به گزارش صفیر گیلان،محمدرضا محسنی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری با اشاره به اینکه کشاورزی،گردشگری و صنعت سه ظرفیت ویژه شفت برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی این شهرستان محسوب می‌شوند، اظهار کرد:پایداری مشاغل و ایجاد فرصت‌های جدید از مهمترین برنامه‌های دولت برای رونق کسب و کار است. وی با بیان […]

 

به گزارش صفیر گیلان،محمدرضا محسنی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری با اشاره به اینکه کشاورزی،گردشگری و صنعت سه ظرفیت ویژه شفت برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی این شهرستان محسوب می‌شوند، اظهار کرد:پایداری مشاغل و ایجاد فرصت‌های جدید از مهمترین برنامه‌های دولت برای رونق کسب و کار است.

وی با بیان این‌که جشنواره گلاب گیلده در سال جاری در این روستا برگزار شد افزود: ترویج پرورش گل محمدی و رونق تولید گلاب باید توسط جهادکشاروزی شهرستان شفت پیگیری شود و دولت آمادگی لازم برای ارایه تسهیلات و حمایت از علاقه مندان مستعد را دارد .

محسنی با اشاره به اینکه ثبت پنیر سیاهمزگی در میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در حال پیگیری است،گفت: باید میراث اقتصادی شهرستان شفت را حفظ کنیم تا بتوانیم فرصت‌های جدید اشتغال را ایجاد نماییم.

فرماندار شفت احداث مجتمع‌های بین راهی روستایی را مکمل طرح بوم گردی برشمرد و افزود:روند تغییر کاربری زمین در این طرح برای ساکنان شریف روستا و متقاضیان مستعد این مجتمع‌ها تسهیل میشود .

وی با بیان اینکه موانع صدور مجوز استخرهای پرورش ماهی زیر یک هکتار در حال پیگیری است،ادامه داد:کوتاه کردن بروکراسی‌های اداری به تولید کنندگان و کارآفرینان کمک شایانی خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به این‌که تاکنون ۵۷۹ طرح اشتغال‌زایی این شهرستان در سامانه کارا به ثبت رسیده است،یادآور شد:از این تعداد ۴۷۱ طرح به اشتغال روستایی و عشایری و ۱۰۸ طرح نیز به اشتغال فراگیر اختصاص دارد .

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که مبلغ ۱۲ میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۶ درصد به روستاییان شهرستان شفت اعطا خواهد شد، خاطرنشان کرد:در طرح فراگیر نیز ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به متقاضیان اعطا خواهد شد و طبق برنامه بایستی تا تیر ماه سال جاری این مبالغ جذب و پرداخت گردد.

محسنی با اشاره به اینکه مدارس رها شده در سطح روستاها می‌تواند در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد،افزود:آموزش و پرورش باید ساز و کار این طرح را پیگیری و اطلاع‌رسانی نماید.