : این مبلغین در سطح بقاع شاخص حاضر شده و متولی خیمه های معرفت برای کودکان ، نوجوانان و خانواده ها در ایام این ماه مبارک خواهند بود .


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اذعان به اینکه ۴۲۰ بقعه متبرکه در سراسر استان مجری طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود بیان کرد : خیمه های معرفت روش نوین تبلیغ اسلامی بوده و با توجه به پیشرفت های فضای مجازی ، روش های سنتی به تنهایی پاسخگوی نیاز جوانان و نوجوانان نیست .


قاسم پور با تاکید بر فضیلت خواندن قرآن در ایام ماه مبارک رمضان تصریح کرد : در ایام ماه مبارک رمضان مساجد و بقاع متبرکه با برنامه جزء و ترتیل خوانی از میهمانان الهی پذیرایی خواهند کرد و در این ایام علاوه قرائت قراء برای تلاوت در مساجد و بقاع متبرکه ، میهمانان الهی می توانند از ویژه برنامه خاص ترتیل خوانی در مسجد آستان مقدس فاطمه اخری(س) نیز بهره مند خواهند شد .


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه هرساله ویژه برنامه ترتیل خوانی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار و از طریق صداو سیما پخش می شد افزود : در ماه مبارک رمضان سال جاری ، میزبانی ترتیل خوانی در مسجد آستان مقدس فاطمه اخری(س) از میهمانان الهی برگزار و بطور مستقیم به سمع و نظر مردم استان خواهد رسید .


وی با اذعان به اینکه سه برنامه از ویژه برنامه ترتیل خوانی در بقعه متبرکه خواهر امام از طریق شبکه سراسری پخش خواهد شد بیان کرد : این برنامه بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد آستان مقدس فاطمه اخری(س) برگزار و با حضور قراء بین المللی ، ملی و استانی و با نظارت شورای عالی قرآن کریم گیلان از میهمانان ضیافت الهی پذیرایی معنوی صورت می گیرد .


قاسم پور با اشاره به برپایی افطاری ساده در بقاع متبرکه استان افزود : با توجه به دغدغه رهبری معظم نظام مبنی بر برپایی افطاری ساده ، اوقاف نیز از محل درآمد موقوفات به برخی از بقاع متبرکه جهت برپایی سفره ساده افطاری مساعدت هایی را صورت خواهد داد .


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه مراسم ویژه لیالی قدر با حضور سخنرانان و مداحان ولایتمدار در سراسر بقاع متبرکه و مساجد استان برگزار خواهد شد تصریح کرد : وفات حضرت خدیجه(س) در پنجمین روز ازخرداد ماه جاری و ولادت امام حسن مجتبی(ع) از مناسبتهای دیگر ماه مبارک رمضان بوده که بقاع متبرکه و مساجد سراسر استان گیلان از عاشقان اهل بیت در این روز پذیرایی معنوی خواهند کرد .


وی با اشاره به تقارن سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) با شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) افزود : امسال نیز هیئت امناء مساجد و بقاع متبرکه گیلان نیز به بهترین نحو این دو رویداد تاریخی و معنوی گرامی داشته و برنامه هایی را برگزار خواهد کرد .
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به عید سعید فطر و برپایی نمازعید در بقاع شاخص استان گیلان اظهار کرد : حضور چشمگیر مردم ولایتمدار با همراهی هیئت محترم امناء مساجد و بقاع سراسر استان در راهپیمایی روز جهانی قدس از دیگر برنامه های مناسبتی ایام ماه مبارک رمضان است که مردم ولایتمدار استان همچون سالهای گذشته در صفوفی به هم پیوسته انزجار خود را از دشمنان این نظام اعلام خواهند کرد .


وی با بیان اینکه خیلی از مساجد حسینیه ها و بقاع متبرکه با کمبود قرآن مواجه هستند گفت : طرح وقف مصحف شریف با برآورد چاپ هر قرآن ۱۵ هزارتومان ، از دیگر برنامه های این اداره کل بوده که سازمان اوقاف و امورخیریه نصف هزینه را خود متقبل شده و مابقی آن توسط واقفین نیک اندیش پرداخت و به هر بقعه و یا مسجدی که در نظر دارند اهداء خواهد شد .