صفیر گیلان/زلیخا صفری؛دومین جلسه پویش مهربانی با هدف  آزادسازی زنان زندانی غیر عمد کار خود را با شعار «زندان جای مادران نیست» آغاز کرد. پیش از ظهر امروز اولین جلسه هماهنگی برای آزادسازی زنان زندانی غیر عمد با حضور فاطمه رفیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، حمید کامران زاده مدیر هیات امنای ستاد دیه استان گیلان و نمایندگان سمن‌های خیریه و دستگاه‌های اجرایی […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛دومین جلسه پویش مهربانی با هدف  آزادسازی زنان زندانی غیر عمد کار خود را با شعار «زندان جای مادران نیست» آغاز کرد.

پیش از ظهر امروز اولین جلسه هماهنگی برای آزادسازی زنان زندانی غیر عمد با حضور فاطمه رفیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، حمید کامران زاده مدیر هیات امنای ستاد دیه استان گیلان و نمایندگان سمن‌های خیریه و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد

IMG_9229

فاطمه رفیعی در ابتدای جلسه با تبریک ماه رمضان گفت: دومین پویش مهربانی با شعار «زندان جای مادران نیست» را امروز با حضئور شما بزرگواران تشکیل دادیم و این در حالی است که در سال گذشته در اولین پویش مهربانی چند بانو و مادر آزاد شدند و  امیدواریم امسال نیز با این حرکت جز روزه‌داران واقعی قرار بگیریم و در جهت آزادی مادران گام مثبت برداریم..

رفیعی تعداد زنان زندانی محکوم به جرائم غیر عمد را طبق اعلام ستاد دیه استان  ۲۶ نفر  از شهرهای مختلف گیلان عنوان کرد و افزود: مجموع جرائم مالی آنها ۴۸ میلیارد ریال معادل ۴ میلیارد و … توامن است.

مدیر کل امور بانوان استانداری گیلان با بیان اینکه اکثر این مادران صاحب فرزند هستندگفت:  اگر مادر در خانه نباشد اثرات تخریبی زیادی دارد و دیدن خانواده‌هایی که مادر در کنارشان نیست دردآور است .

وی تصریح کرد؛ اگر همت تمام مردان و زنان گیلانی را جمع کنیم و از مشاوران امور بانوان در فرمانداریها کمک کنند و همراهی خیران را داشته باشیم این عدد و رقم در مقابل این مجموعه بزرگ چیزی نیست.

ایشان دلیل اصلی زندانی بودن این بانوان را بی مبادلاتی و بی‌احتیاطی و نداشتن مهارت کافی عنوان کرد و گفت: آنها به دلیل ضمانت مالی، صدور چک برای همسر و عدم پرداخت پول جهیزیه در زندان حضور دارند.

رفیعی با اشاره به اینکه ما در این ماه تمام دعاهایمان آزاد سازی اسرا و مسلمانان در بند است گفت:باید از تمام پتانسیل جامعه استفاده کنیم ومردان  نیز نسبت به مادران  گرفتار غیر عمد در زندانها کمک کنند.

 

مدیر کل امور بانوان  و خانواده استانداری گیلان با اشاره به اینکه ما فرصت یک ماه برای این کمک ها داریم گفت: هر تعداد از مادران که توانایی دارند ما را در این امر نیک کمک کنند.

ایشان رسانه ها را در این امر بسیار تاثیر گذار خواند و گفت:  امیدواریم رسانه‌ها هم با قلم زیبای خود و  متن های زیبا و با انعکاس خوب خبر به بهترین وجه ما را به هدف مبارک  نزدیکتر  کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری شماره‌حساب بانک تجارت ۰۸۰۰۲۱۳۰۹۶ و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۴۸۸۱۴۲ را راه‌های انتقال وجه عنوان کرد. او افزود: همچنین از طریق سامانه #۷۷۷۷۰۱۳*۷۸۰* نیز می‌توان به این پویش پیوست.

وی در پایان خواستار حضور پر رنگ بسیج،آموزش و پرورش،صدا و سیما،خبرنگاران،دانشگاهای گیلان ،موسسات خیریه و همه ی انهایی که توان دارند خواست تا در این امر  خیر به دعوت ما لبیک بگویند زیرا در سال گذشته و در اولین حرکت این پویش ما نتیجه مطلوبی کسب کردیم.

زندانیان در این روزهای مبارک چشم انتظار جشن گلریزان

مدیر هیات امنای ستاد دیه گیلان در این نشست با بیان اینکه ستاد دیه توسط شهید لاجوردی زمانی که ایشان دادستان و رییس  زندان بود توسط دوستان بازاریش در زورخانه ای در تهران شکل گرفت، گفت:این کار ریشه مردمی دارد و به نام مردم است و ستاد دیه کاری به دولت،مجلس،نهادها و سازمانها ندارد و فقط پشتوانه اش اعتبار قرض الحسنه دولتی است.

IMG_9239

کامران زاده مدیر هیات امنای ستاد دیه استان گیلان در این جلسه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۲ جشن گلریزان  در ۱۲ شهرستان گیلان برگزار شد گفت: با ۳۰۰ میلیون تومان ۲۸۵ نفر زندانی زن و مرد در گیلان با کمک‌های مستقیم مردمی آزاد شدند.

وی با تاکید بر اینکه از صبح فردای شب جشن گلریزان ما آزادی افراد را خواهیم داشت گفت:در این روزها و ایام ماه مبارک رمضان زندانیان چشم انتظاری بیشتری به کمک شما خیران  و جشن گلریزان دارند.

کامران زاده به دعای هرروزه ماه مبارک رمضان «اللهم فک‌ کل اسیر» اشاره و افزود: با مشاهده عینی که  در بازدید از زندانها دارم  امیدوارم که هرگز کسی مسیر راهش به زندان نیافتد و زندان بودن و زندانی کشیدن سخت ترین کارهاست و هر قدمی که برای ازادی زندانیان بردارید این اراده شما  جایگاه بزرگی دارد.

او با بیان اینکه این زنان زندانی قصد شرارت نداشتند  و کلاه برداری یا مواد مخدر جرمشان نیست بلکه مسیر را  اشتباهی رفتند گفت: عدم توانایی در پرداخت مالی دلیل اصلی زندانی بودن بسیاری از آنها است.

کامران زاده با بیان اینکه سال گذشته از طریق پویش مهربانی ۶ بانو آزادسازی شدند گفت: امیدوارم که امسال نیز تعداد بیشتری بتوانند از طریق کمک‌های مردمی آزاد شوند.

IMG_9234

در نشست امروز هر کدام از سمن ها و خبرنگاران  پیشنهادات و نقطه نظراتی دادند از جمله جذب بهتر  برای حضور خیران،تغییر لوگو در پوستر و بنر،  ورود دادن سازمانها،نصب بنر در جای جای گیلان و ……