به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد حسن صفوی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان فومن که ظهر امروز در سالن جلسات آیت الله بهجت(ره) فرمانداری فومن برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام لیالی قدر گفت:ما حضور استاندار گیلان را برای اولین بار در جلسات اداری شهرستان فومن گرامی می داریم و امیدواریم با توجه به […]

به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد حسن صفوی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان فومن که ظهر امروز در سالن جلسات آیت الله بهجت(ره) فرمانداری فومن برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام لیالی قدر گفت:ما حضور استاندار گیلان را برای اولین بار در جلسات اداری شهرستان فومن گرامی می داریم و امیدواریم با توجه به ویژگی ها و پتانسیل های موجود در شهرستان فومن مسئولان استان حمایت و نگاه ویژه ای  به شهرستان فومن داشته باشند.

امام جمعه شهرستان فومن با اشاره به اینکه فومن از مهمترین شهرهای غرب گیلان هم در بحث کشاورزی و هم گردشگری است گفت:با توجه به نزدیکی این شهر به مرکز استان انتظار سرکشی بیشتر را از مسئولان تراز اول استان و به ویژه شخص استاندار داریم.

حجت الاسلام سید محمدحسین صفوی با بیان اینکه فومن از شهرستان های اولیه استان گیلان است و زبانی به پهنای فلک لازم است تا بتوان گلچینی از شهرستان فومن ارائه داد، گفت: این شهرستان که از شهرهای اولیه استان است در حوزه گردشگری در استان، کشور و حتی در  میادین بین الملل نیز دارای جایگاه ویژه ای است و ماسوله و قلعه رودخان ما در جهان خاطر خواهان فراوان دارد..

وی به ورود  بیش از ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی در طول ایام سال به این شهرستان گفت: این شهرستان در حوزه سیاسی و علمی و فقهی نیز دارای جایگاه خاص و شخصیت های بزرگ در سطح ملی و بین المللی بوده و کسی نیست  که چهره های چون آیت الله بهجت(ره)  که در زمین و آسمان معروف است  و گل آقا ،شیون و آیت اله شجونی و  دیگر چهره های سیاسی و علمی این شهر و سرداران شهید را نشناسد.

وضعیت نامناسب پل ورودی فومن نه تنها در شأن مردم این شهرستان نبوده بلکه در شأن نظام مقدس اسلامی نیست

 امام جمعه فومن با اشاره به برخی مشکلات این شهرستان در حوزه های مختلف، افزود: وضعیت نامناسب پل ورودی این شهر نه تنها در شأن مردم این شهرستان نبوده بلکه در شأن نظام مقدس اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته اقداماتی در راستای ساماندهی به وضعیت این پل انجام شده ولی کافی نیست،گفت حل شدن این موضوع یکی از مهم ترین مطالبات مردم شهرستان و مهمانان ورودی به فومن است و من از استاندار گیلان که در این ماه  پر برکت و مغفره به این شهر امدند می خواهم که تکلیف پل را زود حل کند.

بافت  قدیمی شهر فومن یکی از علل افزایش حجم ترافیک بالا

حجت الاسلام صفوی همچنین به بافت قدیمی شهر و همچنین حجم ترافیک در زمان پیک مسافرت ها نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت گردشگری این شهر  و ورود ماشین در کمترین زمان شهر قفل می شود.

وی تصریح کرد؛فرماندار فومن جناب دکتر اسماعیل پور مدت ۱۰ ماه سکان دار این شهرستان بودند و ایشان مدیر است  و می تواند در جای دیگر از عهده مسئولیت براید گفت: مسئولان روحیه مردمی بودن را فراموش نکنند و من در جریان دفن شهدای گمنام در ماسال تلاش  جناب قاسم نژاد را دیدم و ان یک حرکت مردمی و تعاملی بود./زلیخا صفری